Forum > Geluid

Beste instapmodel voor een beginnende DJ

(52 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
13-11-2003 20:38
wat voor soort muziek mix je eigelijk andre?

dance of top 40 of classics?

en dan bedoel ik niet op de drive in maar gewoon als hobby
Lekker bouncen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13473
13-11-2003 20:41

Joost_s schreef:

watvoor soort muziek mix je eigleijk andre?
Het liefst "club" (maar dan wel de wat minder saaie nummers met hier en daar een lekker stuk herkenbaar zinthetijzer). Maar ik heb ook wel eens mixjes van een paar uur gemaakt die liepen van 80 BPM R&B tot 150 BPM hardhouse (in een discotheek uiteraard, thuismixen lukt me niet; na 10 minuten ben ik het alweer zat omdat er niemand staat te dansen ;-)

Laatste 8 maanden (of zo geloof ik) heb ik niet meer gedraaid. Ik was het een beetje zat (en had het ook te druk met andere dingen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
13-11-2003 22:41
Nog een nadeeltje van cd's is dat ze of het nummer niet helemaal op de cd zetten (is volgens mij al gezegd). En dat ze tegenwoordig zo ongelovelijk veel mix cd's uitbrengen. Volgens mij zijn er ook genoeg nummers die wel op cd uitkomen maar niet op plaat (of ik kan die platen niet bemachtigen). Ik heb het dan over industrial, doomcore oftewel de hardere vagere muziek. Vaak heb ik een cdtje met nummers die ik erg graag in een setje wil douwen, maar ik ze gewoon niet op vinyl kan vinden. Maar daar komt ooit verandering in, want ooit koop ik er een cd spelertje bij wink ;)
Nog een voordeel van cd's is dat je zelf cd's kunt samenstellen en zo alle goede nummers op 1 schijfje hebt (ik heb het dan over samenstellen van verschillende cd's op 1 kopie, niet over het downloaden, maar ik bewaar het orgineel liever en brand wel een kopie voor het gebruik )
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
13-11-2003 22:45
zolang ze het vertikken fatsoenlijke 12 inch versies op een cd te persen zal ik niet ophouden met downloaden. zo simpel is het
Lekker bouncen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13473
13-11-2003 22:46
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 13-11-2003 23:19

loinz schreef:

Nog een voordeel van cd's is dat je zelf cd's kunt samenstellen en zo alle goede nummers op 1 schijfje hebt (ik heb het dan over samenstellen van verschillende cd's op 1 kopie, niet over het downloaden, maar ik bewaar het orgineel liever en brand wel een kopie voor het gebruik )
Same here. Alle originelen liggen lekker op zolder en ik draai(de) met kopietjes. Mag niet van BuSte MAAR ik heb geen zin om m'n uitgebreide (en dus waardevolle) collectie elke keer mee te slepen omdat dat toevallig een of andere lullige regel is. Laat ze maar langs komen dan kunnen ze alle originelen zien! En anders slepen ze me maar voor de rechter (wil dat wel eens zien namelijk...)!

PS: Als je CD-M'etjes koopt dan staan daar keurig de complete versies (+ remixen) op. We gaan natuurlijk GEEN appels met vlaaien vergelijken (dus niet verzamel CD's vergelijken met Vinyl maxi's)! En anders kun je altijd nog de Vinyl versie kopen en die zelf op CD zetten!

Sommigen van ons krijgen/kregen ook nog wel eens een speciaal CD'tje toegeschoven van een platenmaatschappij hier en daar... ;-)

[Edit]Maar even de tekst waar ik op reageerde gequote voor m'n eigen post (anders lijkt het nog dat ik al m'n liedjes download (en da's zeker niet het geval!))[/Edit]
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
13-11-2003 23:14
Op de gewone single cd's van € 4,50 staat meestal alleen een korte uitvoering.
Op maxi-vinyl staat uiteraard altijd een mooie lange uitvoering (een enkele uitzondering daar gelaten).
Cd's met lange uitvoeringen kosten niet zoveel minder dan vinyls.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
13-11-2003 23:23

