Forum > Algemeen Forum

Gloeilamp verbod; gevolgen voor de professionele wereld?

(164 reacties. Pagina 3 van 17)
Moderator(s): Dré
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
24-5-2007 20:00
1% is niks. Amerika breid iets verder uit met industrie en die 1% is alweer opgevuld is het probleem hetzelfde gebleven.
Freelancer in de noordelijke provincies
ThijlklerkxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2007
Laatste: 17-11-2008
Berichten: 77
24-5-2007 20:12
@Dré, oké ik stel mijn mening bij, je hebt gelijk :)

Bassie Rassie schreef:

1% is niks. Amerika breid iets verder uit met industrie en die 1% is alweer opgevuld is het probleem hetzelfde gebleven.
Daar wil ik wel even tegenin.
Want als wij dan niet met zijn allen spaarlampen hadden ingedraaid was het 101% geweest en als we dan wel doen is het 100%...

Thijl.
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
24-5-2007 20:39
Alle beetjes helpen...

Zoals al eerder gezegd, een procent lijkt niet veel maar dat is het wel.
MB Audio systems
Dust.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2006
Laatste: 8-2-2008
Berichten: 22
24-5-2007 20:42

thijlklerkx schreef:

[citaat van Bassie Rassie schreef:

1% is niks. Amerika breid iets verder uit met industrie en die 1% is alweer opgevuld is het probleem hetzelfde gebleven.
Daar wil ik wel even tegenin.
Want als wij dan niet met zijn allen spaarlampen hadden ingedraaid was het 101% geweest en als we dan wel doen is het 100%...

Thijl.ja maar ik vind dat je je energie dan beter in andere dingen kan steken.
zoals amerika proberen over te halen een soortgelijk kijoto verdrag te tekenen wat al die grote en dus benzineslurpende auto´s in de vs verbied of probeert de hoeveelheid ervan te verminderen.

sowieso als ik mn parren zou moeten gaan inwisselen voor leds dan kon dat nog wel eens een duur grapje worden
proudly anoying the world since 1990
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
24-5-2007 20:49
overigens wees even reel. Gaat er straks een controleur bij ieder feestje staan kijken naar de lampjes? Krijgen we reviews van feesten "Ja de muziek was geweldig en die dj draaide top, maar die lampen waren allemaal echte par, nee dat was niets."

Ik denk dat ALS het ooit wordt ingevoerd dat er een simpel verbod komt op denieuwe lampen. En de oude , die mag je gewoon lekker gebruiken tot je iets nieuws nodig hebt. Totdat....

Overigens, in het donker klinkt muziek toch veel mooier?
niet nodig
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
24-5-2007 21:15

mutz schreef:

Ik denk dat ALS het ooit wordt ingevoerd dat er een simpel verbod komt op denieuwe lampen. En de oude , die mag je gewoon lekker gebruiken tot je iets nieuws nodig hebt. Totdat....
Toch knap lullig als je net een stapeltje theaterspots hebt aangeschaft wink ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
24-5-2007 21:38
ben ik blij dat ik al grotendeels thuis de verlichting heb voorzien van LEDs.

Alle sfeerlampen, buitenlampje, wandlampjes en lampen op de slaapkamer en de hal zijn voorzien van led. Ik kan je wel vertellen dat dit wel aanzienlijk scheelt in de energie kosten. Of het nu beter is voor het milieu? geen idee..
Ach en dat kille licht, indirect licht is erg sfeervol op de muur en in matglazen lampbehuizingen heeft het ook wel iets gaafs.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 1-9-2024
Berichten: 5308
24-5-2007 21:55
Wat ik volledig mis in dit soort discussies (een soortgelijke discussie is die over het "nieuwe rijden" waarbij benzine wordt bespaard) is de vraag wat er met de besparing gebeurt.

Door spaarlampen te gebruiken besparen we energie en dus geld. Kennelijk gaan de minister en de milieuorganisaties er van uit dat we dat bespaarde geld op een spaarrekening zetten. Maar helaas: dat is heel vaak niet zo. Wat doen we wel: we boeken een extra vliegvakantie, we kopen een tweede auto en een nóg grotere plasma televisie. Weg geld (da's niet zo erg) én weg milieuvoordeel (en daar was het toch om begonnen?).

Aan de andere kant heb ik het aantal politici dat de gevolgen van hun ideeën (of moet ik zeggen: geblaat) doorziet nooit erg hoog ingeschat.

Dat verbod op gloeilampen gaat er niet komen, want het is niet te handhaven. Komt het er toch dan zal ik mijn Coemar Bello om moeten bouwen van MSR400 naar spaarlamp... shocked 8O
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
24-5-2007 22:30
Sowieso levert het economisch weinig op. Door minder energie te gebruiken zullen enkel de prijzen voor energie stijgen. Goede concurrentie is er nauwelijks, dus wanneer de inkomsten omlaag gaan verhoog je als bedrijf gewoon de prijzen. Enkel op lange termijn is het nuttig, dus die extra plasma zie ik niet komen.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
24-5-2007 23:16
1 x bewerkt. Laatst door René Eppink op 24-5-2007 23:18

Victor schreef:

Wat ik volledig mis in dit soort discussies (een soortgelijke discussie is die over het "nieuwe rijden" waarbij benzine wordt bespaard) is de vraag wat er met de besparing gebeurt.

Door spaarlampen te gebruiken besparen we energie en dus geld. Kennelijk gaan de minister en de milieuorganisaties er van uit dat we dat bespaarde geld op een spaarrekening zetten. Maar helaas: dat is heel vaak niet zo. Wat doen we wel: we boeken een extra vliegvakantie, we kopen een tweede auto en een nóg grotere plasma televisie. Weg geld (da's niet zo erg) én weg milieuvoordeel (en daar was het toch om begonnen?).
Kortom, besparingen moeten de consument altijd geld kosten of in ieder geval niks opleveren? In dat geval: gewoon duurder maken die spaarlamp. (Vanuit dit oogpunt is het dus eigenlijk ook maar goed dat benzine duurder is geworden, anders hadden zuinige auto's nog niet geholpen.)

Victor schreef:

Dat verbod op gloeilampen gaat er niet komen, want het is niet te handhaven.
Want? Aangezien deze kwestie een EU doelstelling is (niet alleen Nederlandse ministers verzinnen rare regeltjes) is import vrij makkelijk tot een halt te brengen. Wanneer er geen lampjes meer gemaakt of geïmporteerd worden kun je ze ook niet gebruiken. Het enige probleem is dat alle fabrieken voor peertjes Europa uit zullen moeten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)