Forum > Off-Zone

Bekende DJ

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
8-11-2003 12:51

Ski-J Raymond schreef:

voor een set van tiësto betaal je bijna 10.000 euro per uur, of daar de apparatuur bij zit weet ik niet.
Waar zit de fun dan nog van het draaien sad :(
Dat je inderdaad veel geld moet neerleggen voor grote namen, kan ik begrijpen, maar dit vind ik gewoon geldklopperij worden, niet?
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
MorpheusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 29-5-2005
Berichten: 31
8-11-2003 17:40

Reind schreef:

Moet je Masters At Work een keer proberen te boeken, Die kosten bijna 9 keer zoveel voor 2 personen en dan heb je een live setje van 2,5 uur.
Maar die doen dan ook meer dan alleen plaatjes draaien, neem ik aan ?
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
8-11-2003 22:45
heb nog nooit van ze gehoord, denk wel meerdere mensen niet. Dus dan denk ik dan ben je ook geschift dat je geen commerciele dj's inhuurt
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
ShowrentalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-9-2003
Laatste: 7-5-2007
Berichten: 64
9-11-2003 09:56
Masters @ work zijn inderdaad recordhouders voor wat betreft 'prijs op een avond'.
maar dat bedrag ligt nu ook weer niet teggen de 100.000 hoor.
Maar inderdaad, er worden aardig wat nette centjes verdient aan en door DJ's, maar om nou te zeggen dat dat belachelijk is, nou nee. bekijk het eens zo:
Dj's zijn statusgoederen/luxe-goederen. dus net zoals je bij een Rolls-Royce of Bentley niet alleen voor het stuk blik en een paar PK'tjes betaald, betaal je ook voor de naam. en of die naam nu Tiesto, Carl Cox of Ferry Corsten is, het brengt je feest gelijk een bepaalde status, waardoor de kaarten snel danwel gelijk uitverkocht zijn.
Maar om nou voor een feest van 1000-1500 man Tiesto te huren... hmmm..
K zou idd eerder kijken naar gasten als Eric-E of Roog. Die gasten slaan bij elk publiek aan, hebben een goeie naam en kosten in vergelijking met eerder genoemde top-10 Dj's van de wereld niet veel.

succes met je feest!
dat weet ik nog niet zo graag
ShowrentalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-9-2003
Laatste: 7-5-2007
Berichten: 64
9-11-2003 10:04
En DJ's nemen nooit eigen apparatuur mee, heel misschien een koptelefoon maar daar houdt het wel bij op.
Bij boekingen die wij hebben gedaan kregen we een contract waarin staat wat er moet staan:
3x SL-1200
1x mixer (Pioneer is altijd goed, Dateq XTC of Apollo ook, Lpm's in sommige gevallen niet (geen crossfader)
2x CD speler (Denon of Pioneer)
En je krijgt een mooie tekening van het boekingsbureau hoe ze de apparatuur willen hebben staan.
Contracten zijn vaak vrij streng (verschillend per DJ), zo moesten er bij de Klubbheads diverse flessen (!) Wodka, Lime en weet ik veel wat klaarstaan.
(sowieso kan ik je de Klubbheads na die avond afraden wink ;))
dat weet ik nog niet zo graag
Hoi1Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2003
Laatste: 26-7-2006
Berichten: 11
10-11-2003 21:53

Ski-J Raymond schreef:

ik kom zelf uit breda, en tja als bredanaar ben je natuurlijk een beetje op de hoogte.
vandaar dit:

Dj tiësto ( tijs verwest ) heeft een asociaal druk schema, die jongen kan echt overal op de wereld komen draaien. hij is niet voor niks de beste dj van de wereld. en daar betaal je voor.

voor een set van tiësto betaal je bijna 10.000 euro per uur, of daar de apparatuur bij zit weet ik niet.
Maak daar maar 12.000 euro van en als je niet zo'n groot feest hebt kun je het zowieso al vergeten. Ook heb je eigenlijk alleen maar door de week kans om ze te boeken. In het weekend zeker niet. Hier zit trouwens zeker geen apparatuur bij. Alleen een contract waarin staat wat er moet staan.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
21-11-2003 00:43
de buurman is ook niet meer langs geweest, dus slotje dan maar.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Afgesloten topic