Forum > Licht

Martin magnum 2000

(55 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
9-2-2009 09:36

Svaerde schreef:

Mij is altijd verteld dat een rookmachine werkt of niet werkt, en dat er geen tussenweg is.
In dat geval hebben je oren toch wel de nodige onzin te verwerken gehad.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SvaerdeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2008
Laatste: 19-2-2011
Berichten: 11
9-2-2009 09:46

Dré schreef:

Svaerde schreef:

Mij is altijd verteld dat een rookmachine werkt of niet werkt, en dat er geen tussenweg is.
In dat geval hebben je oren toch wel de nodige onzin te verwerken gehad.
Nouja, meer in de zin van de afzonderlijke onderdelen dan ashamed :$ tuurlijk kan er een leidinkje verstopt zitten echter zal een hitte-element in 99 van de 100 gevallen werken of niet werken. Pompje kan natuurlijk wel halfbrak zijn echter is dat in dit geval niet het probleem aangezien de rookmachine genoeg vloeistof uitspuugt alleen dan ietsjes te weinig in de vorm van rook en teveel in de vorm van zooi op de vloer. Hitte element werkt nog goed aangezien het ready lampje gewoon netjes aangaat en het heat lampje na verloop van tijd gewoon uitgaat(wordt dus warm genoeg of mag ik hier geen conclusies uit trekken?). Rest voor mij de vraag wat kan het dan wel zijn? Ga overmorgen vloeistof bestellen, hopen dat dit verschil maakt en zo niet dan schoonmaken.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
9-2-2009 09:49

Svaerde schreef:

Nouja, meer in de zin van de afzonderlijke onderdelen dan ashamed :$ tuurlijk kan er een leidinkje verstopt zitten echter zal een hitte-element in 99 van de 100 gevallen werken of niet werken.
Een element dat veel last heeft van afzetting zal een verminderde doorstroming geven (dus niks geen wel/niet). Idem bij de pomp.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
9-2-2009 10:48
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 9-2-2009 15:33
Er kan ook nog van alles mis zijn met de besturing.
Er zit een aardig printplaatje in zo'n ding.
Pompje kan in orde zijn, element kan werken, boel niet verstopt, en toch stuk.....

Hiervoor kan ik zo al een paar oorzaken noemen:
triac voor de pomp te laten draaien stuk
led voor stuur triac doorgebrand
vloeistofniveau censor stuk
Thermostaat stuk
losse of vuile contakten
enz.enz.
Kan zelfs bij een helemaal nieuwe voorkomen.
Dus de staat zegt ook niet alles
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SvaerdeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2008
Laatste: 19-2-2011
Berichten: 11
9-2-2009 10:57

Dré schreef:

Svaerde schreef:

Nouja, meer in de zin van de afzonderlijke onderdelen dan ashamed :$ tuurlijk kan er een leidinkje verstopt zitten echter zal een hitte-element in 99 van de 100 gevallen werken of niet werken.
Een element dat veel last heeft van afzetting zal een verminderde doorstroming geven (dus niks geen wel/niet). Idem bij de pomp.
De afzetting is voor een groot deel op te lossen door schoon te maken(of zie ik dat verkeerd?), maar de werking van het onderdeel zelf is redelijk straight forward.

Heb de laatste tijd weinig tijd gehad om eraan te kloten, maar ga deze week gedestilleerd water halen en spoel het apparaat even door. Mocht dat niet werken dan zit er in de rookmachine toch ergens een defect. Pompje werkt nog goed, Hitte element komt nog op goede temperatuur. Enige dat mij op dit moment enigszins logisch klinkt is dat er gewoon teveel afzetting in het apparaat zit ondanks dat deze altijd met ZR mix is gebruikt.
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
9-2-2009 14:05

Svaerde schreef:

