Forum > PC related Forum

Keuze beamer? Optoma EP728i?

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
22-4-2009 17:34
Mocht de truss die je gebruik een achtertruss zijn (waar je het projectiescherm aan wil hangen), dan kun je ook overwegen om een constructie maken waarbij je de beamer aan een 50mm aluminium buis hangt welke je mbv twee swivelcouplers dwars op je truss monteert. Als je hiermee 2/2,5 meter haalt kun je met de meeste beamers op redelijk formaat projecteren.
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
10-5-2009 15:20
Ik ben natuurlijk nog eens verder gaan kijken, en kwam terecht bij de Benq MP624. Iemand ervaring met deze beamer, of advies in de prijsklasse tot 650 euro? Moet wel een min. een xga zijn met goede lumen en contrast.
Thats fun.....
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
12-5-2009 22:04

KVM schreef:

Een 42" kost momenteel 500euro. Beeld is vele malen scherper en dus duidelijker. (is ook in te stellen). Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat het meer ruimte inneemt dan een beamer met truss en statieven en scherm.
Martin.
Bijkomend nadeel van een plasma / lcd is de enorme kist die er om moet, wil je het ding een beetje netjes houden. Dan stop je een beamer toch net even makkelijker weg....

Met een optoma kun je bijna geen grote fout maken. Optoma loopt voor op het gebied van beeldtechniek, daarbij zijn Optoma beamers opvallend klein voor het aantal lumens dat ze voortbrengen. Ik ben zelf ook een redelijk fan van Sanyo beamers. Goede techniek en de juiste toeters en bellen.

Ik ben een minder grote fan van fabrikanten die beamers 'erbij' doen. Acer is zo'n voorbeeld, maar Benq helemaal. De nadruk bij deze merken ligt vaker op prijs dan op prestatie, waardoor bijvoorbeeld de beschikbaarheid van spares na verloop van tijd steeds lastiger wordt. Mede, omdat de produktcyclus bij een dergelijk merk erg snel verloopt. (Veel modelwisselingen)
I am a TimeDriver!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-5-2009 22:16

ideedeluxe schreef:

Bijkomend nadeel van een plasma / lcd is de enorme kist die er om moet, wil je het ding een beetje netjes houden. Dan stop je een beamer toch net even makkelijker weg....
Enorm is wel een tikje overdreven, in een enorme case passen er twee.

Zie ook mijn vorige reactie want ook jij vergeet de statieven de truss en het beamerscherm. Het is dus niet alleen een beamer.

Martin.
kvm entertainment
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
17-5-2009 03:06

ideedeluxe schreef:

KVM schreef:

Een 42" kost momenteel 500euro. Beeld is vele malen scherper en dus duidelijker. (is ook in te stellen). Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat het meer ruimte inneemt dan een beamer met truss en statieven en scherm.
Martin.
Bijkomend nadeel van een plasma / lcd is de enorme kist die er om moet, wil je het ding een beetje netjes houden. Dan stop je een beamer toch net even makkelijker weg....

Met een optoma kun je bijna geen grote fout maken. Optoma loopt voor op het gebied van beeldtechniek, daarbij zijn Optoma beamers opvallend klein voor het aantal lumens dat ze voortbrengen. Ik ben zelf ook een redelijk fan van Sanyo beamers. Goede techniek en de juiste toeters en bellen.

Ik ben een minder grote fan van fabrikanten die beamers 'erbij' doen. Acer is zo'n voorbeeld, maar Benq helemaal. De nadruk bij deze merken ligt vaker op prijs dan op prestatie, waardoor bijvoorbeeld de beschikbaarheid van spares na verloop van tijd steeds lastiger wordt. Mede, omdat de produktcyclus bij een dergelijk merk erg snel verloopt. (Veel modelwisselingen)
We hebben de Optoma 728 besteld. Is inderdaad een lastige keuze, maar op basis van o.a. reputatie, deze keuze gemaakt.....

We zijn nu bezig met een vloerscherm van 80". Kan opgetrokken worden tot max. 2,22 meter.
Thats fun.....
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
7-6-2009 16:09

ideedeluxe schreef:

Met een optoma kun je bijna geen grote fout maken. Optoma loopt voor op het gebied van beeldtechniek, daarbij zijn Optoma beamers opvallend klein voor het aantal lumens dat ze voortbrengen.
Klopt niet.
Bijna alle Optoma beamers maken gebruik van de DLP projectietechniek.
Die techniek wordt verzordt door Texas Instruments. De kleurenwielen in verschillende beamers is ook miniem.
Hou je alleen nog de lens over, en de aansluitmogelijkheden die beter kunnen zijn bij Optoma.

Verder, hoe meer ansilumen hoe beter gaat ZEKERWETEN niet op. Hoe meer licht hoe minder zwart, voor een verduisterde ruimte voldoet een ansilumen van 1600 al!!

Ik heb zelf een Acer x1160z die zichzelf allang weer terug heeft verdient (verhuur) en voor thuis een H5350. Ik heb deze vergeleken met een Epson TW700 LCD beamer, maar ik zag zo weinig verschil in beeld (wel veel verschil in euro's), dat ik voor de Acer ben gegaan.
Met een HD mediacenter eraan via HDMI en een goed spanscherm geeft dit echt geweldig beeld!

Verder, schermen;
Het is ALTIJD het slimste om de beamer achter je scherm te plaatsen, je moet dan dus geen opzichtscherm maar een doorzichtscherm kopen...
Maar, dat kan makkelijk. Je neemt natuurlijk geen uitrol projectiescherm mee maar eentje die uit aluminium buizen bestaat die je in elkaar moet klikken. Bij die systemen kan je altijd een extra en/of ander doek kopen.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
10-6-2009 21:58
Je vergeet wel een ding, en dat is dat je met Acer het tegenovergestelde van kwaliteit in huis haalt! Dit baseer ik op 2 jaar ervaring in een computerwinkel en reviews op internet.
En wat die schermen betreft, kun je me uitleggen waarom projectie van achter beter is? Als je een krappe ruimte hebt dan is het toch wel makkelijk als het van voren kan! Of bedoel je met betrekking op de beeldkwaliteit of zo?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-6-2009 09:27

DJ Delay schreef:

Je vergeet wel een ding, en dat is dat je met Acer het tegenovergestelde van kwaliteit in huis haalt! Dit baseer ik op 2 jaar ervaring in een computerwinkel en reviews op internet.
Och, overdrijven is ook een competentie in die winkel dan.. De reviews op internet (willekeurig opgezocht) zijn gemiddeld positief tot zeer positief over willekeurige Acer projectoren. Het is geen Barco nee, maar dat is Optoma ook zeker niet...!
Light Image
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
11-6-2009 22:14
Ik had het over Acer in het algemeen, niet over de projectoren alleen.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
12-6-2009 00:26

DJ Delay schreef:

Ik had het over Acer in het algemeen, niet over de projectoren alleen.
Valt onder het stukje "prijs-kwaliteit" verhouding.
Nu ook via de .eu te bereiken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)