Forum > Geluid

Omnitronic PAS-212 of PAS-215 ervaring?

(36 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
20-6-2007 18:56
Ik heb al op een duits forum gelzen dat ze een Nexo PS-15 hadden vergeleken met de CVX Audio PSX-15. Ze hadden deze beide op een Nexo PS-15 Controller aangesloten en ze konden geen verschillen horen en meten.

Bron: Klak !
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
20-6-2007 21:52
Ik heb het eens gelezen en ook op de betreffende webshop zie ik staan dat de CVX luidsprekers in de USA gemaakt zijn.

Ander voorbeeld is B52 Matrix 1000 en de DAP Soundmate 1 MKII. Deze rollen van dezelfde Chinese band. Verschillen zijn dat DAP zowel van LCR0202 opto resistors als LM13700 VCA gebruik maakt voor de limiter circuits. B52 gebruikt de SSM2164 VCA als limiter circuit. B52 maakt gebruik van Selenium speakers uit Brazilië terwijl DAP speakers zijn samengesteld naar de specificaties van Highlite. Deze producten komen naar mijn mening dus uit China, maar er zit wel resp Amerikaanse en Europese designs in verwerkt.

Over het algemeen kun je zeggen dat Chinese producten de laatste jaren de goede kant op gaan, al heb ik zelf ook nog mijn twijfels wat op de lange duur gebeurt, net zoals in dat Duitse forum wordt aangegeven. Die producten moeten zich in de loop der jaren bewijzen. Producten die zich voor mij bewezen hebben zijn de DAP AX-series luidsprekers, K-series luidsprekers en de Palladium 1600 versterkers.

Met de Behringer DEQ2496 heb ik ook al problermen gehad. Problemen met de LEM DX-26 bleef beperkt tot de backup NiMH cell en de Behringer DCX2496 processor en UB2448FX mixer doen het nog steeds prima. Voor de rest is het afwachten.

Omnitronic PAS-212 en PAS-215 ken ik niet, maar hoor over het algemeen goede reacties over dat de geluidskwaliteit betreft, maar ook dat wel eens de high drivers defect raken.

TCMC
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-6-2007 23:19

driveinteam schreef:

Ik heb al op een duits forum gelzen dat ze een Nexo PS-15 hadden vergeleken met de CVX Audio PSX-15. Ze hadden deze beide op een Nexo PS-15 Controller aangesloten en ze konden geen verschillen horen en meten.
Best mogelijk, toch zet ik wat vraagtekens.
De CVX serie komt "heet" van de fabriek, en er is al iemand die hem getest heeft. Plaatst ook nog een link naar de shop in kwestie. (maar is direct weggehaalt.)

Ineens is er een amerikaans speakermerk, Mc Harrison 15" voor het laag en een 1,7" A&D AUDIO Titanium hoogdriver. (nooit van gehoord) De CVX is 350W RMS / 700W max, gewicht 23kg.
Het geheel lijkt enorm op de NEXO.

Exact gelijk??
Nee, absoluut niet.
De speaker die in de Nexo zit is een PHL.
*Als je goed kijkt glimt hij, het is het type water/vocht bestendig. (ai, hier valt de CVX al door de mand)
*Driver in de nexo is 2" (ai, ook al anders)
*Wattage is 550W/1200watt (ai, ook al anders)
* Gewicht 29Kg. ......

Daarnaast is de "test" gedaan met de toch wel dure processor. Leuk, maar wie een dergelijke processor kan betalen koopt het orgineel. Eigenlijk hecht ik dus geen waarde aan de test.

Best mogelijk dat de CVX een zeer nette kast is voor het geld, maar ja, zo kent DAP ook zijn "juweeltjes".
Ik zou ze alleen niet vergelijken met het orgineel.(appels en peren, Setje CVX 800Eur. VS NEXO 4780Eur.)
De NEXO controller kost bijna net zoveel als een setje CVX.

Martin.
kvm entertainment
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
20-6-2007 23:43
Ik durf het niet te zeggen of ze hetzelfde klinken ofniet. Heb die CVX namelijk nog nooit gehoord (Ga overigens wel binnekort maar eens afrijzen om te luisteren), en dan je zegt PHL is de origineel en deze MC Harrisson wie zegt niet dat deze speakers van de zelfde band ofrollen. Ok het is onwaarschijnlijk maar dan nogmaals geef het kastje een kans. En als ze al hetzelfde zouden klinken met een nexo proccesor ok dan is het toch goed want dan zijn ineens voor veel meer mensen, zeer nette monitoren binnen handbereik 2 van deze kopen en een 2de hands Nexo proccesor op de kop tikken en gaan met die banaan. Maarja de tijd zal het ons leren maar zal zeker mijn bevindingen hier posten.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-6-2007 00:08

driveinteam schreef:

Ik durf het niet te zeggen of ze hetzelfde klinken ofniet.

