Forum > Licht

i-show beamshow

(37 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-7-2008 21:53

dj-raze schreef:

Welk van deze 2 kan ik beter nemen?
Dat ligt eraan wat jij ermee wilt doen.

Ook ligt het aan de werkelijke kwaliteit van de gebruikte scannerset.
Niet elke chinese unit is daadwerkelijk geschikt om via "ILDA" poort aangestuurd te worden. (ILDA word vaak gebruikt en gezien als "magisch" woord.) Foto´s die men plaatst bij het product op websites zeggen ook niets.

Globaal gezien moet je toch een 600 -1000 euro rekenen voor "ILDA" interface-software.

Martin.
kvm entertainment
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
19-7-2008 12:06
de laser die ik op het oog had gaat het niet worden. Heb hem van binnen gezien en ziet er wel weer erg goedkoop uit. Ik ga waarschijnlijk voor een RADIATION RAR-150G. Eentje die wel goed beveiligd en gekeurd is.

Gr Jeroen
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
4-6-2010 13:22
Even kickje,

Inmiddels een betere laser en de nieuwe versie van i-show goedkoop kunnen kopen.
Ik zit nu met het volgende probleem,
Op het moment dat ik het ilda test partoon afspeel via i-show kan ik zien hoe de afbeelding geschreven word. Als het 2e lijntje geschreven wordt valt de lijn erboven al weer weg. Net alsof de scanners op 2kpps staan. Ook zijn cirkels rafelig, Heb ik punten in mijn afbeelding staan en staan er overal stippellijnen doorheen. Iemand enig idee? Dit schiet zoals het nu is niet op. Kan geen plaatjes, tekst of annimatie weergeven zonder en knetter gek van de worden.
Scanrate staat op 20kpps ingesteld en de laser moet 30kpps aan kunnen volgens de handleiding.
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
4-6-2010 13:25
Dan staat de scanner rate toch echt ergens in je software op een te lage instelling, of er is een probleem met je DAC of de communicatie tussen je DAC en de computer.

Da's een van de redenen dat gekloot met goedkope Chinese aanstuur-troep ECHT heel gevaarlijk en problematisch is. Nu is het bij jou thuis, een andere keer kan dit wellicht ook gebeuren met de laser vol in je publiek. Dan is 2kpps of minder LEVENS gevaarlijk!!!

Pangolin QM2000 is niet voor niks een veel veiligere oplossing. En ja, daar betaal je voor.
Light Image
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
4-6-2010 22:07
met welke computer stuur je?
en welke dac?

Dit zijn vaak de oorzaken van dit soort problemen. Het kan goed zijn dat de scanners in je laser het wel kunnen halen, maar dat je dac gewoon 'ruk' is, of dat je pc het niet kan verwerken. Ik spreek uit ervaring.

Heb zelf nog import gedaan wink ;) .

Stuur me anders eens een mailtje, mss kan ik je wel verder helpen.
love my sharpy moving-heads!!
Stoney3KStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2009
Laatste: 7-1-2013
Berichten: 101
5-6-2010 17:59
Mocht je trouwens met Pangolin aan de slag willen, begin vooral met een 'instap' pakket zoals een FB3 met Quickshow.

Dan heb je wel de fatsoenlijke Pangolin hardware + software in handen, met genoeg basis-figuren om aan de slag te kunnen (Quickshow is veelzijdig genoeg voor 9 van de 10 shows), en hoef je je nog niet blauw te betalen aan een QM2000.NET bord met Lasershow Designer.

Het hele scanrate-verhaal van veel advertenties is misleidend. Als ze met 30kpps adverteren, dan is dat inderdaad op 5 of 8 graden scanhoek. Dat is trouwens op zich niet erg, het betekent alleen dat je voor graphics je projector een stuk verder weg op moet hangen. De 'scanhoek' kun je indirect in je show-programma instellen door de grootte van je figuren aan te passen, hiervoor hoef je niet je galvo's opnieuw in te stellen.
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
6-6-2010 15:33
Ik stuur de laser aan het de srtandaart interface die bij i-show geleverd wordt. Dit behoord normal te werken lijkt mij. Ik vermoed dat of mijn usb geen 2.0 is of de pc te langzaam is(p3 800mhz). Maar ik kan het mis hebben. Drivers voor vista of win7 zijn er voorlopig nog niet dus kan mijn eigen laptop (3ghz dualcore) niet gebruiken sad :( . Ik heb een oudere versie van i-show geprobeert en dat werkte wel wat beter, maar niet vloeiend.

Pangolin is voorlopig voor mij te duur gezien het voor de hobby is wink ;) Als ik er wat pdrachten mee krijg kan ik altijd verder kijken.

Laser is trouwens de G-tech highlase100g mk2. DIt merk schijnt een bijmerk te zijn van medialas maar dan wel (vermoedelijk) china made.
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-6-2010 15:38
Dus veiligheid is pas belangrijk als je wat (meer?) opdrachten krijgt. Typisch.

Pangolin FB3 setje kost +- 500 euro en kun je tweedehands nog wel iets goedkoper vinden vaak. Als je dat teveel vindt kun je wellicht beter origami-vouwen als hobby nemen. Ben je gelijk wat minder gevaarlijk voor je omgeving. sneaky :V
Light Image
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
6-6-2010 17:40
haha razz :p . nej, veiligheid is en blijft prio 1! projectie is voor op gebouwen en niet in publiek. Beamschows doe ik op dmx.
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
Stoney3KStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2009
Laatste: 7-1-2013
Berichten: 101
7-6-2010 06:38

JeroenVDV schreef:

Dus veiligheid is pas belangrijk als je wat (meer?) opdrachten krijgt. Typisch.
De simpelste manier om 'veilige' shows te maken is natuurlijk gewoon het gebied waar de laser het publiek in gaat, fysiek blokkeren (plaatje voor de opening). Het beperkt je wel tot shows die boven je publiek uit gaan en eventueel grafische shows, maar die hoeven niet minder mooi te zijn.

Jammer genoeg zijn de lui die met goedkope lasers op pad gaan ook alleen maar gek van die dingen als ze ermee kunnen crowdscannen.

dj-raze schreef:

haha razz :p . nej, veiligheid is en blijft prio 1!

(...)

Beamschows doe ik op dmx.
Ik zou je aanraden om eens je huiswerk te gaan doen. Met een DMX-laser het publiek in gaan wordt er echt niet beter op...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)