Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van T_Sound
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 52 bijdrage(n) van T_Sound (Pagina: 1 van 3)
Topic: Draagkracht tussenpaal M20 (23-9-2022 18:24:00)
als het dus topzwaar is, blijft het misschien wel staan,
maar wat als er iemand tegenaan stoot, dan valt het hele zwikkie zo om.....Er kan zomaar een kind onder zitten.....
Wil je dat meemaken?
Normaliter doe je dan twee subjes op elkaar, top erop, en zwart spanbandje er overheen.Ik had ondertussen, mede vanwege de reacties hier, al besloten geen basje-topje setup te doen met de zware top. Er komt of een lichtere top voor dat soort locaties of voor welke locatie dan ook, gaat de volledige set dan mee. 2 subsjes op elkaar is met de hoogte van de subs waar we nu naar kijken niet hoog genoeg om daar direct de top op te zetten, er zal dan nog een ±60 cm tussenpaal tussen komen. Dat zou stevig genoeg moeten zijn, zonder dat het omvalt/grote kans heeft om om te vallen.Topic: Draagkracht tussenpaal M20 (19-9-2022 15:43:00)Ik weet uberhaupt niet hoe ik bij mijn PM's kom Topic: Draagkracht tussenpaal M20 (19-9-2022 15:12:00)
Heb je trouwens mijn pm gezien?Nee niet gezien, maar ik weet heel eerlijk gezegd ook niet hoe ik die bekijk hahaTopic: Draagkracht tussenpaal M20 (19-9-2022 14:26:00)Het idee erachter is om voor verschillende formaten locaties hetzelfde systeem te gebruiken, waarbij alleen de hoeveelheid gebruikte subs verschillen afhankelijk van de locatie, maar wel steeds dezelfde top te gebruiken.
Mijn andere idee is natuurlijk gewoon om bij de kleinere dingen, waarbij een dergelijk lange tussenpaal gebruikt moet worden, een kleinere/lichtere top te pakken.Topic: Draagkracht tussenpaal M20 (19-9-2022 13:51:00)
Denk dat je vooral moet oppassen met de bevestiging van de m20 zelf in de kast. 39kg + dergelijke hoogte geeft een aardige hefboom als het wat gaat zwaaien.Het is de K&M 21337 (M20), dus geen Chinese paal.
De kasten zijn de t.box pro TP118/800 subs (37 kg) en Achat 112 toppen (39 kg). Tussenpaal zal op max ±120 cm uitgeschoven gebruikt worden.Topic: Draagkracht tussenpaal M20 (19-9-2022 13:23:00)Dank Victor voor de tip, ik heb de groep ondertussen gevonden en heb er al goed hulp gehad.Topic: Bass reflex en hoorngeladen subs combineren in een PA systeem (8-9-2022 10:57:00)Dank voor de verwijzing, staat veel interessants in. Vanaf hoeveel kasten in een stack heb je baat bij hoorngeladen subs?Topic: Bass reflex en hoorngeladen subs combineren in een PA systeem (6-9-2022 15:32:00)
Wil je op 20M afstand luider zijn, dan zal je op 1M luider moeten zijn (inverse-square law).Als dit zo is, waarom zou men dan voor een hoorngeladen sub/top kiezen?
Nee ik heb de hoorngeladen kasten nog niet. Wel de bass reflex subs.Topic: Bass reflex en hoorngeladen subs combineren in een PA systeem (1-9-2022 13:31:00)Je kunt eventueel ook alleen een kleine boost geven in de frequentie die lekker drukt, rond de 60 a 70 hz bijvoorbeeld, dan blijft de rest van je geluid redelijk neutraal alleen heb je wel ff een boost van je beuk freq. Het blijft inderdaad natuurlijk de vraag of het nodig is en of je het wil.Topic: Koninginnedag:D (5-5-2010 19:00:00)
Tom schreef:
Misschien een domme vraag,als het dus topzwaar is, blijft het misschien wel staan,
maar wat als er iemand tegenaan stoot, dan valt het hele zwikkie zo om.....Er kan zomaar een kind onder zitten.....
Wil je dat meemaken?
