Forum > Licht

Galabal; lichtplan ?

(72 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
28-3-2009 17:00
Headjes kunnen inderdaad gewoon op cases. Je gebruikt dan wel niet het volledige bereik (en als je de dansvloer beneden goed wil bereiken zit je redelijk aan het einde van zijn tilt) maar daarentegen kan je wel weer leuke effectjes op het dak en muren maken. Licht hoeft niet altijd direct te zijn maar kan ook indirect veel bijdragen. Eventueel kan je de headjes schuinzetten (met een spanbandje eromheen) om zo net wat beter uit te komen.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
28-3-2009 17:03
zeker mee eens,
ik heb ooit eens bedacht *nooit uitgevoerd*
om een caré te bouwen en de heads er niet onder te hangen, ook niet op te zetten maar juist schuin naar buiten
lijkt me mogelijk..
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
28-3-2009 17:26
Kan wel maar heb je goede haken voor nodig, en je moet er bij je lastenberekening wel rekening mee houden. Je kracht krijgt nu namelijk ook een arm waardoor zijn effect veel groter wordt. Ik weet niet hoe het qua railing zit maar als deze (echt!) stevig is en je hier makkelijk een haak of coupler om heen kan doen kan je daar eventueel ook nog wat scanners aanhangen. En voor de moraalridders die beginnen over veiligheid. Ik zie niet in waarom een railing (die stevig staat en ook dienst doet als valbeveiliging) niet het gewicht van een simpel scannertje kan dragen. Wel netjes safen e.d. natuurlijk.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
28-3-2009 17:37
zou ik daar eerder je led parren aan hangen
maar idd scans kan ook ;)

*en bij mijn truss idee, had ik wel bedacht om er dan 2 tegelijk te riggen.
dus aan de linker en aan de rechter kant zodat het wel in evenwicht is.

groeten
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
28-3-2009 17:41
Nee ledparren niet aan je railing, ledparren gewoon op floorstands onder bepaalde pilaren e.d.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
28-3-2009 17:47
1 x bewerkt. Laatst door Twinscan op 28-3-2009 17:51
Bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee. Ben nog aan twijfelen of ik de carre nu wel of niet zou nemen. Het staat natuurlijk wel stoer, zo'n carre, maar het kost ook wel wat.

Of de leuningen sterk genoeg zijn om eventueel wat heads en/of scans aan te hangen ben ik niet zo zeker van. Ga ik maandag even bekijken. Ik ga maandag ineens ook nog wat detail foto's maken. Maar het is wel een goed idee!

Ik heb er ook al aan gedacht om op de "looppaden" van de 1ste verdiepingen in de hoeken 2 lichtbruggen van 6m neer te zetten. Zodat de truss over het publiek hangt en de statieven gewoon op de looppaden staan en deze dan volhangen met mh's en parren. Is dit een goed/betrouwbaar idee ?

Nog meer tips zijn zeker welkom!
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
28-3-2009 17:47
Bij twijfel gewoon niet doen, ik zou er sowieso geen heads aanhangen.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
28-3-2009 19:10
heads zoiezo niet nee, denk ik
misschien wat scans en anders gewoon t4tjes met parren, lijkt me zoiezo mogelijk.. maar goed bij twijfel inderdaad,
niet doen.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DjgertieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2008
Laatste: 4-1-2011
Berichten: 66
1-4-2009 17:21
ik weet niet of die trappen gebruikt mogen worden door de mensen daar.
want je kan 2 trussen rechtop neer zetten en daar een aantal ledstrips horizontaal tussen hangen en als die niet bij het verhuurbedrijf in het pakket zit een aantal ledparren is ook leuk. Of je neemt 2 scans op elke horizontale reling van een trap en dat op 2 verdiepingen. ALs je niet zo hoog wilt 4 op de onderste

voor die band kan je een aantal parren of profile spots aan relingen kunnen hangen je hebt dan een mooie invals hoek van boven en voor. Desnoods een volgstop met een beetjuh brede bundel. En dat als enige front en die kan je later dan bijv. om een aantal spiegelbollen richten die je aan de trappen kan hangen. Gelijk door te gaan op mn volgende idee.

Als je aan de bovenste trappen een aantal spiegelbollen naar beneden laat hangen aan safety's, touwtjes of kettingen en dan door scans, colorchangers of gewoon parren aan laten schijnen.

Mn laatste idee, als het verhuurbedrijf ledbollen heeft, neem je een staalkabel hang je een aantal bollen aan en die kabel span je dan over heel de zaal heen.
Hhhmm... Op zoek naar een Pearl dan maar(A)
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
1-4-2009 17:40

Djgertie schreef:

Mn laatste idee, als het verhuurbedrijf ledbollen heeft, neem je een staalkabel hang je een aantal bollen aan en die kabel span je dan over heel de zaal heen.
Ik ben gek op ideeen, als ze gevaarlijk gaan worden, moet ik toch even wat opmerken.
Als je een staalkabel over de gehele lengte zou spannen, met daaraan ledbollen (wat wegen ze?).
Zou je nu de zijdelingse belasting berkenen van de kabel, ga je heel erg schrikken. Praktisch gezien, waar wou je die staalkabel aan bevestigen?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)