Forum > Algemeen Forum

Leatherman/Multitool

(42 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
19-11-2006 17:15
Ik zit wat rond te kijken voor een Leatherman achtig iets, aangezien dat toch wel een van de handigste dingen trijdns het klussen is gebleken. Wat is nou de Letherman met beste prijs/kwaliteit verhouding? Mijn budget zal maximaal zo'n 100 euro zijn. Eventueel zullen alternatieven van een ander merk ook zeker een optie zijn.

P.s. was verbaasd hier nog geen topic over gevonden te hebben, hoewel het niet direct binnen de licht en geluid dingen valt lijkt het me toch dat meer mensen hier zo'n ding gebruiken...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
19-11-2006 17:26
De leatherman is een heel goed merk en kan beschouwd worden als een standaard item voor een Licht en/of geluidstechnicus.

Welk type je kiest is afhankelijk van de eisen die je zelf stelt.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
19-11-2006 17:32
Jup, en juist het stellen van die eisen vind ik moeilijk. Daarom ben ik opzoek naar ervaringen. Een bitjesschroevendraaier lijk misschien handig, maar als men in de praktijk toch maar 2 bitjes gebruikt is het wellicht handiger om de supertool 200 te pakken, je klapt dan gewoon een andere schroevendraaier uit ipv van bitje te wisselen (bovendien vrees ik bitjes kwijt te gaan raken). Sowieso gaat daar mijn aandacht momenteel het meest naar dit model (supertool 200) uit.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
CarloStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 3-5-2018
Berichten: 23
19-11-2006 19:55
deze
kun je denk ik beter nemen. Dit is een gerber en hier kun je de bekken naar buiten kantelen zodat je meer kracht kan zetten. Bij de leatherman klap je de handvaten helemaal om zodat de binnenkant de buitenkant wordt en je niet zoveel kracht meer kan zetten (pijn aan de handen). De kwaliteit van deze 2 zal ongeveer hetzelfde liggen.
tijd is een raar iets; niemand heeft het maar iedereen kan het maken!
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
19-11-2006 22:16
2 x bewerkt. Laatst door Douwe op 19-11-2006 22:27
Ik gebruik de Leatherman Super tool.

Dat mooi stukje gereedschap is 1x voorzien van een nieuw zaagje.
Nu 6,5 jaar oud.

Never leave home without it. sneaky :V

(edit)bonnetje gevonden
Kosten 183,45 ex (Hfl)
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
19-11-2006 22:24
Hier ook de supertool lt200. Ooit eens gekregen van een bedrijf waar ik voor heb gewerkt en zou dus ook niet weten wat hij heeft gekost. Maar het is een fijn en (vooral) degelijk dingetje. Voelt niet speelgoed achtig aan (zoals die aldi-wannabe's) en wordt op productie's vaak gebruikt. Bij een standaard drive-in showtje oid heb je er dan weer niet zoveel aan.

En ja hoort er toch een beetje bij, de die-hard geluidsman/theatertechnicus herken je natuurlijk aan z'n lelijke zwarte broek, leren leatherman zakje en (mini) maglite aan z'n riem. Anders hoor je er echt niet bij hoor wink ;)
Maar dat is MIJN mening...
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
19-11-2006 22:26
Hier ook de Supertool 200. Geen klus waar ik em niet gebruik.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
20-11-2006 11:16
Ik heb een nieuwe Leatherman Fuse en daar zit voortaan een met plastic gevormde handvat op. Dus geen klachten meer over metaal dat in je handen snijdt. Volgens mij hebben alle nieuwe leathermans dat tegenwoordig.
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
20-11-2006 12:44
Heb een jaar of vijf rondgelopen met een supertool. Prima ding, zwaar en stevig genoeg om ook als hamer te misbruiken wink ;)

Een tijd terug ging echter het leren zakje stuk, heb het niet vervangen omdat de tool zelf na jarenlang gebruik ook tekenen van slijtage vertoond. De grap is nu echter dat ik hem helemaal niet zo mis.
Overal waar ik tegenwoordig nog bezig ben beschikt men ook over een bruikbare set gereedschap, en dat werkt dan -vooral als het om schroeven gaat- toch net wat prettiger.

Als ik echter weer als vroeger onduidelijke knustelproducties op moeilijke locaties ga doen is het het eerste wat ik mee zou pakken, samen met mijn Petzl hoofdlamp. Zo een hoofdlamp `ziet er natuurlijk niet uit', maar je hebt in tegenstelling tot bij een zaklamp altijd twee handen vrij om iets te doen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
20-11-2006 15:04
Gewoon een etui (je weet wel, van vroeger op school) met daarin de 3 meest belangrijke schroevendraaiers (heb je ze tenminste GOED pas en voorzien van HM koppen (als je een paar centen uitgeeft)), een kleine maglite (past prima in je mond, hoeft hij ook niet op het hoofd) met daaraan nog zo'n klittebandje (kun je hem aan je arm gespen als in de mond niet uitkomt of wat ook maar), een combitang (gewoon zo'n stevige) en een stevig hobbymes (nee, dat is niet zo'n afbreekmes...). Ben je bij elkaar klaar voor een fractie van de prijs van zo'n tool. En dat alles stop je in je sporttas (die je altijd bij je hebt en die gevuld is met onder andere schijtpapier, T-shirt, sokken, deo, plijsters en nog een paar andere essentials waar we al eens een goed topic over gehad hebben).

Maar natuurlijk is zo'n tool leuk... Net zoals stoer rondlopen met een (liefst zo duidelijk mogelijk zichtbare) GSM in een leren hoesje aan de broek e.d. Of wacht, dat is passé en hoeft ineens niet meer. Nou de Gerber nog...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)