Forum > Licht

Galabal; lichtplan ?

(72 reacties. Pagina 1 van 8)
Moderator(s): Dré
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
25-3-2009 16:53
Binnenkort (Woensdag 20 mei 2009) heb ik een productie opstaan waar ik het geluid en licht moet voorzien.
Het geluid is al geregeld, nu is alleen het licht het probleem nog.

Het is een "galabal". Er zullen zo'n 200-250 feestende studenten aanwezig zijn (16+).
Ook komt er een podium te staan waar 2 bands zullen optreden.

Het budget is 400€ (alleen licht natuurlijk).

Een carre zou natuurlijk het mooist staan. Alleen weet ik niet zeker of deze in het budget past.

Heeft er iemand enig idee voor een leuk lichtplan ? Ook is een spiegelbol altijd leuk op een galabal.
De hal waar het feest doorgaat is zo'n 17m op 17m

Iemand suggesties ?

Alvast bedankt
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
25-3-2009 17:37
Ik vond het juist altijd zo leuk om met een klein budget toch zo leuk mogelijke setjes te verzinnen voor allerlei feesten op school. Wat heb je zelf al voor ideeën? Waar zit je in de buurt? Want meestal is er met verhuurbedrijven wel een leuke korting af te spreken.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
25-3-2009 18:00

twinscan schreef:

feestende,2 bands,400 Euro,17m op 17m
Word denk ik een lastige opgave gezien het formaat van de hal en er ook een podium aanwezig is wat voorzien moet worden van licht. In de zaal zou ik in ieder geval voor fourbars/sixbars kiezen gezien het budget. Fatsoenlijk frontlicht is ook een vereiste voor de bands en wat tegenlicht is ook niet verkeerd. Een spiegelbol is ook een leuk idee, mits deze goed uitgelicht wordt. Een truss carré valt zeker buiten budget al kun je er goedkoop aankomen is de verkoopprijs van een truss carré driehoek (redelijk formaat) sowieso al rond de 150 euro. Als er continue actie is op het podium zou ik de grootste 'show' op het podium creëren.
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
25-3-2009 19:01

joepjuh7 schreef:

twinscan schreef:

feestende,2 bands,400 Euro,17m op 17m
Word denk ik een lastige opgave gezien het formaat van de hal en er ook een podium aanwezig is wat voorzien moet worden van licht. In de zaal zou ik in ieder geval voor fourbars/sixbars kiezen gezien het budget. Fatsoenlijk frontlicht is ook een vereiste voor de bands en wat tegenlicht is ook niet verkeerd. Een spiegelbol is ook een leuk idee, mits deze goed uitgelicht wordt. Een truss carré valt zeker buiten budget al kun je er goedkoop aankomen is de verkoopprijs van een truss carré driehoek (redelijk formaat) sowieso al rond de 150 euro. Als er continue actie is op het podium zou ik de grootste 'show' op het podium creëren.
Het podium zal door de 2 bands samen slechts een klein half uurtje gebruikt worden. Voor de rest is er gewoon een party.
Mijn idee met de carre was om gewoon 4 fourbars in de hoeken te hangen en een beetje aan te vullen met wat movingheads en eventueel strobo's. Moet wel lukken binnen dit budget lijkt mij. Ook ben ik vergeten te melden dat het materiaal waarschijnlijk gehuurd gaat worden bij een bedrijf hier in de buurt, waar ik de zaakvoerder persoonlijk van ken en hij me een korting van 20% geeft op zijn zo al lage prijzen.

Mvg
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
25-3-2009 20:06
Heb je een linkje naar de verhuurlijst van dat verhuurbedrijf. Als je per se daar je apparatuur wil halen kunnen we wel setjes gaan noemen maar misschien zijn die wel helemaal niet te verkrijgen. En heb je rigging mogelijkheden aan het dak? Paar gevlogen trussjes is meestal een stuk goedkoper dan een carreetje.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
25-3-2009 20:19

Maarten-square schreef:

Heb je een linkje naar de verhuurlijst van dat verhuurbedrijf. Als je per se daar je apparatuur wil halen kunnen we wel setjes gaan noemen maar misschien zijn die wel helemaal niet te verkrijgen. En heb je rigging mogelijkheden aan het dak? Paar gevlogen trussjes is meestal een stuk goedkoper dan een carreetje.
Verhuurlijst heb ik hier niet meteen liggen of op pc staan jammer genoeg.

Rigging aan het dak is niet mogelijk, aangezien het dak eigelijk 1 grote glazen koepel is.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2053
25-3-2009 20:39
Neem aan dat dat glazen dak ook ergens op rust?
De luchthaken zijn namelijk al enige tijd uitverkocht!
Meestal heeft een glazen dak een forse staalconstructie eronder zitten.
Let overigens op voor zowel licht als geluidsreflecties en overlast met een glazen koepel.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
25-3-2009 23:36
Als ik vragen mag, waarom niet een "standaart" groot showtje.
Een carré, met aan 1 kant frontlicht voor de band, en achter de band nog een backdrop met tegenlicht en misschien wat intelligent?

Dit zal niet 1 2 3 in je budget passen, maar met een beetje creativiteit moet je een heel eind komen!!
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
26-3-2009 19:36
Ik heb ondertussen al wat offertes laten maken bij wat bedrijven hier in de buurt. Ik kom er nu wel uit denk ik. Tips zijn nog steeds welkom!

Mvg
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
26-3-2009 22:49
Niet om het een of ander, maar zoals ik het zie en lees heb je een feest aangenomen waar je een offerte voor hebt gemaakt die goedgekeurd is door de klant.
Nadat alles zeker is en doorgaat ga je nu kijken wat er voor €400,- te verkrijgen is om het feest aan te kleden met betrekking tot licht?
Had je niet beter van te voren een lichtplan (of in ieder geval een gedachten erover) kunnen maken en dan wat offerte's opvragen en dit doorrekenen aan je klant?
Want waar is de offerte die richting de klant is gegaan nu op gebaseerd?
Nu ook via de .eu te bereiken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)