Forum > Algemeen Forum

Leatherman/Multitool

(42 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
22-11-2006 17:42
ik zelf neem altijd gewoon mijn koffer mee. Hier zit gewoon alles in wat ik nodig heb.
Deze koffer heb ik nodig voor mij werk dus niets speciaal aangeschaft. Vandaar dat ik nog al gewend ben om bijv: kruis- platteschroevendraaier, kabeltang, striptang, combietang op zak te lopen.
hier loop ik natuurlijk tijden klus net mee rond. gewoon weg omdat ik tijdens klus echt niet zo vaak iets nodig heb. Ik zorg gewoon dat het werkt als ik thuis weg ga.
Wat het tijden opbouw niet blijkt te doen pak ik wel gewoon uit met koffer wat ik nodig heb.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
22-11-2006 17:49
Ik denk dat je voor het nodig hebben van zo'n multitool ook verschil moet maken in waar je zo'n ding gebruikt. Voor standaard drive-in werk heb ik liever een mooi koffertje met een hoop gereedschap erin, voor op grote klussen kan ik me goed voorstellen dat zo'n multitool de uitkomst kan zijn. Als je in een grote zaal bent waar een hoop roady's rondlopen (potentiële gereedschapsjatters), is zo'n koffer niet handig. Hele tijd dat ding meeslepen is niks, dan liever een multitool. Voorlopig red ik mezelf in ieder geval wel met een gereedschapskoffer.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
22-11-2006 18:02
Het gaat in eerste instantie niet zo zeer om het jatten, maar op de tijd. Ik bens teeds vaker op grotere producties te vinden waarbij soms ook de hoogte in. In zulke gevallen wil je niet telkens terug hoeven lopen naar je gereedsschapskist. Bovendien moet je dan telkens onthouden wat er in en uitgaat (want automatisch willen anderen er uit lenen en dan nee verkopen is niet erg collegiaal ;-). Ook gaat het niet direct om het reparen van spullen, maar om kleine, snelle handelingen. Voorbeelden zijn de bovengenoemde mac beugels, maar ook het vervangen van een lampje in een fresnel wat vaarvoor vaak slechts één of twee schroefjes nodig zijn.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
22-11-2006 19:03
Precies. Ik heb zelf een Gerber, en sinds ik die heb kan ik er niet zonder op klus. Binnen 4 seconde heb je hem uit je riemhouder en uitgeklapt, daarvoor loop ik niet naar de gereedschapskist om een tang te gaan halen. Ook heb ik altijd een minimaglite aan mijn riem hangen, soms is het wel eens donker op plekker waar je het liever licht had gehad razz :p ... Sinds kort heb ik ook een telefoonhouder aan mijn riem hangen. Het dragen van een telefoon in de broekzak heeft me al 2 telefoons gekost sad :(
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-11-2006 13:24
Nog een hoed op je kop en je kunt door voor een cowboy.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
23-11-2006 13:28
Kunnen dus concluderen dat het er aan ligt waar je het voor gebruikt.

Ik werk vaak on the road met verschillende mensen, op verschillende plekken en andere apparatuur. Ik trek even de boom van een statief als -ie te ver terug is omdat de stopring weg is, een klem van een mac en ga maar door.

Als je met je eigen showtje weg bent en alles is vaak hetzelfde dan is wellicht een toolkistje handiger.

Lampje en Tool gaan net wel/niet onder je T-shirt. Zo'n politie batterij aan je riem is geen gezicht inderdaad, maar dit valt best mee.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
23-11-2006 17:58
Inderdaad, voor drive-ins is ie niet echt handig. Voor bouw en breek werkzaamheden van grotere/verschillende dingen wel.
Overigens is eigen apparatuur meestal in iets betere staat als bij grotere bedrijven.
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
24-11-2006 00:39
Ik heb al 3 jaar een wakki-wakki china 'leatherman' van de Kruidvat destijds. Prima ding, doet het nog steeds voor de (weinige) keren dat ik 'm nodig heb. Draai er net zo makkelijk Mac brackets mee los en kleine reparaties ook geen probleem. En dat voor een tientje. Gaat 'ie toch alsnog kapot, dan voor dat geld maar weer een nieuwe. Bevalt me prima!! Het voelt misschien niet zo aan als een 'echte' maar is niets mis mee. Kom deze 'low budget' tangetjes van hetzelfde type overigens opvallend vaak tegen!! shut up :X
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
24-11-2006 22:48

larzzzie schreef:

Ik heb al 3 jaar een wakki-wakki china 'leatherman' van de Kruidvat destijds. En dat voor een tientje. Het voelt misschien niet zo aan als een 'echte' maar is niets mis mee. Kom deze 'low budget' tangetjes van hetzelfde type overigens opvallend vaak tegen!! shut up :X
Een Leatherman of Gerber, enz.
Is veel duurder, maar als er iets breekt krijg je een nieuwe.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
26-11-2006 10:13
Even denken. Iemand koopt voor 10 euro zo'n China ding en doet daar al 3 jaar probleemloos mee. Stel dat dit gelijk het maximum is dat dit ding meegaat. Jij betaalt zo'n 200 euro voor jouw "luxe" en krijgt gratis een nieuwe bij een defect. Die andere persoon koopt gewoon een nieuwe (na 3 jaar) en kan dat 20 x doen -> 60 jaar voordat hij net zo duur uit is als jij.

Zeg... Hoe lang ben jij van plan lampie te blijven? In de rolstoel nemen ze je niet zo snel meer aan hoor! laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)