Forum > Geluid

Kijk en luisterdag

(97 reacties. Pagina 3 van 10)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
18-3-2012 16:55
Hallo,

Ik heb het al met de eigenaar (van SA) er over gehad, hij had er wel oren naar.
Hij is (en zeker ik ook) benieuwt hoe nu SA kasten zich verhouden tegen over andere merken.
(beetje tricky natuurlijk allemaal, maar hij durft het wel aan)

Meer duidelijkheid over "het wanneer" is er binnen een paar weken daar het nu heel erg druk is i.v.m. beurs Frankfurt.

Wel denk ik dat je als je sets gaat vergelijken, niet een 1kW set met een 10kW set moet gaan vergelijken.
Mij lijkt dan eerlijker, en beter te doen, om gewoon sub/top combo's neer te zetten.

Een SA setje zou kunnen bestaan uit 2 x Prompter PR34 en 2 x AB18.

Als je echt kasten wil beluisteren/testen lijkt mij dat het handigst als je steeds een zelfde versterkerrack gebruikt.
Ik kan zorgen voor een rack met een Xilica XD-4080. 1 x ES20 en 2 x ES40.
Instellingen (aangeleverd per e-mail bijvoorbeeld) voor de verschillende sets kan ik vooraf wel in de Xilica zetten, maar weet niet of dat handig is.

Handig is misschien ook wel om van te voren een muziek-lijstje (of test cd/iso) te maken.

Of hebben jullie andere ideeën hier over?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
18-3-2012 17:31
Omdat ik geen audio techneut ben; Wat voor ruimte heb je nodig?

Binnen of buiten? Wat voor voorzieningen zijn nodig?

Ik kan eventueel wel wat in Enschede regelen; ligt voor nederland iets centraler...
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
18-3-2012 17:37
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 18-3-2012 17:54
Hallo Watje,

In ieder geval een ruimte waar stroom is.
Liefst op een industriegebied of achteraf, zodat je ongestoord kan testen.

Qua grote, in ieder geval niet te klein.
De ruimte in Ridderkerk is behoorlijk groot, ik denk zo'n meter of 25m x 30m (maar kan slecht afstanden schatten).
Is bijna helemaal leeg op een paar water-effecten en truss na.

Een hapje en een drankje kan ook voor gezorgd worden mochten mensen 's avonds ook nog door willen testen.
(in Ridderkerk zit een restaurant wat de lekkerste friet met saté heeft laugh :D)

Enschede ligt misschien voor sommige mensen wel centraler en/of beter.
Maar voor mij is het 200 km rijden.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
18-3-2012 17:52
Hallo Webbie (en rest)

Als het nou een bepaald podium is, laten we zeggen dat het podium 13m75 breed is en, en de zaal een capaciteit van 800 man?
(totale diepte = 23m50 podium = 6m diep)

Ik moet dit nog overleggen e.d. Maar ik denk zeker dat er wel iets mogelijk is.

Versterkers: 8X Crest CA12 + 8X Crest CA2 Worden normaal gebruikt voor monitoren (APG SMX15)

Stroomvoorziening is meer dan aanwezig :)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Koen gStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 17-2-2018
Berichten: 163
18-3-2012 17:58
Indien het in Enschede is kan ik eventueel ook nog wel langskomen om te luisteren! happy :)
Well all right..
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-8-2024
Berichten: 390
18-3-2012 18:41
Als het in Enschede komt lijkt mij het ook nog wel leuk te komen,
Ik kom uit het hoge noorden dus om helemaal naar het zuiden af te reizen
doe ik niet met de huidige benzine prijzen.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
18-3-2012 19:02
Enschede is wel een ontzettend pokkeeind rijden van hier, maar met zoveel belangstellenden is het toch wel aanlokkelijk om te komen. Ik twijfel een beetje.
Als ik kom kan ik mijn setje met 2 keer x-15 en 2 of 4 keer x-15 bhl meenemen. Heb hier ook nog een setje van twee ax-10's staan. Heel benieuwd hoe dat alles zich houdt tegenover al dat ander geweld. Zou ook wel eens willen zien wat een ander versterkerrackje met mijn set doet.
Als test cd's stel ik alvast een Pink Floyd, Yello en een of andere D&B cd voor?
Free beats!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
18-3-2012 19:10
Hallo,

Even een vraag tussendoor, simpelweg omdat ik geen ervaring heb hoe een (misschien te) klein setje zich gedraagt in een wat grotere test-ruimte.

Moet de set, die in die ruimte staat, ook voor testen de "afmetingen" hebben om zo'n ruimte te vullen?
Of ga je gewoon een paar meter van de set(s) afstaan zodat je het directe geluid van de set hoort.
Kan mij voorstellen dat een (te) klein setje in zo'n ruimte de zaak niet "vult".

Als de set wel moet voldoen aan de ruimte waar hij in word getest, dan moet er toch behoorlijk meer mee worden gesjouwd.
En ik neem aan dat niet iedereen een set heeft die zo'n ruimte kan vullen.
Het eerder genoemd SA setje zal dat volgens mij ook niet kunnen.

Zoals ik al eerder melde moeten de setjes qua vermogen/ouput wel een beetje over een komen.
(een set die (veel harder) gaat word meestal aangemerkt als beter)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
18-3-2012 19:43

Webbie schreef:

Als de set wel moet voldoen aan de ruimte waar hij in word getest, dan moet er toch behoorlijk meer mee worden gesjouwd.
En ik neem aan dat niet iedereen een set heeft die zo'n ruimte kan vullen.
Het eerder genoemd SA setje zal dat volgens mij ook niet kunnen.
Mits in Enschede en ik het voor elkaar krijg;
Er is ook een kleinere ruimte aanwezig; wellicht interessanter (capaciteit 300 man)
Als we het dan goed inplannen hebben we savonds een feestje in de andere zaal ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
18-3-2012 20:52
Is daar toevallig ook een slaapzaal?
wink ;)

Trouwens, het moeten toch niet allemaal vergelijkbare sets zijn? De verschillen onderling vind ik juist interessant. Niet alleen de geluidskwaliteit maar ook de geluidsdruk. Het zou ook wel de moeite zijn moest er iemand een meetmic met bijbehorende software mee kunnen brengen.
Free beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)