Pioneer CDJ-2000nexus
(199 reacties. Pagina 3 van 20)Moderator(s): Dré
HollenderVIP Lid Uit: België Sinds: 20-2-2006 Laatste: 16-11-2024 Berichten: 1235 | 8-9-2012 14:46 |
Tom schreef: Een cd speler met abonnement voor nummers te downloaden voor 40 euro per maand | |
Free beats! | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 8-9-2012 18:34 |
Tja, zo doen de muziekleveranciers het al lang. Je sluit een muziekabonnement af voor een paar jaar en dan krijg je voor een tientje of 7 per maand muziek, een computer en een midi controller (weliswaar geen CDJ 2000 natuurlijk). Natuurlijk brengt Pioneer vooral nieuwe spelers uit om geld in het laatje te brengen. Deze zullen echter wel moeten voldoen aan de wensen van (bekende) dj's anders wil niemand er mee werken. Ik verdien mijn geld ook als dj maar als ik mijn klanten geen leuke avond bezorg is het snel afgelopen, zeker in het huidige internet tijdperk. Ik ben het overigens met je eens dat het bij dj's voornamelijk om de platenkeuze gaat, maar als je actief bent in het dance of house circuit zul je toch echt moeten kunnen beatmixen. En aangezien vrijwel elke dance of house dj dat waarschijnlijk wel aardig onder de knie heeft zul je ook een beetje creatief moeten spelen met effecten en dergelijke om je te onderscheiden van de rest. Maar gelukkig Tom, dat is op de feestjes die wij als ouwe lullen doen totaal niet belangrijk | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 8-9-2012 21:07 |
Tom kan best mixen hoor Was al een van de eerste live mixende dj's in en rond Amsterdam in 1978 het jaar dat de TT1200 uit kwam. deed het daarvoor al een beetje met met Lencos 75 Wat huurkoop betreft. BCM is een van de grootste spelers in Nederland. BCM 7000 kost met touchscreen begint op dit moment ongeveer bij 2100 euro. Je kunt hem leasen voor net even meer dan 70 euro En dan komt je abonnement er nog bij, vanaf ongeveer 50 tot 80 euro. Ex eventuele borg van 500 euro bij lease Garantie en service contract van 200 euro Alles ex BTW. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 8-9-2012 21:23 |
Das behoorlijk prijzig... ik betaal bij PB sound € 69,00 ex btw per maand voor een muziekabonnementje en daar kreeg ik destijds een HC 4500 controller bij. De laptop had ik zelf al maar ze hebben diezelfde constructie ook met een touchscreen PC voor hetzelfde geld. Het mooie van PB sound is dat de files werken met elke willekeurige dj software: traktor, virtual dj, serato enzovoorts, en dus ook met elke willekeurige controller. Overigens kan ik ook best mixen, en aangezien bruidsparen natuurlijk van een generatie zijn die dat gewend zijn wordt dat ook steeds belangrijker. Ik ben echter niet iemand die wonderen verricht met allerlei effecten, live remixen enzovoorts. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 8-9-2012 21:37 |
Er zijn ook goedkopere versies, de 7000 is nu de topper. Je kunt hem zelfs met videoclipjes krijgen..... Wat betreft mixen, effectjes, en de kunst daarvan Op de radius 3000 zitten hele leuke effectjes ingebouwd, en ook een soort auto loop control welke je van 1/8 maat tot wel 8 hele maten kunt selecteren en repeteren. Dan heb je nog een paar handige samplebankjes voor een leuke jell. Wat leuke direct selecteerbare effecten, zoals flanger erover, of een van de andere leuke effectjes, en je krijgt al snel heel wat handjes in de lucht en gegil in de zaal. Een nummer als Played alive leent zich daar erg lekker voor, en je kan het bijna niet fout doen | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 8-9-2012 21:45 |
Ik bedoel natuurlijk wel wat ingewikkelders dan een loopje en een frangler... je hebt echt van die kunstenaars die met behulp van samples en meerdere effecten tegelijkertijd live een compleet nieuwe versie van een nummer fabriceren. | |
Eddy wallyStandaard Lid Uit: België Sinds: 17-1-2008 Laatste: 21-11-2017 Berichten: 823 | 9-9-2012 02:09 |
YourLiVe schreef: Natuurlijk brengt Pioneer vooral nieuwe spelers uit om geld in het laatje te brengen. Deze zullen echter wel moeten voldoen aan de wensen van (bekende) dj's anders wil niemand er mee werken.Dan is men wel sneller tevreden. | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 9-9-2012 08:41 |
Dat is ongetwijfeld zo, en dat is ook de reden dat Pioneer zo succesvol is. Maar dan nog zal het moeten werken zoals een dj dat wil en gewend is. Bovendien verdienen de top dj's zoveel geld dat ze hun keuze voor een speler echt niet laten afhangen van een kadootje van € 5000,00. Als er een speler is die zij fijner vinden kopen ze die gewoon. | |
UltrasoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-10-2006 Laatste: 5-10-2021 Berichten: 193 | 10-9-2012 12:15 |
Zoals Watt-Extra al aangaf, hoop dat ze de bouwkwaliteit van de CDJ 2000 eens onder de loep hebben genomen... Want voor een cd-speler van € 1800,- is deze echt dramatisch slecht. Met de CDJ 2000 hebben we echt veel meer problemen gehad dan met de good-old CDJ 1000mk3 waar alleen af en toe een nieuwe play/cue knop is vervangen. | |
Nieuwe website online! | |
StienoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2008 Laatste: 31-8-2020 Berichten: 214 | 10-9-2012 13:41 |
Laatst een cdj 2000 open gehaald en naast een reloop rmp gelegd... dan vind ik de verschillen in bouwkwaliteit inderdaad niet zo groot.... De truc van een succesvol product is een product maken wat voldoet, en niet te duur is in productie. Pioneer doet dit heel knap. zonder twijfel. Ik houd zelf meer van een overgedimentioneerd ontwerp. Lekker stevig, niet beknibbeld op het materiaal. Maar een fabrikant die dat op de markt brengt prijst zichzelf de markt uit.. Als pioneer weer een mk1 mk2 mk3 serie laat zien van de cdj 2000 net als bij de 1000 zal het zakken van de prijzen wel meevallen. (wat bracht een cdj 1000 mk2 4 jaar geleden nog op? Ik bedoel maar) Voorlopig doe ik mijn 2000's niet de deur uit. Ik vind de extra functies de meerprijs niet waard. En @ Tom... Ik heb inderdaad stiekem al bedacht dat ik nu niets meer doe dan ik met mijn cdj 400's ook al kon. En wat ik daarvoor op mijn dubbele us-blaster cd speler ook leuk deed.. de cdj 400's zijn ook gewoon fijne spelers. De link functie van de 2000 is wel heel practisch. Maar 2 usb stickjes ging ook prima.. m.a.w. Dit is geen discussie op argumenten. Dit is het volgen van de praktijk.. En al brengt pioneer een digitale drol op de markt als de grote jongens op de digitale drol gaan draaien, wil elke gearjunkie een digitale drol.... Ik en vele anderen zullen klagen dat het ding erg lijkt op een drol... en hem vervolgens kopen en er stiekem wel blij mee zijn. (ook al ging het draaien op de vorige keutel ook prima) | |
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis! |