Normaliter doe je dan twee subjes op elkaar, top erop, en zwart spanbandje er overheen.
Aah ik zie hem nu, stond inderdaad in spam. Dacht dat de pm's ook via het forum zichtbaar zouden zijn.
Topic: Draagkracht tussenpaal M20 (19-9-2022 15:29:00)Stefke96 schreef:
Gok dat ie bij je spam staat.Stefke96 schreef:
Oke, ik snap waar je vanaf komt. Persoonlijk zou ik voor een kleiner (lichtere) top gaan voor een sub/top setje.Heb je trouwens mijn pm gezien?
Stefke96 schreef:
Zou het persoonlijk niet doen. Vanwaar de keuze voor een dergelijk grote top op een tussenpaal? Normaal zet je daar aardig wat subs onder.Mijn andere idee is natuurlijk gewoon om bij de kleinere dingen, waarbij een dergelijk lange tussenpaal gebruikt moet worden, een kleinere/lichtere top te pakken.
Stefke96 schreef:
Wat voor kasten en tussenpaal zijn het? Ik zou een K&M m20 polemount en tussenpaal eerder vertrouwen dan een chinees paaltje+m20.Denk dat je vooral moet oppassen met de bevestiging van de m20 zelf in de kast. 39kg + dergelijke hoogte geeft een aardige hefboom als het wat gaat zwaaien.
De kasten zijn de t.box pro TP118/800 subs (37 kg) en Achat 112 toppen (39 kg). Tussenpaal zal op max ±120 cm uitgeschoven gebruikt worden.
Hoi allen,
Ik weet dat het altijd het beste is om aan de max opgegeven waarden te houden, maar aan de andere kant heb ik geen zin om 2 nieuwe tussenpalen te hoeven halen als dat niet hoeft.
De tussenpalen die ik op dit moment heb hebben als "max. load capacity 35 kg". Ik neem aan dat er vanwege evenetuele regelgeving een marge is, net zoals dat met takels en truss is. Hoeveel risico is het om een top van 39 kg op de tussenpalen te zetten die ik nu al heb?
Daarnaast is de top zwaarder dan de sub. Gaat dit enigszing problemen opleveren op een totaal hoogte van ±2.2m (sub is van zichzelf 62 cm hoog en top 60 cm)?
Alvast bedankt.
Topic: Chamsys vragen (19-9-2022 13:05:00)Ik weet dat het altijd het beste is om aan de max opgegeven waarden te houden, maar aan de andere kant heb ik geen zin om 2 nieuwe tussenpalen te hoeven halen als dat niet hoeft.
De tussenpalen die ik op dit moment heb hebben als "max. load capacity 35 kg". Ik neem aan dat er vanwege evenetuele regelgeving een marge is, net zoals dat met takels en truss is. Hoeveel risico is het om een top van 39 kg op de tussenpalen te zetten die ik nu al heb?
Daarnaast is de top zwaarder dan de sub. Gaat dit enigszing problemen opleveren op een totaal hoogte van ±2.2m (sub is van zichzelf 62 cm hoog en top 60 cm)?
Alvast bedankt.
Victor schreef:
Ik denk dat je meer kans hebt op antwoorden als je deze vragen stelt in de Facebook groep "Chamsys Programmers & Users". Daar zitten veel echte experts.Dank jullie wel voor de heldere uitleg.
Het plan gaat even terug naar de tekentafel en er zal een ritje Thomann aankomen om de HL kasten eens te gaan beluisteren.
Topic: Bass reflex en hoorngeladen subs combineren in een PA systeem (6-9-2022 15:36:00)Het plan gaat even terug naar de tekentafel en er zal een ritje Thomann aankomen om de HL kasten eens te gaan beluisteren.
Rademakers schreef:
De hoorngeladen subs hebben baat bij koppeling door ze in één stack te plaatsen, dus vanuit dat oogpunt zou het een logische keus zijn voor het midden. Ik zou de subs zo afstellen dat ze rond de 60 Hz met elkaar in fase zijn (of breder uiteraard). Ik verwijs meestal naar de 'void bass guide Rog Mogale' om de invloed van afstand tussen sub stacks te visualiseren.Stefke96 schreef:
Heb je de kasten al? Want 'worp' (wat daar meestal mee bedoeld word) is nogal een fabeltje.Wil je op 20M afstand luider zijn, dan zal je op 1M luider moeten zijn (inverse-square law).
