Orientatie digitale mengtafel
(190 reacties. Pagina 3 van 20)Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 4-5-2011 22:51 |
En dat bij de Yamaha de kwaliteit ook ver zoek is, of je moet er van houden dat je desk begint tilt te slaan als je al je kanalen wilt voluit benutten. De presonus is een prima tafel als je geen budget hebt voor een SI Compact, de andere tafels zou ik eerlijk gezegd niet naar kijken. Zowel bij de A&H als de Roland bv zijn de convertors sterk ondermaats tov Presonus of Soundcraft. De enige tafel in dit budget die nieuw interessant lijkt, (en ik zeg lijkt) is de X32 van behringer. Vooral omdat er materiaal van klark teknik en midas technologie in zit. Het enige waar ik een beetje schrik van heb, is hetgeen er rond zit. Hoe goed is de fysieke kwaliteit, hoe goed zijn de ADC's en DAC's, hoeveel processing power heeft hij (gaat hij flippen zoals een yamaha als ik met veel effecten/gates/comps begin te werken)? Een betaalbare digitale tafel is leuk, maar dan moet ze ook wel 100% vol belast nog steeds perfect werken. Iets wat een SI Compact bv perfect kan. Nu goed, op die behringer is het nog makkelijk wachten "tot begin 2012" werd mij verteld in Frankfurt alvorens hij vlot leverbaar is, dus momenteel is het sowieso geen optie. | |
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 5-5-2011 00:50 |
bomdes schreef: Nu goed, op die behringer is het nog makkelijk wachten "tot begin 2012" werd mij verteld in Frankfurt alvorens hij vlot leverbaar is, dus momenteel is het sowieso geen optie.Voorraadstatus: In bestelling bij fabrikant. Wordt verwacht over 32 weken. | |
Alles komt goed.... | |
SoundsmurfStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2005 Laatste: 16-4-2012 Berichten: 92 | 5-5-2011 13:00 |
bomdes schreef: En dat bij de Yamaha de kwaliteit ook ver zoek is, of je moet er van houden dat je desk begint tilt te slaan als je al je kanalen wilt voluit benutten.bomdes schreef: De presonus is een prima tafel als je geen budget hebt voor een SI Compact, de andere tafels zou ik eerlijk gezegd niet naar kijken. Zowel bij de A&H als de Roland bv zijn de convertors sterk ondermaats tov Presonus of Soundcraft. | |
Daniel-soundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-11-2006 Laatste: 25-4-2014 Berichten: 638 | 5-5-2011 13:06 |
Ik sluit me 100% bij Soundsmurf aan.. ( je was net wat eerder ;-)) | |
If it ain't Dutch it ain't much... | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 5-5-2011 16:49 |
De LS9 is er een prachtig voorbeeld van, en de O1V zeker. Goed begrijpelijk dan ook dat buiten de PM5D op veel riders in Belgie zowel A&H als Yamaha digital geweigerd word. Nu goed, hun analoge desks waren ook van niet al te geweldige kwaliteit, dus veel van hun digitale verwachten was ook niet echt nodig. De Yamah's worden wat bruikbaarder als er extra DSP kaarten in geduwd worden, maar zelfs dan nog zou ik er niet mee willen buitenkomen. Qua gebruiksvriendelijkheid zijn het ook draken van tafels. En onderbouwen, kijk, ik heb zelf gemerkt op de messe tijdens het spelen met de roland tafel dat als je ze echt gaan pushen op een niveau dat een SI Compact nog vrolijk doorgaat, de roland begon clipping clicks te vertonen. Het verbaast me ook weinig van een merk dat amper ervaring heeft met het bouwen van mixing consoles. De Presonus daarentegen is een bewezen en degelijk apparaat. Qua gebruik even wennen, maar hij zit best goed ineen en de kwaliteit van de componenten is meer dan goed. En "binnen 32 weken". Het lijkt me sterk. Een van de developers van de X32 gaf er wat uitleg bij en hij is zelfs nog niet af. Daar een levertermijn op plakken is pas echt met los kruit schieten... | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 5-5-2011 17:08 |
