Forum > Licht

Martin magnum 2000

(55 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
DjpimpieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-8-2007
Laatste: 29-11-2007
Berichten: 3
29-8-2007 12:11
hoi!
mischien een rare vraag, maar ben van zin tweedehands zulk rooktoestel te kopen, maar heb niet echt een idee wat zo'n tweedehands toestel nog zou betalen.
kheb ooit een toestelletje van antari gekocht(ook tweedehands) en dat was na een paar weken al stuk (die weken werkte het wel prima) nu voor de prijs van dat dingetje was dat geen ramp, maar voor een paar honderd euro meer zou ik me toch eerst beter willen informeren happy :)
ik heb begrepen dat jem een hele klasse hoger is dan antari, als je zo'n toestel goed werkend koopt kun je dan vrij gerust zijn, of kan het verborgen gebreken hebben?

hopelijk kunnen jullie me iets meer vertellen :-)

groetjes hans
zo gaat da
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-8-2007 12:22

djpimpie schreef:

mischien een rare vraag, maar ben van zin tweedehands zulk rooktoestel te kopen, maar heb niet echt een idee wat zo'n tweedehands toestel nog zou betalen.
300-400 euro afhankelijk van staat (roestplekken onder tank, DMX-module erbij ja/nee, geur van rook die eruit komt)
Light Image
MobileShowtechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-8-2007
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 25
29-8-2007 14:04
Sluit me aan bij JeroenVDV, daarbij komt ook. Bij de magnum 2000 komt er veel onderhoud van te pas aangezien het rookmachien erg makkelijk wilt roesten. Ook wil de pomp die erin zit héél af en toe is kappot gaan. Verder leuk rookmachientje, met een onzettend hoge rook output.
Because Light Matters
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-8-2007 14:06

MobileShowtechniek schreef:

Bij de magnum 2000 komt er veel onderhoud van te pas aangezien het rookmachien erg makkelijk wilt roesten.
Kwestie van af en toe schoonmaken (wat je hopelijk ook met je andere apparatuur doet). Vooral denken aan de ruimte onder de tank met vloeistof.
Ook wil de pomp die erin zit héél af en toe is kappot gaan.
Dat heeft elke rookmachine.
Verder leuk rookmachientje, met een onzettend hoge rook output.
Vooral veel rook ja. Maar het is dan ook VEEL of NIETS en daartussen zit bij de Pro-2000 helaas vrij weinig.
Light Image
DjpimpieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-8-2007
Laatste: 29-11-2007
Berichten: 3
29-8-2007 14:11
dit zijn toch een aantal puntjes die ik niet meteen verwachte van jem, al ken ik er zoals ik al zei wel niet echt heel erg veel vanhappy :) maar aangezien de zoveel positieve comentaren op jem tegenover andere merken.
mss kan ik mij best ook eve informeren dan hoe je zulke dingen het best kan onderhouden happy :)
zo gaat da
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
29-8-2007 15:21
Zorg ook dat je de rookmachine met regelmaat gebruikt.(algemene tip m.b.t onderhoud)
Op die manier verkom je verstoppingen e.d.
Focus on the customer and the rest will follow.
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
27-1-2009 13:09
Ik heb de martin pro 2000 hier nu open liggen.

Heb heel veel fora doorgelezen, maar niet gevonden wat leid naar de oplossing van het probleem.
Vanmorgen wat gedestilleerd water gekocht, en de slang van de martin 2000 direct in de fles gestopt.

nu pufte die voor ongeveer 2 minuten, en daarna deed die niks meer. Ik hoor ook geen pompje meer pompen.... Zou de pomp kapot zijn, of kan het ook wat anders wezen?
Freelance diensten & LED Design
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
27-1-2009 14:27
Verbinding tussen pomp en verdampingskamer los halen (uiteraard nadat machine afgekoeld is). Busje perslucht (of compressor) op de verbindingsbuis naar de verdampingskamer en voelen of je lucht uit de uitgang van het apparaat voelt komen. Is dat het geval dan is die in ieder geval nog open. En in zo'n geval is de kans groot dat het toch de pomp is die naar z'n grootje is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
30-1-2009 19:42
Ben erachter gekomen wat er kapot is in de martin.

Weet iemand hoe zo een ding heet? Ik heb het over het ronde zwarte ding, bovenop dat zilveren plaatje (links op de foto).

Solderen lukt niet, het laat te snel los.

Waarschijnlijk is dat de oorzaak dat hij het niet meer doet (draadjes heb ik zelf eraf gehaald voor het gemak)
Freelance diensten & LED Design
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
30-1-2009 19:58
Dat is de thermische zekering, en is los te bestellen bij Martin dealers. (Of eventueel rechtstreeks bij Fairlight als je een BTW nummer hebt)

Zoek voordat je dit soort onderdelen vervangt eerst naar de oorzaak. Zo te zien is deze thermofuse te resetten, en als zelfs dat ook al niet meer werkt moet de heater echt flink te heet zijn geweest. Controleer de thermokoppel dus ook gelijk, best kans dat die defect is.

Mocht je het bovenstaande niet begrijpen; naar de reparateur brengen.

Wat is er trouwens aan de hand met het kabelschoentje voor de nul van de pomp? Lijkt alsof de hele machine licht heeft staan geven van de hitte. shocked 8O
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)