Nee ik heb de hoorngeladen kasten nog niet. Wel de bass reflex subs.
Hallo allen,
Ik vraag mij af of het enigszins te doen is om hoorngeladen en bass reflex subs tegelijk in een PA systeem te gebruiken. Doel is om de worp te krijgen van de hoorngeladen subs op afstand van het podium en de druk en diepte dicht(er)bij het podium door de bass reflex subs. Ze zullen niet bij elkaar staan in de zin van: de hoorngeladen subs zullen aan de zijkant van het podium komen en de bass reflex subs in het midden van het podium als cluster of als array. Of andersom natuurlijk, de hoorngeladen in het midden van het podium en de bass reflex aan de zijkant, afhankelijk van wat beter zou zijn. De kasten zullen allen van hetzelfde merk en uit dezelfde serie zijn en worden aangestuud met een luidspreker management systeem (dbx driverack 260), dus phase en time alignment is gewoon mogelijk.
Hoorngeladen subs zijn de The Box Pro Achat 118, Bass reflex subs zijn de The Box Pro TP218/1600
Iemand ervaringen met een dergelijke setup (niet persee met de genoemde kasten)?
Topic: Chamsys vragen (26-8-2022 19:08:00)Ik vraag mij af of het enigszins te doen is om hoorngeladen en bass reflex subs tegelijk in een PA systeem te gebruiken. Doel is om de worp te krijgen van de hoorngeladen subs op afstand van het podium en de druk en diepte dicht(er)bij het podium door de bass reflex subs. Ze zullen niet bij elkaar staan in de zin van: de hoorngeladen subs zullen aan de zijkant van het podium komen en de bass reflex subs in het midden van het podium als cluster of als array. Of andersom natuurlijk, de hoorngeladen in het midden van het podium en de bass reflex aan de zijkant, afhankelijk van wat beter zou zijn. De kasten zullen allen van hetzelfde merk en uit dezelfde serie zijn en worden aangestuud met een luidspreker management systeem (dbx driverack 260), dus phase en time alignment is gewoon mogelijk.
Hoorngeladen subs zijn de The Box Pro Achat 118, Bass reflex subs zijn de The Box Pro TP218/1600
Iemand ervaringen met een dergelijke setup (niet persee met de genoemde kasten)?
Hallo luitjes,
Voor lange tijd heb ik met Avolites Titan tafels gewerkt en daar kan ik mee lezen en schrijven. Nu ga ik steeds meer werk doen voor een bedrijf dat enkel met Chamsys werkt en wil graag dit topic gebruiken om vragen te stellen over Chamsys MagicQ tafels. Ik wil alvast laten weten dat voor ik een vraag stel altijd de handleiding heb geraadpleegd, maar ik het daar niet in kan vinden of niet duidelijk genoeg vind. Ik ken de basis van de Chamsys, maar komende van Avolites is het wel even een verschil. Ik doe voornamelijk live shows voor bands en vind de Avolites daar uitermate geschikt voor vanwege de workflow en functies en kon daar echt te gekke dingen mee. Met de Chamsys voelt het echt weer alsof ik terug naar de basis moet (moet ik ook), maar ik verwacht daar met een beetje hulp ook te gekke dingen mee te kunnen.
Eerste vraag waar ik geen antwoord op kon vinden:
Ik heb een dimmerchase gemaakt over 16 koppen met 4 sigmenten. Deze heb ik gekoppeld aan een BPM /Tempo tap, zodat ik de snelheid op de maat van de muziek kan regelen, echter gaat de FX 4x de BPM, omdat ie in 4 sigmenten is opgedeeld. Bij Avolites kon ik heel simpel de FX speed multiplier/devider gebruiken door de effect speed te delen door 4. Ik kan dit voor Chamsys (nog) niet vinden.
