Forum > Geluid

Hulp bij begrafenis

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
3-12-2010 18:36
wat voor mengpaneel van Dateq ga je gebruiken?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
3-12-2010 18:56

audiopartner schreef:

Een nieuwe kerk van 50 meter diep , zonder galm?

ervaring is dat juist nieuwe kerken voor orgel en zang met zeer veel, lees teveel galm worden gebouwd.
Voor 50 meter kun je een gestuurd (spraak)array gebruiken, geeft een egale bedekking, dit zijn wel units van zo'n 3 meter.
Is ook voor de definitieve oplossing goed te doen. Artikel is vast nog wel te vinden o.a. beurs van berlage proaudio video 2002
Volgens mij hoef ik jou dit niet te vertellen wink ;) maar even ter aanvulling. Oude kerken hebben meestal ronde gewelven terwijl nieuwe kerken heel vaak blokkendozen zijn, dit heeft ook een desastreuze invloed op de karakteristiek van de galm.

50 meter is trouwens ook echt HUGE. Dan praten we volgens mij al over een 1500 man of nog meer? Wordt er niet toevallig iets overschat hier, of zijn er ook plekken waar het aantal kerkgangers de laatste tijd juist behoorlijk aan het stijgen is in plaats van dalen?
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
3-12-2010 19:30

René Eppink schreef:

50 meter is trouwens ook echt HUGE. Dan praten we volgens mij al over een 1500 man of nog meer? Wordt er niet toevallig iets overschat hier, of zijn er ook plekken waar het aantal kerkgangers de laatste tijd juist behoorlijk aan het stijgen is in plaats van dalen?
Off Topic: Er zijn een heleboel nieuwe kerkgemeentes, die bijvoorbeeld hun intrek nemen in leegstaande bedrijfspanden en in korte tijd best groot kunnen worden.
I am a TimeDriver!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
3-12-2010 19:40
Klopt, op een industrie terrein in alkmaar heb ik laatst ook een kerk voor een gedeelte ingericht met geluid.

Enne kerken leeg kerken vol,
gisteren ben ik nog aan de gang geweest in Obdam bij de kerk van Priester Paul Vlaar....
Deze kerk heeft het wel druk hoor wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
3-12-2010 22:33

audiopartner schreef:

Voor 50 meter kun je een gestuurd (spraak)array gebruiken, geeft een egale bedekking, dit zijn wel units van zo'n 3 meter.
Is ook voor de definitieve oplossing goed te doen. Artikel is vast nog wel te vinden o.a. beurs van berlage proaudio video 2002
klik!, Axys intellivoxen, lompe zware dingen (niet met minder dan 3 man tillen). Ben bang dat daar geen budget voor is, bovendien moeten die dingen ingeregeld worden.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
4-12-2010 12:40

dj-nsp schreef:

Er komen verschillende optredens.

dj-nsp schreef:

over de e.q nou we hebben een we gebruiken/huren een dateq mengpaneel.
ik denk toch dat een eq niet overbodig is. gewoon op 0 zetten en dat je dan wel tijdens de dienst kan ingrijpen.
en die toon er uit halen
Voor zover ik weet is Dateq een fabrikant van voornamelijk DJ-mixers (en broadcast tafels), lijkt mij de meest ongelukkige keuze die je maar kunt maken...
Wat je nodig hebt is gewoon een goede kwaliteit 'live' tafel.

Wat betreft de EQ, ik was ervan overtuigd dat we het over de 'kanaal EQ' op de mengtafel hadden. Een externe EQ kun je gebruiken, maar het meeste vang je vaak wel op met de EQ in een DSP. Sowieso is je instelling "dat je dan wel tijdens de dienst kan ingrijpen" verkeerd, dan ben je dus al (veel) te laat. Dat zijn de dingen die je van tevoren oplost zodat je er tijdens de dienst geen last van hebt.

Heb je al vaker toespraken en live-muziek versterkt? Zo niet dan is het misschien een verstandig idee om deze klus uit te besteden aan iemand die hier wel (veel) meer ervaring in heeft.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
4-12-2010 12:43

hugovanmeijeren schreef:

Heb je al vaker toespraken en live-muziek versterkt? Zo niet dan is het misschien een verstandig idee om deze klus uit te besteden aan iemand die hier wel (veel) meer ervaring in heeft.
Deze mening ondersteun ik, dit zijn geen klussen waar je kunt "oefenen" naar mijn mening kun je nog beter over het Lowland/pinkpop of welk fastival dan ook een blunder begaan als bij een uitvaart.. iets met gevoelens enzo..
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
4-12-2010 15:58
Als ik het met mijn Clubmix niet af kan gebruik ik een Soundcraft M8 prima ding, en gemakkelijk te vinden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
4-12-2010 18:15
Nathan met alle respect maar gezien het kaliber en de inhoud van jouw vragen concludeer ik dat je gewoon niet weet waar je aan begint. Je kunt zo'n dag maken, of breken voor die mensen. Een kerk is zo'n specifiek audio instrument, waar zelfs menig getrainde technicus nog moeite mee heeft. Het feit dat jij dan over een Dateq tafel begint geeft mij al de rillingen. Daar komt dan nog bij dat je niet weet of je een EQ wel of niet mee moet nemen, en wat 't ding eigenlijk kan doen. Om over de compressor nog maar te zwijgen. Wellicht bied een gate ook wel uitkomst, zodat geritsel met blaadjes niet te horen is. Helemaal wanneer je met condensator mic's gaat werken.

Ik snap ook wel dat je die opdracht wil doen, dus ik val je met deze post niet aan. Maar toch zou ik zorgen dat er iemand bij je is, die in kan grijpen wanneer nodig. Iemand met ervaring in dit soort dingen. Dit zijn serieuze opdrachten, die met veel voorbereiding en ervaring gedaan moeten worden. Dit is absoluut niet te vergelijken met enige vorm van drive-in show of live-bandjes entertainment.
Vergeet niet te lachen
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
4-12-2010 18:30
mark, je slaat de spijker op zijn kop,
heel voorzichtig heb ik dat ook steeds een beetje willen aangeven.......
met adviezen en vragen in dit topic.

Maar een gemiddelde uitvaart kennende vindt deze plaats binnen 5 dagen na overlijden,
dus denk ik dat Nathan het nu behoorlijk druk zal hebben.
En hopelijk brengt hij het met alle adviezen tot een redelijk project.

Uiteraard zijn we wel allemaal benieuwd hoe het afgelopen is!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)