Forum > Geluid

Microfoon voor ''klets-avond''

(52 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
6-9-2008 10:36
Volgens mij is een "super-nier" een goede middenweg. Niet zo gevoelig (dynamisch bereik) als een condensator, maar gevoeliger dan een normale dynamische microfoon.
Kijkend op internet zie ik dan bijvoorbeeld de; Beyer dynamic TG-X 58. Iemand bekend? Supernier tegen leuke prijs (toch niet geheel onbelangrijk).
Thats fun.....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
6-9-2008 12:24

2party4 schreef:

Tja, wat ik nou lastig vindt. Ik weet niet of ik zo'n mic ooit nog ga gebruiken?
Dat bepaal je uiteraard zelf,
maar een zangeres of zanger kan ook heel goed met deze uit de voeten, mits ze hem niet "opeten"
Maar als het slechts voor één keer is, waarom gebruik je dan niet gewoon een van je huidige mic's?
Gewoon voor jezelf testen welke op jouw het lekkerste overkomt bij spraak met een beetje minder lage tonen op de eq.

Ik heb gisteren ook al iemand het advies gegeven zijn eigen spullen gewoon te gebruiken.
Die optie hadden ze blijkbaar nog niet eens bekeken wink ;)
Het is meer een soort onzekerheid dat je je niet zal voldoen, dan dat het daadwerkelijk niet zal voldoen. De meeste sprekers weten amper de ene van de andere mic te onderscheiden.
zo heb ik wel eens gezien dat iemand een mededeling wilde doen op een bruiloft en daar te Tom-mic (base drum) voor pakte.............
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
6-9-2008 12:51
Tom, je slaat de spijker op zijn kop. Ik ben bang dat het niet zal voldoen met de spullen die we hebben. En dat de meeste kletsers niet weten om wat of welke microfoon het gaat geloof ik ook wel (met alle respect overigens).
Een goede "all-round" zou ik wel in willen investeren, die gebruik ik daarna ook wel. Aan de andere kant heb je ook wel gelijk, dat het ook wel zou kunnen met de mic's die we hebben.

Waar zou jou voorkeur naar uitgaan, kijkende naar wat we hebben? E815 of PG 58? De andere zijn niet echt opties geloof ik.
Thats fun.....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
6-9-2008 15:11
de twee die je aangeeft zijn wat mij beterft gelijkwaardig.
Als je die mic van mij wilt uitproberen mag dat ook, bevalt hij niet, stuur je hem terug......
Kost het je alleen 2x verzendkosten.
Hij zal het wel een stuk beter doen dan je huidige opties happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
6-9-2008 21:29

Tom schreef:

de twee die je aangeeft zijn wat mij beterft gelijkwaardig.
Als je die mic van mij wilt uitproberen mag dat ook, bevalt hij niet, stuur je hem terug......
Kost het je alleen 2x verzendkosten.
Hij zal het wel een stuk beter doen dan je huidige opties happy :)
Nee, zo'n condensatormic is mij te gevoelig. Een keer goed laten butsen en je kan hem weggooien. Daarnaast zal hij na die 3 keer ook in de kist belanden en nooit meer gebruikt worden.
Ik denk dat ik zo ga proberen (we bouwen een dag eerder op om te soundchecken) en als het me niet bevalt, ga ik denk ik voor de Beyer of een 845.
Thats fun.....
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-9-2008 10:57
Ik heb ook altijd een SM58 Beta bij (draadloos). Het probleem zit 'm nooit in de microfoon (als ik er door presenteer doet ie het prima) maar bij degene die hem gebruikt. Ook na 3x zeggen dat ze de microfoon dichtbij de mond moeten houden vinden veel mensen borsthoogte ver genoeg en dan moet hij te hard om nog iets te kunnen verstaan (en gaat hij dus rondfluiten).

Overigens zijn mensen die klets avonden doen over het algemeen wel gewend om een microfoon te gebruiken, dus dat zal met een shure oid wel goed komen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
8-9-2008 11:19
De fout van het rondzingen is je eigen schuld,
Bij verkeerd gebruik van de mic hebben we de nijging om hem harder te zetten, met alle gillende en fluitende gevolgen van dien.
Ik heb een betere taktiek:

Als ze de mic te ver van hun mond houden, zet jij hem niet harder, maar....
zachter sneaky :V
express!
Moet je opletten hoe snel ze het door hebben dat de mic dichter bij de mond beter werkt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
8-9-2008 11:45

Tom schreef:

De fout van het rondzingen is je eigen schuld,
Bij verkeerd gebruik van de mic hebben we de nijging om hem harder te zetten, met alle gillende en fluitende gevolgen van dien.
Ik heb een betere taktiek:

Als ze de mic te ver van hun mond houden, zet jij hem niet harder, maar....
zachter sneaky :V
express!
Moet je opletten hoe snel ze het door hebben dat de mic dichter bij de mond beter werkt.
Hahaha, da's een goeie! Zal ik in mijn achterhoofd houden.
Thats fun.....
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
8-9-2008 15:19

Tom schreef:

Moet je opletten hoe snel ze het door hebben dat de mic dichter bij de mond beter werkt.
Tja, in de praktijk helpt dat vaak geen zak en wordt jij als technicus erop aangekeken!

Gewoon zorgen dat je de juiste microfoon hebt en dusdanig uitgefloten dat je er hard genoeg mee kunt gaan.

Heb wel eens een spreker meegemaakt die een draadloze Sennheiser met 845 kop met de armen over elkaar op heup(!)hoogte vast hield... En maar boos lopen gebaren dat de microfoon harder moest.
't probleem lag volgens hem echt bij ons... shut up :X

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
8-9-2008 17:03

hugovanmeijeren schreef:

Heb wel eens een spreker meegemaakt die een draadloze Sennheiser met 845 kop met de armen over elkaar op heup(!)hoogte vast hield... En maar boos lopen gebaren dat de microfoon harder moest.
't probleem lag volgens hem echt bij ons... shut up :X
Als het echt niet anders kan: Er naartoe lopen, microfoon overnemen en er even in zeggen "hij doet het anders prima hoor"...

Duidelijke instructies vooraf wil wel eens helpen...

En nooit nooit iemand die bang is van z'n eigen stem proberen harder en harder te zetten. Krijg je alleen maar ellende van. Die personen zet je, zoals Tom al aangaf, zachter (niet harder).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)