Forum > Algemeen Forum

Dap, Procab of Proel

(60 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 1370
17-7-2008 18:12
Blijf je in de nabije toekomst slechts full-range werken ?? Want mocht je ooit uitbreiden, dan heb je OF meer 2polige kabel nodig, OF allemaal nieuwe 4polige kabel.

Koop je direct 4 polige kabel ben je voor de toekomst direct klaar.
En mocht je je met 2 polige kabel ooit eens vergissen (op een bi-amp / 4 polig set) dan ben je weer aan het zoeken waar de oorzaak ligt (oh fuck, 2 polige kabel...)

Ik zeg : alles 4 aderig, tenzij je zeker weten en de komende 5 jaar niet uitbreidt.

En kabelbinders aan de kabels zijn retehandig. Je kan ze wel zo mooi mogelijk oprollen, maar je moet ze toch ergens in doen, en als je ze niet bind, dan wordt het nog 1 grote bende. Losse klittebandjes heb ik vroeger eens gedaan, maar je bent ze altijd kwijt. Vaste kabelbinders scheelt je gewoon erg veel tijd op de lange termijn.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
17-7-2008 21:36
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 2-2-2012 13:02

hugovanmeijeren schreef:

Chimeara schreef:

Oke dan, ik zal een pakketje van 10 stuks kopen... Dap verkoopt deze bandjes toch ook voor een spotprijs.

Zijn deze goed genoeg denk je zo??

www.new-line.nl/v/10196
Nee, want zo te zien heeft het model dat jij aanhaalt geen metalen gesp om het bandje mee aan de kabel te maken, deze dingen kun je dus wél kwijt raken, en de bandjes die ik je eerder noemde niet.

Groeten Hugo
Die bandjes waarna wordt gelinkt zet je even stevig vast met een ty-rip en werkt vervolgens perfect. Kost je minder dan een derde en gaat als de brandweer.

Tevens lees ik een hoop berichten van mensen die het spul allemaal denk ik toch wat vaker gebruikt als de topic starter van plan is. We kunnen allemaal wel zeggen koop op de groei maar er zijn ook grenzen en prioriteiten.

Ik denk persoonlijk, 2polige speakerkabel voldoet prima de komende jaren, ga je later echt uitbreidden dan kun je alsnog kiezen om evt 4polig aan te schaffen of er een kabeltje bij te nemen.

Xlr en microfoonkabel is hetzelfde, je kunt wel zeggen alles moet top wezen neutrik met Klotz, tasker of sommercable.. Maar een proel zal het ook prima doen. Zoals al aangegeven, de TS gaat niet elk weekend op pad en heeft niet honderden meters liggen welke snachts als een gek worden opgerolt en in een case worden geflikkerd.

Ben je verder op weg dan moet je idd niet bezuinigen op stekkers, kabel kabelbinders enz.. Ben je echter beginner dan pak je een middenmoot, overweeg je of de kabel je geld waard is en laat je de lowbudget links liggen. Maare top of the bill is zeker in jouw geval nog niet nodig.

je geeft zelf al aan er zuinig op te wezen. succes met je beslissingen.
PS: soms staan in het 2de hands topic ook leuke setjes kabel voor relatief weinig geld met goede stekkers.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
17-7-2008 22:12
Wanneer je de snapfastner van DAP vastniet komt deze niet meer los en het kost geen geld.En de DAP connectoren zijn stukken beter dan de eerste series Zelfs de duurste kabel gaat er aan wanneer er podiumelementen opgeplaatst worden of op de elleboog opgerold worden.Met zorg behandelen is de eerste vereiste.

foto

foto

foto.
Wees ook voorzichtig met 4 polige speakon wanneer je DAP speakers gebruikt,bij vele speakers is door het ansluitpaneeltje in de speaker 1+ en 2+ met elkaar verbonden hetzelfde geld voor 1- en 2-
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
18-7-2008 10:14

Dré schreef:

De DAP Xcaliber en de Procab REF reeks is eigenlijk een beetje boel onzin (maar sommigen zijn daar gevoelig voor...).
ik neem aan dat ze die info en garantie er niet zomaar bij vermelden en dat ze niet onnodig veel meer kosten...

En nee, ik ben daar niet gevoelig voor - bij mij ook allemaal Tasker en Viper (een merk dat ik hier nog niet zag voorbijkomen) met Neutrik razz :p
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 13459
18-7-2008 10:26

luc2366 schreef:

Dré schreef:

De DAP Xcaliber en de Procab REF reeks is eigenlijk een beetje boel onzin (maar sommigen zijn daar gevoelig voor...).
ik neem aan dat ze die info en garantie er niet zomaar bij vermelden en dat ze niet onnodig veel meer kosten...
Ik neem alleen fooien aan. Veel van die Xcabliber verloopjes zijn niks niet beter (eerder ... ) dan bijvoorbeeld een Neutrik verloop in dezelfde prijsklasse. Uiteraard zijn ze beter dan zo'n 75 cent verloopje (maar terwijl ik dat schrijf denk ik DUH). Als een kabel stuk gaat dan is dat (uitgezonderd de DAP stekkers die, met name in het verleden, nog wel eens uit elkaar vallende trekontlastingen hadden) vrijwel altijd veroorzaakt door misbruik (en chips, misbruik valt nooit onder de garantie).

