Forum > Geluid

wat is een goed mixer voor op de comp?

(24 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 455
5-12-2002 23:47

DJ MAX schreef:

ik zelf heb nu nog ene kleine muziek collectie (ca. 150 cd's) maar zo gauw de collectie super groot wordt (en de drive-in) dan ga ik denk ik een computer/laptop aanschaffen waar ik een database inzet en daa kun je een titel intypen en dan krijg je een nummertje te zien en die op de cd staat zodat je die cd snel kunt opsporen ....
helaas gaat het programmeren weel héél lang duren om alle cd's erin te zetten happy :)
Dan zou ik nu al maar beginnen met die cd's in de computer rammen, want het is me toch een pokkewerk shocked 8O

Heb er eigenlijk het laatste jaar niks meer aangedaan, maar zat toen dus bij 19000 records, allemaal met genre, taal enz. erbij. Heb er een tijdje de BPM en tracktijd bij ingestopt maar da's niet te doen, tenzij je écht tijd teveel hebt razz :p
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
9-12-2002 13:27
Ik gebruik al enige jaren PCDJ, welke naast BPM-studio eigenlijk de 2 enige echte opties zijn voor DJ-gebruik. (er zijn wel meer systemen, maar is voor cafe's ed. welke automixen...) Binnenkort komt PCDJ FX uit, welke volgends 'de heren' veel spectaculairs zal zijn. Welk systeem je ook kiest, zorg dat je het ZELF fijn vindt werken. Dit zijn namelijk ook de verschillen tussen PCDJ en BPM, de spec's en kwaliteit ontlopen mekaar niet alleen de BEDIENING.

Zorg ervoor dat je ook gebruik maakt van een GOEDE geluidskaart(en). Hiermee bedoel ik dus géén soundblaster Live! of id. PCDJ én BPM raden de Maya 44 van audiotrak aan welek ik zelf ook gebruik. Deze kaart heeft zéér goede spec's (bv. niet van die iellige jack's) en werken uitstekend samen met de software. Deze kaart is niet bij de normale computer boer te krijgen, maar moet bijv. besteld worden bij Feedback of Digidance. (misschien leuk nieuw handeltje voor dré?....)
Let's play that funky music!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
5-5-2005 14:17
Heb trouwens geen zoekfunctie gevonden in BPM studio...Ligt dat aan mij?
I'll take you to the KoffieShop...
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
5-5-2005 14:18
Zit r wel degelijk in, rechts klikken in t onderste gedeelte, in het dropdown menu zit de funtie (k dacht dat alt+f ook werkte).
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
5-5-2005 14:21
Voor een stream PC goede ervaringen met Sam Broadcaster.

Ze hebben ook een 'Party DJ' versie, maar hier heb ik geen ervaringen mee.

https://www.spacialaudio.com/products/index.html

Terug naar forum Reageer (zonder quote)