Nee, maar diegene op het duitse forum wel.
Heb die CVX namelijk nog nooit gehoord

Ken je de NEXO wel? Toch wel een "wereld kastje", helaas erg pittig geprijst.
en dan je zegt PHL is de origineel en deze MC Harrisson wie zegt niet dat deze speakers van de zelfde band ofrollen.
Gevaarlijke uitspraak, PHL is niet zomaar een merk. Het stamt af van de maker van AUDAX luidsprekers.
En als ze al hetzelfde zouden klinken met een nexo proccesor ok .
Geloof ik niet. Een box die nog maar net de fabriek uitrolt, en direct met een NEXO vergeleken is. Klinkt als een verkooppraatje. (daarnaast zijn de specs ook totaal anders).

Martin.
kvm entertainment
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 1370
21-6-2007 09:37

driveinteam schreef:

Ik heb al op een duits forum gelzen dat ze een Nexo PS-15 hadden vergeleken met de CVX Audio PSX-15. Ze hadden deze beide op een Nexo PS-15 Controller aangesloten en ze konden geen verschillen horen en meten.

Bron: Klak !
Wat een lulkoek... Als ze een speaker hebben gemaakt, en deze goed klinkt op het moment dat ze hem aansluiten op de nexo processor (maar hem verkopen voor het gebruik zonder). Dan kan hij bijna nooit goed klinken.
De Nexo processor boost een behoorlijk deel in het laag.

Natuurlijk wilt iedereen de nexo kwaliteit. Maar ik moet nog maar zien of ik op de budgetkasten een 1300 watt vol kan lostlaten..
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
21-6-2007 10:33

Reemski schreef:

Knip
De Nexo processor boost een behoorlijk deel in het laag.

Natuurlijk wilt iedereen de nexo kwaliteit. Maar ik moet nog maar zien of ik op de budgetkasten een 1300 watt vol kan lostlaten..
jewel kun je conussen gaan vangen!! laugh :D

Die link naar een forum... das toch geen forum?? Ga eens naar Pa-forum of party paforum.de en lees je daar eens in!

maar de kasten zijn totaal niet te vergelijken met een Pas kast. of toch wel? ze zijn beide zwart.....
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
21-6-2007 12:14
Ken je de NEXO wel? Toch wel een "wereld kastje", helaas erg pittig geprijst.
Ja de NEXO ken ik wel. En het is ook een zeer net kastje alleen is het in mijn ogen zeker te evenaren en waarschijnlijk ook voor veel minder geld dan het NEXO kastje wordt verkocht.
Gevaarlijke uitspraak, PHL is niet zomaar een merk. Het stamt af van de maker van AUDAX luidsprekers.
Dat zou ik niet weten sugesteer alleen dat het zou kunnen zoals wel meer gebeurt bij andere merken.
Geloof ik niet. Een box die nog maar net de fabriek uitrolt, en direct met een NEXO vergeleken is. Klinkt als een verkooppraatje. (daarnaast zijn de specs ook totaal anders).
Ik weet niet wat ik moet geloven geloof het niet todat ik het heb gehoord. En totdat ik het heb gehoord geef ik ze de voordeel van de twijfel. Want die nexo kast zonder proccesor klinkt ook nergens naar. Alleen zou het dan vreemd blijven dat hun die CVX kastjes niet gewoon verkopen met proccesor.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 1370
21-6-2007 12:17

driveinteam schreef:

Want die nexo kast zonder proccesor klinkt ook nergens naar.
En wat wil je daarmee zeggen. Is dit een argument dat andere kasten de kwaliteit dus kunnen evenaren.
De klank in samenwerking met de processor is juist het hele idee. Je kan de ps15 niet loszien van de processor.
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
21-6-2007 13:14
Dit kan zeker zo zijn dat andere kasten de kwaliteit kunnen evenaren.Want volgens mij hebben hier een aantal mensen last van het roze bril syndroom die NEXO kasten klinken zonder meer goed maar het is echt niet alles. Want er zijn hier in limburg bijvoorbeeld NEXO look-a-likes in de roulatie die ik beter vind klinken dan het origineel. En voordat ik hier weer commentaar op krijg ik zeg nadrukelijk ik vind dat. En waarschijnlijk zal die CVX kloon het geluid niet kunnen evenaren maar voordat dit is uitgesloten doe ik er geen oordeel over. Want misschien zijn de woofers wel aan de hand van de T/S parameters gekloond oid. Dus zo gauw ik ze 1:1 naast mekaar heb gehoord zeg ik pas het kan niet maar tot die tijd acht ik het zeker niet onmogelijk.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)