Forum > Algemeen Forum

Hoe word ik niet opgelicht?

(33 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
HanzibalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2004
Laatste: 14-1-2004
Berichten: 3
13-1-2004 14:18
Beste wie dit leest,

Ik ben een absolute leek op dj gebied maar wil er toch aan beginnen. Ik zoek dus info om een setje op te bouwen (een beginset dus) waar ik leuk mee kan gaan draaien (vinyl) op feestjes bij ons op de club voor 50 man. ALLEEN.....ik heb zo het gevoel dat ik op marktplaats een beetje word opgelicht met al die spullen en prijzen. Als iemand mij gewoon kan vertellen wat voor leuke dingetjes ik 2e hands kan kopen (en ik heb niets dus moet echt alles kopen) voor een fatsoenlijk geluid dan ben ik u eeuwig dankbaar. Oh ja de prijscatagorie... alles moet uit de clubkas komen dus ik wil idd (zoals iedereen) voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Nee hoor gewoon redelijke kwaliteit, lage prijs.

Thnx
waar gehakt word vallen spaanders
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
13-1-2004 14:24
2 x bewerkt. Laatst door Dj mikkie op 13-1-2004 14:34
Bij marktplaats moet je inderdaad oppassen voor mensen die je op proberen te licht(lees: hogere prijzen dan in de winkel)
Je kan dus beter op forums kijken waar ook een aankoop/verkoop forum is.
wat er bij new-line dus ook ishappy :)

www.new-line.nl/forum/forum.asp?f=7

en over oplichterlij: www.new-line.nl/forum/read/?t=4864
schnappi???
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
13-1-2004 14:27
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 14-1-2004 00:09
De beste manier om niet opgelicht te worden,
is je goed informeren.
En niet op iedere SUPER aanbieding op de marktplaats meteen ingaan, want 60% is meestal niet in orde of klopt niet met de informatie.

Op dit forum is een schat aan info aanwezig over haast elk willekeurig apparaat wat je nodig zou kunnen hebben voor je disco hobby.

Simpelweg het merk en of het typenummer intoetsen in de zoekmachine (linksboven) geeft je gericht de toegang tot die informatie.

Mocht je dan iets tegenkomen wat je niet kunt vinden, maak je gewoon een topic aan, en stel je je vraag.
Ook staat er zat hier te koop in het 2e hands gedeelte, en over het algemeen word je hier niet zo gauw opgeligt, want iedereen kent iedereen hier, en (bijna) niemand wil hier zijn naam te grabbel gooien.

Overweeg ook eens nieuw te kopen, prijzen vallen reuze mee.
Ook kan je hier in de webshop rondkijken voor beginnerssetjes, zowel voor cd-spelers en draatafels.

Wees niet te lui, en lees lekker veel topics door die je interesseren.
Als dit forum 25 jaar geleden had bestaan, had ik vroeger mijzelf een hoop geld kunnen uitsparen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ MarcusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 1-3-2005
Berichten: 148
13-1-2004 14:31
Tip --> kijk en lees 2e-handsforum!
[...:I S.M.0.K.3 MY SigareT WitH $.T.Y.L.3:...]
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-1-2004 14:33

Hanzibal schreef:

ALLEEN.....ik heb zo het gevoel dat ik op marktplaats een beetje word opgelicht met al die spullen en prijzen.
Dat is lang niet altijd het geval hoor. Check gewoon eerst even op diverse websites wat de (actuele) nieuwprijs van een artikel is.

Hanzibal schreef:

Als iemand mij gewoon kan vertellen wat voor leuke dingetjes ik 2e hands kan kopen (en ik heb niets dus moet echt alles kopen) voor een fatsoenlijk geluid dan ben ik u eeuwig dankbaar.
Er zijn geen richtlijnen a-la "dit artikel is nieuw zo goed dat je het voor zo en zoveel euro's tweedehands kunt kopen én dat je er zeker van bent dat-ie het nog even blijft doen". De kwaliteit van een tweedehands-artikel is van zoveel factoren afhankelijk dat het simpelweg onmogelijk is om hier iets over te zeggen. (En die artikelen waar ik meer dan een gemiddeld vertrouwen in heb op de tweedehands-markt, die vallen in een prijscategorie ver buiten de jouwe, vermoed ik.)

Als je toch tweedehands iets wilt kopen, en bang bent voor een miskoop, ga dan op zoek naar een dealer die je nog garantie kan geven op 2dehands artikelen, of koop een product dat iemand wegens omstandigheden binnen de garantieperiode verkoopt (en ja, ook daar heb je grote leugenaars tussen zitten).

Hanzibal schreef:

Oh ja de prijscatagorie... alles moet uit de clubkas komen dus ik wil idd (zoals iedereen) voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Nee hoor gewoon redelijke kwaliteit, lage prijs.
Euh, redelijke kwaliteit komt voor redelijke prijzen. lage kwaliteit komt voor lage prijzen, meestal.

Het is heel simpel: voor een dubbeltje ZIT je niet op de eerste rang. Punt uit.
HanzibalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2004
Laatste: 14-1-2004
Berichten: 3
13-1-2004 14:51
Nou weet je wat het is, voor het draaigedeelte kan ik hier wel een paar leuke tafels vinden en een mengpaneeltje moet ook niet al te moeilijk zijn. Maar wat eigenlijk belangrijk is zijn de versterker en boxen en kabels. De ruimte is zo'n 65m². Zijn er trouwens geen boeken waar nuttige dingen instaan zoals aansluiten van mengpaneel op versterker/boxen enz.enz.
waar gehakt word vallen spaanders
HanzibalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2004
Laatste: 14-1-2004
Berichten: 3
13-1-2004 14:52

Hanzibal schreef:

Nou weet je wat het is, voor het draaigedeelte kan ik hier wel een paar leuke tafels vinden en een mengpaneeltje moet ook niet al te moeilijk zijn. Maar wat eigenlijk belangrijk is zijn de versterker en boxen en kabels. De ruimte is zo'n 65m². Zijn er trouwens geen boeken waar nuttige dingen instaan zoals aansluiten van mengpaneel op versterker/boxen enz.enz.
en wat zijn die elemnten enzo waar ik iedereen over hoor?
waar gehakt word vallen spaanders
DJ MarcusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 1-3-2005
Berichten: 148
13-1-2004 15:13
Element= waarmee je je platen afspeelt!
weet je wel zo'n vaag ding met een naald enzow....
[...:I S.M.0.K.3 MY SigareT WitH $.T.Y.L.3:...]
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
13-1-2004 15:21

Tom schreef:

Als dit forum 25 jaar geleden had bestaan, had ik vroeger mijzelf een hoop geld kunnen uitsparen.
Amen to that!!

Fossalta
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
13-1-2004 15:44
Hanzibal, ga nou eerst eens GEDULDI een beetje lezen bij de diverse onderwerpen!
En twee draaitafels koop je ook niet zo maar, er zijn vele slechte, en weinig goede, zeker 2e hands.
Hier staat een hoop over draaitafels: www.new-line.nl/forum/read/?t=199
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)