Tweede vraag, een beetje voort bordurend op de eerste:
Avolites heeft in hun Titan tafels en software Key Frame shapes. De snelheid van de frames kon ik dan verdelen over de spread van het effect. Eigenlijk dus een automatische fx multiplier/devider. Heeft Chamsys een vergelijkbaar iets als de Keyframe Shapes?
Voor nu zijn dit mijn belangrijkste vragen en ik hoop van harte dat ik ze hier uberhaupt mag stellen (op deze manier) en dat iemand mij verder kan helpen.
Alvast bedankt.
Topic: TW Audio (11-8-2021 11:21:00)Voor lange tijd heb ik met Avolites Titan tafels gewerkt en daar kan ik mee lezen en schrijven. Nu ga ik steeds meer werk doen voor een bedrijf dat enkel met Chamsys werkt en wil graag dit topic gebruiken om vragen te stellen over Chamsys MagicQ tafels. Ik wil alvast laten weten dat voor ik een vraag stel altijd de handleiding heb geraadpleegd, maar ik het daar niet in kan vinden of niet duidelijk genoeg vind. Ik ken de basis van de Chamsys, maar komende van Avolites is het wel even een verschil. Ik doe voornamelijk live shows voor bands en vind de Avolites daar uitermate geschikt voor vanwege de workflow en functies en kon daar echt te gekke dingen mee. Met de Chamsys voelt het echt weer alsof ik terug naar de basis moet (moet ik ook), maar ik verwacht daar met een beetje hulp ook te gekke dingen mee te kunnen.
Eerste vraag waar ik geen antwoord op kon vinden:
Ik heb een dimmerchase gemaakt over 16 koppen met 4 sigmenten. Deze heb ik gekoppeld aan een BPM /Tempo tap, zodat ik de snelheid op de maat van de muziek kan regelen, echter gaat de FX 4x de BPM, omdat ie in 4 sigmenten is opgedeeld. Bij Avolites kon ik heel simpel de FX speed multiplier/devider gebruiken door de effect speed te delen door 4. Ik kan dit voor Chamsys (nog) niet vinden.
Tweede vraag, een beetje voort bordurend op de eerste:
Avolites heeft in hun Titan tafels en software Key Frame shapes. De snelheid van de frames kon ik dan verdelen over de spread van het effect. Eigenlijk dus een automatische fx multiplier/devider. Heeft Chamsys een vergelijkbaar iets als de Keyframe Shapes?
Voor nu zijn dit mijn belangrijkste vragen en ik hoop van harte dat ik ze hier uberhaupt mag stellen (op deze manier) en dat iemand mij verder kan helpen.
Alvast bedankt.
Hier ook een tevreden TW Audio gebruiker (via verhuur bedrijf dan). Opstelling in de meeste situaties: 4x B30 sub op dolly per kant + 1x TN24 top per kant. Draait prima een grote zaal. Wanneer er een diepe feesttent wordt gedraait gaan er vaak 2x een B18 per kant mee. En bij een breede locatie 2x TN24 per kant.
De B30 subs zijn wel strak, maar zelfs per 4 per kant gestacked vind ik ze nog niet super diep gaan. Ik weet dat het 15 inch is, maar ik heb 15 inchers gehoort die echt wel dieper gingen. Echter zijn de B30's in hun optimale bereik echt wel strak en die TN24 top houdt 4 subs echt makkelijk bij, om bang van te worden. Daar heeft TW toch echt wel aandacht aan besteed.
Topic: Macrotech 1200 ODEP failure (28-9-2012 09:50:00)De B30 subs zijn wel strak, maar zelfs per 4 per kant gestacked vind ik ze nog niet super diep gaan. Ik weet dat het 15 inch is, maar ik heb 15 inchers gehoort die echt wel dieper gingen. Echter zijn de B30's in hun optimale bereik echt wel strak en die TN24 top houdt 4 subs echt makkelijk bij, om bang van te worden. Daar heeft TW toch echt wel aandacht aan besteed.
Bedankt voor je reactie, ik was er al bang voor dat het niet simpel een zekering zou zijn, waar zou ik het beste heen kunnen gaan met deze amp? Audio XL had ik al gevonden, maar is er geen dichter bij Gelderland, richting midden Nederland?
