Forum > Algemeen Forum

kelderruimte

(34 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
2-1-2004 16:56
is jouw kelder gekrompen? in je eerste post was hij
50 m³ en even later weer 30 m³ razz :p
dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
2-1-2004 19:49
Van water krimpen dingen natuurlijk! wink ;)

Maar als je de muur behandeld hebt dan kan je er het beste een soort grote plastic schroten tegen aan maken, heb ik zelf ook gedaan en geen last meer van vocht. (wel is er CV aan gelegd dus dat helpt ook al erg veel)
Daarna kan je tegen deze schroten bijv. eiernoppenschuim (geluidsisolatie) plakken om zo vervelende acoustische eigenschappen van de ruimte weg te werken.
heb nog wel een site voor je waar een geluidsisolatie voorbeeld/uitleg staat als je ook opnamens wil gaan maken met mic.s e.d.
Mail maar even als je hem moet weten.

succes
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
DigdugStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-8-2003
Laatste: 15-2-2004
Berichten: 14
2-1-2004 20:26
lol djmouse nu je het zegt :D
de ruimte is 30 kubiek groot, mijn fout :)

wel, het is niet de bedoeling om er isolatie te hangen om een perfecte akoestiek te creëren. ik zal wel zorgen dat er mss tapijten enzo hangen aan de muren om toch een betere klank te hebben maar ik zal altijd zorgen dat de vloer en muur goed zichtbaar blijven om eventuele vocht te kunnen waarnemen, ik wil geen risicos nemen het is en blijft een kelder.

wat ik vandaag heb gedaan is met de hogedruk reiniger is alle vuil en verf van de muur geblazen. er is eens gewone verf op de muur gezet geweest en die is met de jaren heen beginnen vervellen door het vocht, de enige manier was dus de meeste vellen af te blazen met de hogedruk.

nu zal ik de kelder een lange tijd laten verluchten en zorgen dat ze volledig (of toch zo goed als) droog is om ze daarna te behandelen tegen vocht.

ook heb ik voordien eens de vochtigheidsgraad gemeten en die bedroeg 75% (in onze woonkamer 50% dacht ik).

groeten!
still diggin'..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
2-1-2004 21:39

Digdug schreef:

als je dit raam openzet heb je dus een zekere tocht in de kelder (van raam door kruipkelder heen dus).
dit lijkt me al ideaal om een goede ventilatie te maken.
Ook handig voor inbrekers, en wat doe je als het regent?
Plaats nou maar een ventilatortje.....
verder zou ik een ontvochtiger plaatsen (mss een toestel van delonghi) en in de toekomst een verwarming. vooral dit laatste: zou het nuttig zijn om een ontvochtiger te plaatsen? of meteen en alleen een verwarming?
Een ventilatortje is net zo effieciënt, en veel goedkoper in aanschaf en stroomverbruik. Verwarming uiteraard als je er wilt werken.
Onder de grond is het 's winters al gauw erg fris.
Maar als het een kleine dichte ruimte is, kun je met een goed elektrisch kacheltje al prima resultaat bereiken. Neem een oliegevulde radiator, niet een blaaskachteltje of zo iets. Dat maakt lawaai, je zult maanden op zoek zijn naar de ruis in je opname's laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
2-1-2004 21:46
Ik denk dat ik weet wat hij bedoeld met het raam.
Er is bij veel huizen vanaf de begane grond buiten een gat naar beneden gegraven tot de hoogte van het raam, daar dus een raam ingezet en op de begane grond gewoon een rooster erin gezet. Zie je erg veel bij kelders.
Darth Crossfader
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
2-1-2004 21:48
en als je dat rooster gewoon eens vastzet? zijn eventueel bij de betere bouwmarkt speciale setjes voor te krijgen. geen inbreker die dat nog open krijgt en voila; raam kan open
Lost in Music
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
2-1-2004 21:49
Meestal zit dat rooster al muurvast wink ;)
Darth Crossfader
DigdugStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-8-2003
Laatste: 15-2-2004
Berichten: 14
2-1-2004 22:38
inderdaad DJ.T,

het raam bevind zich ondergrond onder een rooster die aan het oppervlak licht van het huis,
er kan onmogelijk een dief in huis als het raampje open staat omdat het rooster muurvast zit en omdat de opening van het rooster maar 20 cm breed is :)

goed idee van je tom, daar had ik net nog niet aan gedacht, het zou mss beter een oplossing zijn om zo'n zibro petrolium kacheltje te zetten, een elektrische verwarming zou misschien wel een of andere storing teweeg brengen.
still diggin'..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
2-1-2004 22:40
olie en gas branden........
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DigdugStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-8-2003
Laatste: 15-2-2004
Berichten: 14
2-1-2004 23:19
er hangen hier rookmelders everywhere :)
eerst moet ik de kelder te zien dichten tegen teveel vocht.
ik vraag me echt wel af wat de ideale vochtigheidsgraad zou zijn voor elektronisch apparatuur.

moest het in de kelder nog te vochtig zijn, zou het dan goed zijn om deze af en toe es te verwarmen + te ventileren? of direct een ontvochtiger plaatsen om het klimaat constant te houden?
still diggin'..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)