Forum > Geluid

D&B C4 of EV MT2 of Turbosound

(47 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
30-6-2008 13:09
Bedankt alvaste voor de reacties.

Ik ken de Ev-MT2 set niet, maar als ik dit zo hoor zal deze met gemak de nodige oppervlakte aankunnen (ik heb persoonlijk alleen maar slechte ervaringen met geluidsystemen in openlucht dus deze keer moet het hard en zuiver klinken).
Nu een totaal ander paar mouwen: blijft het hoog ook mooi klinken (na een goede afstelling) of zijn is het eerder wat schreeuwerig en hoe gedraagd de set zich op over de afstand van 50 meter. De manifold techniek ken ik niet maar dragen de bassen effectief zo ver dat op 50 meter de bas je lekker laat meetrillen en in je maag "punched"?

Op het verhaal van de oren terug te komen. Het is zo een grote set omdat zoals ik al zei slechte ervaringen heb met andere geluidsystemen in openlucht (lees nog nooit de Ev-mt2 set gehoord/gebruikt). Bij openlucht sets vind ik de bas meestal zo snel wegvallen daarom dat er 12 Ev-MTL2's zijn. De set zal hopelijk ook niet volluit nodig zijn en er zal een aparte mengtafel worden voorzien om het uiteindelijke geluids niveau te bepalen.
PurplehazeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 9-2-2019
Berichten: 64
1-7-2008 13:14
als je een set zoekt die 50 meter (en evt. verder naar wens)flink hard gaat enwel redelijk gelijkmatig van voor naar achter qua volume moet je denken aan een line-array systeem.
Daar zijn die beestjes namelijk voor gemaakt. De conventionele kasten die in de eerdere posten geroepen worden gaan dat niet op een voor het publiek comfortabele wijze doen.
Dus iets van d&b bijvoorbeeld 8xQ1 per kant met wat B2 subjes em Qbasjes kom je een
heel eind. En niet te vergeten een infilletje met Q7 topjes voor vooraan.

Het budget was opgeschroeft dus pak het dan goed aan, veel hout is niet meer van deze tijd :-)
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
1-7-2008 17:57
Ik vind het al knap dat de OP überhaupt al zo snoeihard mag draaien als dat hij doet overkomen. Dan heb je goed geboerd qua ontheffingen waarschijnlijk.
Naar mijn mening kan dit overigens prima met een conventioneel systeem. Een conventioneele set is ook op een verstandige manier te stacken. Als je een linearray hangt en 't is een vrij winderige dag dan heb je ook flink pech...
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
1-7-2008 18:09

René Eppink] schreef:

Als je een linearray hangt en 't is een vrij winderige dag dan heb je ook flink pech...
Heb totaal geen ervaring met linearrays, maar een vlaag wind is ook niet goed voor een conventioneel systeem hoor... Voordeel van een linearray zou zijn dat het geluid veel rustiger overkomt (ook op de mensen achterin), terwijl de mensen voorin niet kapotgaan van het geluid.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
1-7-2008 18:16
Stel dat je nu gaat voor de optie van 8 TSW718 en 6 TFL 760's.
Dan kunnen de 760's toch ook gevlogen worden. Waardoor de eerste rijen toch ook niet volledig worden weggeblazen.

Mvg.
Pieter
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
1-7-2008 21:55
Als een line-array niet mogelijk is zou ik zeker voor een delaystack gaan, op die 50meter heb je al gauw een verloop van ruim 30db en dat is behoorlijk (goeie line array doet een kleine 20). Vooraan zul je zo hard moeten spelen dat het volume daar zeer onconfortabels word (zeker met dat 'hoog' van die mtl toppen)
Vraag eens aan je verhuurder of 'ie ook flashlight toppen verhuurd, daar kom je net een stukje verder mee.
Andere optie: Google function one eens....
MB Audio systems
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
1-7-2008 22:17

jop schreef:

op die 50meter heb je al gauw een verloop van ruim 30db
Hoe kon je ook alweer het verlies in db berekenen tegenover de afstand?
Cyberlights in the house :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
1-7-2008 22:29
Hangt van het nearfield gedrag af (is gelijk een mooie term om in de zoekmachine te gooien).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
1-7-2008 23:00
Bedankt voor alle reacties ik ben een heel stuk meer te weten gekomen.

Tevens heb ik met mijn verhuurder een overeenkomst gesloten voor hetzelfde bedrag:
10x TSW 718 en 8 TFL 760. (deze set gaat het dus ook worden)
De verhuurder heeft spijtig genoeg geen flashlight maar het zal prima lukken met de floodlight en als we niet tevreden zijn over enkel een front-stack dan wordt de set opgeslist in front en delay stack. De toppen komen op een stelling te staan zodat deze ver genoeg kunnen reiken. De locatie is een afgelegen gebied waar geen tot weinig mensen wonen, deze worden tevens allemaal verwittigd ookal is het overdag te doen.

Foto's volgen.

Nogmaals bedankt voor jullie meegedeelde evaringen en menigen.

Groeten
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 14-9-2024
Berichten: 384
1-7-2008 23:17
Verlies in dB bij een puntbron (bolvormige afstraling): 10log(afstand in het kwadraat)
Verlies in dB bij een lijnbron (cilindervormige afstraling): 10log(afstand)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)