Licht aan op de slag van een trommel
(41 reacties. Pagina 3 van 5)Moderator(s): Dré
SinuzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-5-2004 Laatste: 7-4-2020 Berichten: 199 | 24-8-2010 23:04 |
Volges mij wordt er hier veel te ingewikkeld gedacht. Zo'n systeem zou vrij makkelijk zelf te maken moeten zijn, met eenvoudige componenten. Post je vraag anders eens bij circuitsonline, dikke kans dat iemand nog een makkelijke schakeling heeft liggen, zoiets bijvoorbeeld (waarbij je het ledjesgedeelte door een dikke triac of solid state relais vervangt). | |
RoystraverStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-10-2007 Laatste: 7-9-2018 Berichten: 611 | 24-8-2010 23:13 |
Maar dan heb je weer een schakeling die 4 LED's laat chasen i.p.v. één laat reageren op de slag. | |
SinuzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-5-2004 Laatste: 7-4-2020 Berichten: 199 | 24-8-2010 23:31 |
Die schakeling produceert maar 1 pulsje hoor, omdat de ledjes in serie staan gedragen ze zich als een soort VU meter. Als je maar 1 ding op de output aansluit zal dit ding zich dus gedragen zoals gewenst door de topicstarter. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 25-8-2010 09:31 |
om de triac te trickeren heb je uiteraard wel een voedingsstroompje nodig. Ik ben ooit zelf 7 jaar gelden hiermee bezig geweest: klikken maar En had een perfect 18 kanaals switch board ermee gemaakt. Het schema heb ik hier nog even voor je op mijn website online gezet. Deze schakeling is perfect voor jouw als de trigger een schakelpuls afgeeft. Stroompje wat je kan schakelen had ik 12 volt voor. Uiteraard wel gelijkspanning gebruiken Heel klein, weinig onderdelen, en geen risico voor een schok over de trigger omdat deze optisch gescheiden is met de optokoppeling. Uiteraard dient een en ander wel veilig in een doosje gezet te worden. Bij deze schakeling word het licht of elke andere 230 app. op de trigger aangeschakeld, en als hij loslaat, is het weer uit. Grote voordeel is dat met deze schakeling dat gebeurt op de nuldoorgang van de 50Hz sinus, dus je hebt geen plop in je geluid. Ik had 18 van deze schakelingen op een print ter groote van 3 pakjes sigaretten, met koeling op de triac. foto van één gebouwde schakeling op een gaatjes print. Ik heb de uitleg erbij gezet. De besproken snubber is er later ook nog bij gekomen. dit was het eindresultaat. Tjoh wat ben ik weer verkeerd met mijn tijd bezig vandaag | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
SpaceyDeeJStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-12-2003 Laatste: 7-6-2013 Berichten: 144 | 30-8-2010 11:56 |
Ik zit even te lezen (misschien te snel ) maar om zelf dingen met triacs en netstroom in elkaar te knutselen, even onbekend wat de technische kennis is van diegene die er mee aan de slag moet is even de vraag... waarom geen normale drumtriggers op elke trom monteren en dan de controller ervan met midi aan de lichttafel knopen ? De tafel programmeer je dan en knoopt elk midi adres en waarde aan een sequence of chase (in dit geval een chase van 1 stap) aan de ficture die moet opgloeien... Voordeel is dat je de parren dan ook kan blijven gebruiken tijdens de rest van de show... | |
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... " | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 30-8-2010 12:41 |
omdat de op al eerder aangegeven heeft dat het autonoom moest kunnen werken. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 2053 | 30-8-2010 14:59 |
Waarom niet heel basic iemand die met zijn vingers op de flash buttons van de lichttafel zit? Of heb je dusdanig veel drums dat dat niet werkt? Desnoods een (muzikale) vrijwilliger per rijtje trommels? | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
RoystraverStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-10-2007 Laatste: 7-9-2018 Berichten: 611 | 30-8-2010 17:30 |
Het moet inderdaad uit zichzelf gaan werken, een apparte lichttafel reserveren voor de oplossing van SpaceyDeeJ is ook een optie, maar ik twijfel of de par dan echt alleen aan gaat op de slag, of gewoon vrolijk aan blijft staan tot de volgende slag. Frank76 schreef: Waarom niet heel basic iemand die met zijn vingers op de flash buttons van de lichttafel zit?Of heb je dusdanig veel drums dat dat niet werkt? Desnoods een (muzikale) vrijwilliger per rijtje trommels? Ik hoop en zoek nog steeds op een kant en klare oplossing is, die ook nog simpel is, en eventueel door een ontechnisch persoon zelf aan te sluiten (met een korte uitleg). | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 30-8-2010 20:10 |
roystraver schreef: Het moet inderdaad uit zichzelf gaan werken, een apparte lichttafel reserveren voor de oplossing van SpaceyDeeJ is ook een optie, maar ik twijfel of de par dan echt alleen aan gaat op de slag, of gewoon vrolijk aan blijft staan tot de volgende slag. | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
RoystraverStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-10-2007 Laatste: 7-9-2018 Berichten: 611 | 30-8-2010 20:25 |
Meer dan een aantal showmaster/scenesetters heb ik hier niet staan helaas. | |