Joost_s schreef:

cd's slijten gewoon minder snel als je ze afspeelt
ja, maar ze gaan ook achteruit als je ze niet gebruikt.
butsen komen ook in je plaat door ff per ongeluk met je nagel langs een plaat bij het uit te hoes halen of dergelijke
Dat kan, maar dan ben je niet voorzichtig genoeg. Als je onvriendelijk met je cd's omgaat komen er ook krassen en butsen in, dus dat ligt wel een beetje gelijk.
Het verschil is alleen dat je het eerder hoort bij vinyl.
als ik een nummer remix met cool edit pro of cubase krijg ik het neit op plaat hoor!!
(tenzij je er 58 euro (?) voor over hebt om het uit vinyl te snijden bij bepaalde zaken...)
Maar kan je het wel op een cd branden, het is toch immers al een remix! shocked 8O
moet je daar dan ook weer mee gaan mixen?
Ik dacht dat je bedoelde dat je je noeste mix-arbeit van je vinyl op een cd kan zetten.
zolang er niet genoeg aanbod op cd's is blijf ik downlaoden...
als er genoeg aanbod was zou ik gaan kopen.
Je bedoeld waarschijnlijk: zolang je niet genoeg geld hebt...... wink ;)
het niet direct gevoel met medium is niet achterhaalt met een budget van 1000 euro waar hier over gesproken wordt
We hebben het niet over budgetten gehad, alleen over een vergelijking.
9 van de 10 jongeren denken bij een dj nog steeds aan draaitafels
Er staan er steeds minder verbaast, als alles zelfs van één pc gedraaid word.

Ps. ik vind het helemaal niet belangrijk of iemand een goede mix met vinyl of met cd's kan maken, het medium doet er niet toe.
Wat er wel toe doet is de juiste keuze van de muziek,
en of het publiek het een beetje leuk heeft.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
14-11-2003 11:01
Cd-rot is toch een algemeen bewezen iets. Vooral als je alleen complicaties van het internet download en deze op cd wegbrand is de kans op cd-rot groot (ook afhankelijk van het merk cd-r'tjes dat je gebruikt) sad :( . Bij orginele cd's is dit minder.

Het voorbeeld van de cd-single's is lang niet op alle muziekstijlen toepasbaar. Ik ben nog nooit een single van mijn muziek tegengekomen angry . Of er lange of korte versies op staan zou ik dan ook niet weten.

En het kan soms (ook weer afhankelijk van muziekstijl) dat bepaalde nummers eerder op cd uitkomen als op plaat. Ik kocht laatst de nieuwe Deathchant en daarop stond een nummer dat ik al behoorlijk lang op cd heb shocked 8O

Een ander voordeel van cd's is wel dat je er makkelijker meer variatie in muziekstijlen kan aanbrengen. Ik draai zelf oldskool/hardcore/industrial en als ik ooit cd spelers erbij koop kan ik ook breakbeat, techno, hardhouse, echte oude house enz. draaien omdat ik daar al wel enkele cd's van heb, maar wil ik dit allemaal eerst op plaat halen dan kost me dat een vermogen (en dat heb ik nou net niet) wink ;)

De discussie gaat inmiddels helemaal offtopic en had beter op een van de vele cd of vinyl topics kunnen verder gaan, toch wel een interessante discussie laugh :D
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-11-2003 11:22

loinz schreef:

Cd-rot is toch een algemeen bewezen iets. Vooral als je alleen complicaties van het internet download en deze op cd wegbrand is de kans op cd-rot groot (ook afhankelijk van het merk cd-r'tjes dat je gebruikt) sad :( . Bij orginele cd's is dit minder.

laugh :D
Euhm volgens mij heeft CD rot niets te maken met het branden van een mp3 of wat dan ook maar alleen van de kwaliteit van je cd's.

Kijk als je er zelf voor kiest om 128kb/s mp3's te willen gaan fikken moet men ook niet zeuren dat het k*t klinkt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
14-11-2003 12:01

Reind schreef:

Euhm volgens mij heeft CD rot niets te maken met het branden van een mp3 of wat dan ook maar alleen van de kwaliteit van je cd's.

Kijk als je er zelf voor kiest om 128kb/s mp3's te willen gaan fikken moet men ook niet zeuren dat het k*t klinkt.
Volgens mij heeft cd-rot niks te maken met de kwaliteit van het geluid van de cd's (al heb je zeker cd's die rot klinken wink ;) ). Als cd-rot optreed wordt de cd na een langere periode onleesbaar, of slechter leesbaar. Dit komt vooral voor bij gebrande cd's. Omdat orginele cd's anders worden gebrand (deze hebben ook gewoon een mooie 'zilveren'achterkant ipv een groenige), treed er minder cd rot op. Cd-rot is afhankelijk van het merk cd-r's dat je gebruikt, zo blijkt dat bij de kruidvat cd-r's erg snel cd-rot optreed. Bovendien zijn gebrande cd's volgens mij toch iets gevoeliger voor krassen (of ik ga gewoon zuiniger om met mijn orginele cd's razz :p )
Cd-rot heeft dus niks te maken met het soort data dat je erop zet (mp3, wav, mijn part alleen maar word bestanden)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)