Verkoper verkocht hem omdat ze om de zoveel tijd gewoon alles vernieuwen, het komt van een groot bedrijf af dat er in totaal 4 verkocht, dit was gewoon een willekeurige van die 4 (stonden er 4, allen tegen dezelfde prijs en deze was optisch in de beste staat en leek gewoon goed te werken bij het testen aldaar). Mij is altijd verteld dat een rookmachine werkt of niet werkt(hitte element, pompje), en dat er geen tussenweg is(verstoppingen en dergelijke daargelaten).
Als hij daar goed bleek te werken, wil je daar mee zeggen dat hij daar wel de 100% output gaf?
Of pufte hij hetzelfde zoals op het filmpje, wat nog steeds niet in de buurt komt van de "echte" output van
dit apparaat en dacht je dat dit goed werkend was?
Verder had ik je ook al verteld dat het inderdaad gewoon ouderdom/slijtage kan zijn zoals dré net ook al aangaf.
Een element dat veel last heeft van afzetting zal een verminderde doorstroming geven (dus niks geen wel/niet). Idem bij de pomp.
Echte afzetting, krijg je er echt niet meer uit met 1 keer simpel schoonmaken.
Verder heb ik gezien dat de originele controller uit 2003 was, Dus dit apparaat is ook al redelijk afgeschreven.
Een voordeel is wel dat je nog de dmx controller erbij hebt gekregen, hiermee kun je dus wel al aan de slag om te kijken of de controller niet kapot/defect is.
Verder hoop ik voor je dat de controller is of de vloeistof (vloeistof lijkt me erg sterk), of dat hij het gewoon weer goed doet na 1 keer schoonmaken. Anders heb je een kat in de zak gekocht.
insomnia
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
24-3-2009 22:57
Excuses voor het nieuwe topic KVM, maar ik dacht dat dit een topic was dat meer ging over aanschaf van deze machine.

Voor de geïnteresseerden, ik heb een vergelijkbaar pompje gevonden, en wel hier:
https://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=8290
Niet goed, wel hard!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
24-3-2009 23:24
Ik zie nergens een hitte bestendige metalen knelkoppeling zitten. Dus ja, het is ook een plunjerpompje (maar volgens mij houdt het daar wel mee op).

Mocht je alsnog een goed alternatief vinden dan horen velen dat volgens mij graag (want Martin rekent er een halve arm en been voor).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
24-3-2009 23:36
Goede avond Dré,

De originele pomp (althans, de pomp die er in zat toen ik de machine kreeg) heeft ook geen metalen koppeling. De pomp die elektronica-online aanbiedt komt trouwens gewoon van bij Nedis. Ik zoek nog contact met Zonhen, de Chinese fabriek van het pompje van de clubfazer, voor leveranciers in Europa. Zoals ik zie kunnen deze ook de grote pomp van de Magnum leveren.

De foto op de afbeelding van Nedis is trouwens niet het model dat in de tekst staat, let op de typecode.

Overigens is de EP5, exact dezelfde als in de Martin zat, wel te krijgen via E-bay voor zo´n 35 euro. Ik wil echter het modelletje van Elektronica-online eens proberen. Baat het niet, dan schaadt het hooguit 17 euro razz :p

Ik zal je op de hoogte houden, of dit een zinvol alternatief is.
Niet goed, wel hard!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
26-3-2009 21:07
Pompje vandaag opgepikt bij Elektronica online. Behalve het typenummer EP5 op de originele en EP7 op de nieuwe pomp, is er geen enkel verschil.

Messing uitlaatstuk is ook nergens voor nodig, de temperatuur in dit stuk haalde nu (wel kouder buiten) nog geen 30C. Laat het in het ongunstigste geval eens 60C worden, dan is er nog geen reden tot paniek met een nylon pomphuis.
Voor iedereen die dus nog een pompje zoekt: op naar de witgoedonderdelenboer!

Kan iemand me verder vertellen wat de schakeltemperatuur is van de originele clixon in de Magnum 2000?
Voor een DMX interface, hou ik me ook aanbevolen.
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)