Forum > Algemeen Forum

Lichtshow ideeen voor Hardstyle avond

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
#djmarijnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2008
Laatste: 25-1-2011
Berichten: 16
7-1-2010 21:46
ja ik werk bij rogo
Maar we hebben zelf ook genoeg spullen.
Headjes worden gehuurd bij collega
Fohhn Audio Systems Pioneer Mep 7000!
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
8-1-2010 09:52
Post eens een concreet plan. Daar kunnen we wat mee.....
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
8-1-2010 17:56

DJefke schreef:

Dat zal dan een kwestie van smaak zijn zeker? Bij echt snelle muziek wil ik ook snelle tilt/pan bewegingen. Met gewoon parren kan je ook een snelle show maken, maar dat is toch ook geen reden om geen koppen/scans te gebruiken?
Bij hardstyle zul je meer aan heads hebben om de simpele reden dat je in de vele breaks in hardstyle-muziek fatsoenlijke breakup gobo's wilt kunnen focussen, prisma's wilt gebruiken en soepele bewegingen belangrijker zijn dan snel kunnen wapperen (heb je inderdaad shutter, (snelle) kleurwissels en/of gobo-chases voor). Heads die op dit niveau worden ingehuurd hebben die features vaak wel, scanners niet!
Light Image
T_SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2009
Laatste: 27-9-2022
Berichten: 52
11-1-2010 15:58
Ik lees dat je een fatfrog terbeschikking hebt, ik vindt dat nou niet de ideale tafel voor een hardstyle show.
Dit, omdat je weinig "live" toepassingen hebt met die tafel.

Neem (bijvoorbeeld) pc software (LightJockey van Martin o.i.d.) is namelijk erg simpel te programeren, met een midicontroler waar je eventueel speciale effecten mee op kunt roepen en programmeer een paar leuke movements (bewegingen) en een paar specialeffects, zoals de laser en de blinders, eventueel wat knipperen met je lampen (strobo, shutter e.d.) Verder is hardstyle een muzieksoort waarmee je je publiek op de dansvloer wilt hebben. Dus veel licht effecten in de zaal, wat kleine specials achter de DJ.

Huur bij een bedrijf in waar je persoonlijk mee in contact kunt komen, zo kun je concreet uitleggen wat je wilt en zij kunnen een reëele offerte maken en ze kunnen je tips geven.

Zelf heb ik redelijk ervaring met harstyle shows met betrekking tot uitvoeren/ontwerpen (natuurlijk ben ik ook geen expert, maar ik doe mijn best ;-) en zou je kunnen helpen/bij kunnen staan bij de voorbereidingen/uitvoering van de show, maar dit kunnen wel meer mensen op dit forum).

MVG T_Sound

P.s. Je kunt me mailen, stuur me een Bericht als je wilt.
Email is: info(punt)htevents(apenstaartje)gmail(punt)com (ik doe dit ivm. spam, maar ik neem aan dat je dit weet te ontcijferen.
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" -----
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
11-1-2010 16:12
en jij denkt dat spam bots het zo niet kunnen ontcijferen sneaky :V.
Lost in Music
DJ-JanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
Berichten: 104
11-1-2010 18:08

Sgrovert schreef:

en jij denkt dat spam bots het zo niet kunnen ontcijferen sneaky :V.
Komt hij vanzelf wel achter wink ;)
Event-Light
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 150
14-1-2010 22:23
ga regelmatig naar hardcore/hardstylefeesten rond 25.000man.wat zie je daar veel:
strobo's-heel veel koppen(scans niet zo heel veel)-dmx gestuurde sunstrips(bij een hoop naaast elkaar kun je gave dingen crieren)-pyro(laat het wel door profs doen!!!)-blinders-lasers.

dat is al een hele waslijst wat je heel veel bij hardstyle feesten tegen komt.

carre in het midden en truss acher de dj-booth(tevens backdrop eraan hangen + sunstrips verticaal)en om het af te maken een grote spiegelbol in het midden van de carre.

hoop dat je er wat aan heb.

mvg.ronnie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)