En ergonomische grip op een verloopje of een stekker? Wat ga je ermee doen? Vingeroefeningen? Je steekt zo'n ding waar hij hoort en dan is het klaar. Als je 5000 op een dag moet doen is een ergonomische vormgeving wellicht interessant, doe je minder dan overleven je vingers het ook wel als de vormgeving minder ergonomisch is. wink ;)
En nee, ik ben daar niet gevoelig voor - bij mij ook allemaal Tasker en Viper (een merk dat ik hier nog niet zag voorbijkomen) met Neutrik razz :p
Ook een Neutrik gaat wel eens stuk (hoewel je dat in dit topic niet echt naar voren ziet komen). De Neutrik Speakon stekker is nog steeds een zorgenkind product (maar goed, het alternatief is bakken en bakken duurder). Ook de Neutrik Powercon geeft wel eens problemen. Ook een Neutrik XLR laat wel eens z'n achterkantje zien.

En over kabels heb ik al helemaal ongeveer alle onzin voorbij zien komen. Laatst nog klaagde iemand dat de DAP MC-226 kabel waardeloos was omdat hij kortsluiting veroorzaakte. Logisch, persoon in kwestie had niet gezien dat de kabel conductive plastic afscherming per ader had (en had die laag dus niet weggehaald). Tja... De MC-226 kabel is eigenlijk behoorlijk geweldig!

Vroeger geilde vrijwel iedereen op musiflex kabel. En dat terwijl die kabel gevuld was met bakken lucht waardoor hij als een van de weinige kabels zo microfonisch als de ziekte was. Maar er stond wel musiflex op dus moest je niet zeuren...

Kabels... Belangrijk is dat hij niet te kort is (een te korte kabel doet het niet). Belangrijk is dat hij een goede afscherming heeft (liefst gevlochten en indien niet gevlochten dan met extra carbon laag). Belangrijk is dat hij goed uitgevuld is (meestal met een soort touw). Belangrijk is dat z'n capaciteit per meter niet te hoog is (dempt hoogweergave bij hoogohmige bronnen). Belangrijk is dat de buitenmantel een beetje stevig is. Kabel is wel een punt waar sommige fabrikanten de meest absurde omzetten en marges halen (hoe zou dat toch kunnen). En wat voor merk er dan op het PVC laagje staat zal mij in ieder geval een lekkere worst van de Hema zijn. laugh :D

[end rant]
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
22-7-2008 11:22
Ik heb zelf nog nooit heibel gehad met no-name pluggen..
Wel met no-name kabels..
Laatst vroeg iemand of ik een skytec kabel wou solderen..
Maar niet gedaan razz :p het is zooon ellende om dat goed voor elkaar te krijgen sad :( .
Althans.. met mijn gamma boutje laugh :D ...

Maargoed, er moet inderdaad maar eens een temperatuurgeregelde komen..
Of ik kan nog eens een Diode in serie zetten,
Had ik ook ergens gelezen, dan krijgt de bout maar 2 van de 3 stroompulsen?
In ieder geval iets in die aard laugh :D .
If it ain't Dutch it ain't much...
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
11-1-2012 15:34
Ik heb eigenlijk een vraagje..
Heeft hier iemand ervaring met de budget serie van Procab.
Ik heb net de gehele discussie gelezen over het een en ander, maar het budget is er simpelweg niet voor alles neutrik en zo vaak wordt het toch niet gebruikt hier.
Ze worden niet gebruikt voor DMX.
Met de budget serie bedoel ik deze: Voorbeeld 1 Meter Kabel
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 2053
11-1-2012 15:51
De Procab die ik in handen heb gehad, zo af fabriek nog in de verpakking, bleken na het uitpakken al storingen te bevatten.
Erg lang gestript, slecht gesoldeerd, één twist en je hebt sluiting.
Pluggen zijn ook storingsgevoeliger.
Geen Procab voor mij!
Ik gebruik uitsluitend zelfgemaakte Tasker/Neutrik kabels.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
11-1-2012 15:53
Wat raad jij dan aan als het budget kabels gaat, er zijn toch wel redelijke budget kabels?
VincentsmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2011
Laatste: 18-3-2016
Berichten: 133
11-1-2012 16:19
Ik heb met de DAP XLR kabels goede ervaringen, zijn helaas alleen maar in 0,75 of 1,5m verkrijgbaar wil je het kort houden..
Verder geen last van storingen bij een keer twisten

Terug naar forum Reageer (zonder quote)