bomdes schreef: ik heb zelf gemerkt op de messe tijdens het spelen met de roland tafel dat als je ze echt gaan pushen op een niveau dat een SI Compact nog vrolijk doorgaat, de roland begon clipping clicks te vertonen. | |
Light Image | |
Daniel-soundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-11-2006 Laatste: 25-4-2014 Berichten: 638 | 5-5-2011 17:48 |
bomdes schreef: ....Enne op de musikmesse spelen met, is dat bij jou hetzelfde als live? Edit; en dito op de roland trouwens ( gaat om een M400 zeker? ) heb ik zelf niet zoveel ervaring mee, maar een collega hier in de buurt wel, gebruikt die tafel wekelijks en heeft volgens mij geen problemen.. | |
If it ain't Dutch it ain't much... | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 5-5-2011 18:44 |
To Bombes...Roland heeft geen ervaring met digitale tafels?? Onder welke steen heb jij de afgelopen 20 jaar geleefd? Roland was juist heel erg vooruit met een digitale tafel...Ook met de m400, later de m300 en nu de 380 en 480 juist weer een sprong toch wel voorop een heleboel andere merken. Wel goedwerkende digi snakes... Juist wel een klank om over naar huis te schrijven en ook relatief gebruiks vriendelijk. Beetje vreemde uitspraken dus ook in mijn ogen. to TS; goede keuze lijkt me, ken de tafel zelf alleen van even een keer mee wezen spelen, niet gebruikt, maar is op het zicht zo aardig gebruiksvriendelijk. Over de klank kan ik niet oordelen daar ik hem niet beluistert heb met band. Maar je gaat hem gebruiken met een harting type tuinslang multi? Dat vind ik dan weer jammer... lekker een compacte mixer mee en dan alsnog een vrachtwagen vol met kabel, stagebox meezeulen. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 5-5-2011 21:49 |
JeroenVDV schreef: En dat maakt een tafel "goed", of "slecht"? Mijn god, wat vallen er dan een topniveau (digitale en analoge) tafels af. En grappig genoeg maakt DigiCo al een eeuwigheid digitale tafels en vind ik de user interface nog steeds om te janken, dus om nou te zeggen dat je op de "lange-ervaring"-jongens af moet gaan..Alleszins, met die Presonus heeft de TS gewoon een degelijke digital in zijn budget gekocht, punt. En een analoge multi zal je onder de 3k sowieso mee zitten. Een digitale snake op zich past al amper in dat budget. Wel zou ik eerder opteren voor VEAM dan voor Harting, maar dat is natuurlijk wat je zelf verkiest. Met een goede lichtgewicht 24kanaals multi zeul je eigenlijk niet meer mee dan met een digitale box. of het moet zijn dat je 100m multikabel mee wilt nemen ... | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 6-5-2011 12:19 |
Ik ben wel heel erg benieuwd wat jullie zo slecht vinden aan de user-interface van de Digico tafels? Ik vind deze persoonlijk juist ontzettend fijn werken, zo fijn dat het voor ons ook de doorslag heeft gegeven om voor een Digico tafel te kiezen. Ik vind het erg fijn om veel overzicht te hebben, doordat je altijd 12 'channelstrips' op je scherm ziet heb je hetzelfde overzicht zoals je van een analoge tafel gewend bent. Ik vind dat persoonlijk bijzonder prettig. Sowieso is de logica achter de bediening volledig opgebouwd met het idee van een analoge mengtafel in het achterhoofd, dat zorgt ervoor dat ik een gasttechnicus, die nog nooit digitaal heeft gewerkt, binnen 10 minuten zijn bandje kan laten schuiven op de Digico. Dus ook van gasttechnici krijg ik niets dan lof over het bedieningsgemak... Ik ben daarom dus benieuwd naar jullie ergernissen. Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro |