LC2412 of Showmaster/Scenesetter 24?
(64 reacties. Pagina 3 van 7)Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 2-9-2003 05:03 |
GoeieGast schreef: Nou mijn mening werd gevraagd en die heb ik gegeven, ik heb het ervaren als een bagger apparaat, (en dat zal deels komen omdat ik normaal een Pearl 2000 gewend ben), en dus ook niet goed genoeg voor een paar parren.Ten eerste klink je als een verwende puber. En als we hier ergens een hekel aan hebben... Ten tweede, als je toch zo'n ervaren lichttechnicus bent zou je je ook moeten realiseren dat je geen tafel van een paar knaken kan vergelijken met één van meerdere 1000-en euro's. Of vind je het vreemd dat de Showtec iets minder mooi gebouwd is? Ten derde zeg je dat je geen ervaring met de Behringer tafel hebt maar dat deze er degelijker *uitziet* (op de foto dan kennelijk) dan de Showtec. Commentaar overbodig? | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
PeterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-8-2002 Laatste: 12-9-2012 Berichten: 1137 | 2-9-2003 14:28 |
Ik heb beide tafels wel eens onder handen gehad, maar ik ga toch voor de scenesetter. En dan alleen vanwege de 2e bank waar je de chases in kan zetten. Dat vind ik nou zo'n handig iets en dat mist die behringer. Verder voelt de behringer naar mijn idee niet lekker aan, vanwege die klik0knopjes. Ik wil gewoon een knopje: tik = aan. En dan dus niet eerst nog een stukje doorduwen zoals je bij de behringer tafel moet doen. Verder zijn het allebei gewoon goede leuke tafels, de een heeft weer functies die de ander niet heeft, dus je moet gewoon even kijken wat je belangrijk vind dat erop moet zitten. | |
Volgende keer Peter! | |
PeterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-8-2002 Laatste: 12-9-2012 Berichten: 1137 | 4-9-2003 16:51 |
Nog een vraagje over de scenesetter 24: Als je hem in de wide-mode zet, kun je dan toch nog gewoon chases selecteren? En dan niet als je bij chase 1 bent en je wilt naar chase 6, dat je eerst 2 t/m 5 langs moet? | |
Volgende keer Peter! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 4-9-2003 17:00 |
Peter schreef: Nog een vraagje over de scenesetter 24:Als je hem in de wide-mode zet, kun je dan toch nog gewoon chases selecteren? Daarnaast kun je chases MIXEN. Je kunt dus ALLE chases die je hebt ingeprogrammeerd DOOR ELKAAR heen gebruiken (in de mixed chase stand). Schrijf dus een chase voor 1 par en een chase voor 2 parren. Gooi ze door elkaar heen (wellicht elk met een eigen chasefader stand) en je hebt weer een ander, totaal nieuw, programma. Switch naar een andere bank en je kunt WEER 12 chases erbij gooien (alleen als je DAT gaat doen ben je het overzicht snel kwijt). Ik zorg ervoor dat ik de banken gebruik voor verschillende situaties. Bank 1 voor recht toe, recht aan drive-in werk. Bank 2 voor playbackshows e.d. Bank 3 en 4 zijn dan vrij voor ander werk (toneelstukken e.d.). Ik denk dat het gros van de gebruikers niet eens weet wat je allemaal kunt met de Scene Setter (en dat ze zich vooral erg blindstaren op het uiterlijk van de Behringer). Zo lang je maar in de gaten houdt dat je gewoon een 235 euro tafel heb (dus als je denkt dat je daar wel mee om kan tiefen dan heb je gewoon een gat in je kop OF een holle ruimte tussen je oren). PS: Topic opgeschoond. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
PeterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-8-2002 Laatste: 12-9-2012 Berichten: 1137 | 4-9-2003 17:48 |
Jij hebt het over chases door elkaar mixen, mar hoe gaat dat nou eigenlijk in z'n werk (nu ben ik nieuwsgierig hoor). Heb je daar weer aparte faders voor, want ik dacht dat je op de bovenste set schuiven je parren kon zetten en op fe onderste rij op iedere schuif een chase kon programmeren en zo de chases kon mixen. Maar dat is dus niet zo? En als dat wel zo is, hoe werkt dat dan in wide mde, want dan heb je op alle 24 kanalen een par (of meerdere, tis maar net wat je doet natuurlijk ;-)? | |
Volgende keer Peter! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 4-9-2003 18:46 |
Peter schreef: Jij hebt het over chases door elkaar mixen, mar hoe gaat dat nou eigenlijk in z'n werk (nu ben ik nieuwsgierig hoor). Heb je daar weer aparte faders voor, want ik dacht dat je op de bovenste set schuiven je parren kon zetten en op fe onderste rij op iedere schuif een chase kon programmeren en zo de chases kon mixen.Maar dat is dus niet zo? En als dat wel zo is, hoe werkt dat dan in wide mde, want dan heb je op alle 24 kanalen een par (of meerdere, tis maar net wat je doet natuurlijk ;-)? Als je 24 parren wilt gebruiken dan zou ik gewoon de grotere broer nemen. Maar voor 12 parren plus wat effecten werkt de scene mode prachtig. Natuurlijk kun je ook met de 1224 24 parren aansturen MAAR je kunt dan in de scene stand alleen de eerste 12 parren ook nog eens direct beinvloeden.Weet je... Eigenlijk zijn dit van die dingen die je moet ZIEN. Als ik het voordoe zeg je gelijk "och, ja, natuurlijk". Uitleggen in tekst is gewoon een ramp. Dus: In de 24 kanaals mode (scenes) kun je chases aan de onderste 12 faders toewijzen (en wel in 4 banken van elk 12 chases). DAARBOVENOP kun je de eerste 12 kanalen ook nog direct manipuleren. OOK kun je elk kanaal indien gewenst deactiveren (kill mode) zodat hij niet meegaat in de chases. En de chases (48 in totaal) kunnen informatie bevatten informatie voor ALLE 24 kanalen. Snap je het nu een beetje? Zo niet dan kom je maar langs! | |
BENjptStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-6-2002 Laatste: 12-6-2006 Berichten: 98 | 4-9-2003 19:01 |
He Dre, Mag je ook langs komen als je het wel snapt? Kom 'k ff een bakkie doen bij die nieuze loods van je | |
Love, Live and Light. The 3 most important things in life! | |
PeterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-8-2002 Laatste: 12-9-2012 Berichten: 1137 | 4-9-2003 20:24 |
Ja, ik blijf toch nog even bezig (op en neer naar Harlingen is zo'n afstand..) Dré schreef: Je omschrijving klopt precies. En als je 2 chase faders openzet gaan die beide chases lopen (tegelijk). Als je de ene chase een paar stappen later laat beginnen als de andere chase krijg je weer een ander effect.En ondertussen kun je de bovenste 12 faders blijven gebruiken om de eerste 12 kanalen (van de 24) direct te beinvloeden. Die zitten dan aan de ene master fader, de andere master fader is (in de scene mode) toegewezen aan het master level van de scenes. En met scene bedoel je chase?Dus: In de 24 kanaals mode (scenes) kun je chases aan de onderste 12 faders toewijzen (en wel in 4 banken van elk 12 chases). DAARBOVENOP kun je de eerste 12 kanalen ook nog direct manipuleren. OOK kun je elk kanaal indien gewenst deactiveren (kill mode) zodat hij niet meegaat in de chases. En de chases (48 in totaal) kunnen informatie bevatten informatie voor ALLE 24 kanalen. WOW, nou raak ik het even kwijt. Wil 24-kanaals mode niet zeggen dat alle 24 schuiven (schuif = kanaal?) aparte lampen aansturen? Want in dat geval kun je toch geen chases meer op een schuif toewijzen?Tsja, ben misschien een beetje lastig, maar zo is meteen de hele scenesetter uitgeplozen voor toekomstige forummers (en als je kijkt in mijn bestellijstje zul je zien dat ik op het punt sta zo'n ding aan te schaffen ;-) En tsja, vragen staat vrij, toch? | |
Volgende keer Peter! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 4-9-2003 20:34 |
BENjpt schreef: He Dre,Mag je ook langs komen als je het wel snapt? | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 4-9-2003 20:38 |
Peter schreef: Ja, ik blijf toch nog even bezig (op en neer naar Harlingen is zo'n afstand..)Dré schreef: Je omschrijving klopt precies. En als je 2 chase faders openzet gaan die beide chases lopen (tegelijk). Als je de ene chase een paar stappen later laat beginnen als de andere chase krijg je weer een ander effect.Of start je hem met de flashbutton? Kan ook (maar dan stopt de chase weer als je de button loslaat).En met scene bedoel je chase? Een Chase kan uit een of meer scenes bestaan. Ik heb ze schijnbaar hier en daar wat door elkaar gebruikt.Dus: In de 24 kanaals mode (scenes) kun je chases aan de onderste 12 faders toewijzen (en wel in 4 banken van elk 12 chases). DAARBOVENOP kun je de eerste 12 kanalen ook nog direct manipuleren. OOK kun je elk kanaal indien gewenst deactiveren (kill mode) zodat hij niet meegaat in de chases. En de chases (48 in totaal) kunnen informatie bevatten informatie voor ALLE 24 kanalen. WOW, nou raak ik het even kwijt. Wil 24-kanaals mode niet zeggen dat alle 24 schuiven (schuif = kanaal?) aparte lampen aansturen? Want in dat geval kun je toch geen chases meer op een schuif toewijzen? | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- |