Forum > PC related Forum

Lacie harddisk drive

(52 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
25-2-2010 20:00
Nu we het toch over mirroren hebben.
Bestaat er een fatsoenlijk en simpel programmatje om 2 muziek harde schijven te syncroniseren?
Ik doe dat nu handmatig, maar niet echt makkelijk werken en de kans dat je een geripte cd vergeet naar de andere schijf te kopieren blijft aanwezig.
RahulxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2010
Laatste: 5-5-2011
Berichten: 27
25-2-2010 20:04
Eerlijk gezegd heb ik destijds ook die Porsche aangeschaft maar gezien de aansluiting van de voeding zou ik het nooit doen. Wat ik je nu kan aanraden is om een schijf van Maxtor te halen of Western Digital (1TB) en dan op de grond veilig neer te zetten zodat hij nooit kan vallen.. dat overkwam mij namelijk met mijn eerste schijf :$
Hoi.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
25-2-2010 20:23

partyfish schreef:

Nu we het toch over mirroren hebben.
Bestaat er een fatsoenlijk en simpel programmatje om 2 muziek harde schijven te syncroniseren?
Gebruikte vroeger FileSync Pro voor het syncen van laptop en workstation. Zoekt alle nieuwe/gewijzigde bestanden op bron ten opzichte van doel (of beide richtingen), vervolgens krijg je die lijst voorgeschoteld en kan je syncen, al dan niet met aanpassingen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
26-2-2010 14:03

partyfish schreef:

Bestaat er een fatsoenlijk en simpel programmatje om 2 muziek harde schijven te syncroniseren?
Ik doe dat nu handmatig, maar niet echt makkelijk werken en de kans dat je een geripte cd vergeet naar de andere schijf te kopieren blijft aanwezig.
Ik zet alle cd's die nog niet op de tweede HD staan in een mapje "nieuw". Zo hoef ik alleen dat mapje te kopieren. Zodra alles weer gekopieerd is worden de bestanden in de map "nieuw" weer verplaatst naar de hoofdmap. Cd's waar nummers op staan die ik in een playlist wil opnemen worden direct naar de hoofdmap gekopieerd, en in de map "nieuw".(anders is de software ze kwijt als je ze uit de map nieuw gooit).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
D3NiXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2010
Laatste: 25-5-2010
Berichten: 1
27-2-2010 17:41
Probeer het eens op een andere pc/laptop. Ik had laatst ook een hdd crash, waardoor alle files weg waren. Beetje op google rondgegeken en het programma R-Studio gevonden. Hiermee kun je al je files terug vinden. Een geniaal programma!! happy :)
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
27-2-2010 19:54
Ik heb ook al te veel harddisks van Lacie's Porsche-reeks zien sneuvelen, binnen 2 jaar na aankoop bij continu gebruik. Heel tragisch, dus nooit meer dat merk voor mij.

Heb hier thuis een rijtje MyBooks van Western Digital, die doen het een stuk beter. De muziekschijf staat in RAID1, dus als het ooit mis mag gaan met één van de schijven (geen idee wanneer dat is, deze gaan al jarenlang mee), dan is het maandenlange rip-werk van mijn collectie nooit echt verloren. Op de andere schijven staat minder belangrijke info of staat gebackupd op de ander.

Schijven die ik bij me heb gehad met kapotte FAT-tabel of andere schijffouten waren altijd prima te recoveren. GetDATAback is leuk voor dingen die je per ongeluk hebt verwijderd, maar minder sterk in moeilijkere gevallen. Met Paragon Hard Disk Manager goede resultaten geboekt in vingers-in-het-haargevallen.
Lichtje erbij?
Dj t²Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2008
Laatste: 28-1-2016
Berichten: 67
1-3-2010 00:29
Nieuw vraagje:
bij virtual dj blijft het beeld steeds hangen als de hdd op toeren moet komen.
Na een paar seconden gaat het beeld weer door.
Gelukkig draait de muziek wel door, maar dan nog is het lastig.
Laptop: asus core 2 duo, windows 7
harde schijf:WD elements, 1tb, 3.5''

alvast bedankt
Die chinezen kijken wel nauw, maar ze kijken nie zo nauw.
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
1-3-2010 00:58
Instellen dat je HD niet zo snel in slaapstand gaat, dan hoeft ie dus ook niet opnieuw op te starten.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
1-3-2010 23:16
OP het vdj forum staat alles, uhh nee bijna ALLES beschreven.
Kwestie van je licencienummer/serienummer invoeren en je krijgt van alle kanten hulp..... als je die licentie hebt....
Alles komt goed....
Dj t²Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2008
Laatste: 28-1-2016
Berichten: 67
3-3-2010 12:34
1e optie: is gelukt, met een apart energieschema. Verder geen last van gehad, bedankt!
2e optie: ik geef toe, geen optie voor mij dus. er was ook geen bestaand topic daarover.
Die chinezen kijken wel nauw, maar ze kijken nie zo nauw.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)