Groetjes T_Sound
Topic: Macrotech 1200 ODEP failure (25-9-2012 20:52:00)Groetjes T_Sound
Hallo allemaal,
met de band hebben we een 2 macrotech 1200 gebrugd voor de subs. Bij 1 van de versterkers brandt bij 1 kanaal de ODEP led niet meer, van de andere 1200 wel allebei.
De versterker waarvan 1 ODEP led niet meer brandt, geeft een luider maar minder beheerst signaal naar de sub terwijl de andere wel lekker beheerst en normaal klinkt.
Waarom kan deze ODEP eruit liggen (ODEP betekent toch de buffer van je voeding?) en wat kan zou het gaan kosten om het te laten repareren. Ik vraag jullie niet om elk detail, want het kan meerdere oorzaken hebben, maar als iemand weet wat het zou kunnen zijn, meld het alstublieft.
Groet T_Sound
Topic: Ervaringen met HK Actor DX of toch RCF? (2-6-2010 19:18:00)met de band hebben we een 2 macrotech 1200 gebrugd voor de subs. Bij 1 van de versterkers brandt bij 1 kanaal de ODEP led niet meer, van de andere 1200 wel allebei.
De versterker waarvan 1 ODEP led niet meer brandt, geeft een luider maar minder beheerst signaal naar de sub terwijl de andere wel lekker beheerst en normaal klinkt.
Waarom kan deze ODEP eruit liggen (ODEP betekent toch de buffer van je voeding?) en wat kan zou het gaan kosten om het te laten repareren. Ik vraag jullie niet om elk detail, want het kan meerdere oorzaken hebben, maar als iemand weet wat het zou kunnen zijn, meld het alstublieft.
Groet T_Sound
Wij gebruiken zoals meerdere hier al zeggen, RCF ART sereis actieve kasten. Wij gebruiken de 525A's dit zijn niet hele zware kasten in gewicht, maar een power dat er uit komt, heerlijk en het blijft ook erg lekker zuiver, geen snerpend mid hoog, dus voor bruiloften erg geschikt, maar ook voor wat grotere klusjes kun je ze gebruiken, wij willen er nog wel eens een actieve QSC baskast onder zetten, klinkt ook erg lekker die combi. Sinds kort hebben we inderdaad die combi kabels erbij en dat is wel erg makkelijk.
En zoals al meerdere keren geadviseerd is, loop een dealer binnen en ga lekker luisteren, dan gebruik je wat meer tijd in aanschaf, maar je komt niet ineens voor verassingen te staan.
Hopelijk heb je er wat aan.
Gtoet Tinjo
Topic: Crossover + compressor/limiter instellingen (31-5-2010 17:36:00)En zoals al meerdere keren geadviseerd is, loop een dealer binnen en ga lekker luisteren, dan gebruik je wat meer tijd in aanschaf, maar je komt niet ineens voor verassingen te staan.
Hopelijk heb je er wat aan.
Gtoet Tinjo
Bij dit setje, kun je inderdaad de toppen wel wat lager door laten lopen (ivm 15 inch woofer) en ik zal je subs niet te hoog door laten lopen, zodat die zich met het beuk en druk werk bezig kunnen houden.
De subs kun je mooi tot de 70 tot 75 hz laten lopen en je toppen vanaf de 70 hz laten lopen met een overlappende kantelfactor: toppen: 9 tot 12 db/octaaf en de subs op 12 of 15 db/octaaf (indien jouw x-over/processor dit ondersteund).
Groeten Tinjo
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (7-5-2010 20:38:00)De subs kun je mooi tot de 70 tot 75 hz laten lopen en je toppen vanaf de 70 hz laten lopen met een overlappende kantelfactor: toppen: 9 tot 12 db/octaaf en de subs op 12 of 15 db/octaaf (indien jouw x-over/processor dit ondersteund).
Groeten Tinjo
dj pyro schreef:
Kan je doen, maar dan zit je al snel met het probleem dat je baskasten je toppen gaan overstemmen.niemand??