Forum > Geluid

draadloos geluid carnavalswagen

(39 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
10-10-2006 12:11

Wesley vd H schreef:

Malle Pietje schreef:

2? 1 beltpack is stereo hoor!
shut up :X of had je surround nodig? shut up :X laugh :D
Hij had mij verteld dat ie achter de linkse en de rechtse stack een amp rackje had staan.
én? je gaat toch op je mixer in, en die gaat toch links-rechtsuit naar de amp's?
Of vat ik 'm niet?
Alles komt goed....
HolomeusStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-6-2006
Laatste: 4-3-2009
Berichten: 32
10-10-2006 14:33

Malle Pietje schreef:

2? 1 beltpack is stereo hoor!
shut up :X of had je surround nodig? shut up :X laugh :D
Niet alle beltpack's (in-ear sets) zijn stereo. (onder andere Db-technologies IEM1100)
Try, maybe you get there. Think and you'll get further.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
10-10-2006 18:53

Holomeus schreef:

Malle Pietje schreef:

2? 1 beltpack is stereo hoor!
shut up :X of had je surround nodig? shut up :X laugh :D
Niet alle beltpack's (in-ear sets) zijn stereo. (onder andere Db-technologies IEM1100)
Tja, ik kan niet alles weten hè! shocked 8O
Sta er wel van te kijken, dat het zo is.
Alles komt goed....
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
10-10-2006 22:07
Ja hij had wel gewoon goede goede gebruitk die waarschijnlijk stereo zijn.
Maar dan moet je weer met verlooppjes werken, en als je er toch twee hebt liggen.
Het was ook meer voor de grap als een serieuze toepassing meen ik.
Hij vertelde wel dat je dit zou kunnen doen als je signaal naar een boot in het water moet sturen of naar de overkant van het water, dan hoef je geen kabel te trekken.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
10-10-2006 22:37
Als jullie iets gaan kopen vrees ik dat het budget geen échte systemen toelaat. Ik denk dat je dan beter die paar keer per jaar een fatsoenlijk systeem kan huren ala PSM700 oid.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
JozefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 27-10-2009
Berichten: 64
12-10-2006 01:59
Ik was gisteren eens op pad gegaan voor wat info bij bedrijven, en mijn moeder vond het schijnbaar leuk om te sponsoren. Nu heb ik dus een Sennheiser Freeport setje.

Bij de test ging het eigenlijk wel ver genoeg voor onze toepassing (zo'n 50 meter de straat in terwijl ontvanger binnenshuis stond) en we gaan het er maar op wagen. Gelukkig stoort de set niet als er geen bereik is, hij kapt het geluid af. Dit is al een hele geruststelling.
Als alles uiteindelijk tóch niet goed werkt, zetten we het in de optocht gewoon uit of we huren een professioneler setje, afhankelijk van wanneer we erachter komen dat dit niet goed werkt.

Bedankt voor alle reacties.

Mvg, Jozef
Ik spreek überhaupt geen Duits. - Herman Finkers
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
12-10-2006 08:16

Jozef schreef:

Gelukkig stoort de set niet als er geen bereik is, hij kapt het geluid af.
Dat noemen ze nu de Squelch instelling wink ;)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
JozefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 27-10-2009
Berichten: 64
23-2-2007 22:30
We hebben een geweldige carnaval achter de rug nu met mooie prijzen. Het geluid wat van mijn kant kwam was allemaal perfect in orde, helaas was van de 2e partij het mengpaneel zeer oud (storingen enzo).
De zender werkte PERFECT ook om bochten en dergelijken, tot ongeveer 150-200 meter deed hij het zelfs!! (Sennheiser Freeport).

Eigenlijk was alles perfect, maar ik had wel iets heel erg vreemds op mijn geluidsinstallatie opgemerkt.

Zodra ik het geluid ontving via de zender en ik zette het geluid vol open (net onder de clip dus) dan ging de installatie bij de piek enorm zoemen. Het mengpaneel, de zender, de processor en de versterkers clipten allemaal niet, maar toch die enorme zoem. Het leek wel een misthoorn van een cruiseboot. De zoem nam toe en af in intensiteit gelijk aan de pieken van het geluid.
Zodra het geluid direct op de set werd gespeeld (zonder zender dus) had ik geen last van dit gezoem en kon de installatie een stukje harder.

Ik denk zelf dat dit probleem heeft te maken met resonantie van de bas ergens in de zender.

Heeft iemand van jullie ooit een dergelijk probleem gehad of weet iemand wat het zou kunnen zijn. ik vind het zeer vreemd en zou graag weten wat het veroorzaakt teneinde daar volgend jaar rekening mee te kunnen houden.

Mvg, Jozef
Ik spreek überhaupt geen Duits. - Herman Finkers
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
24-2-2007 00:19
Het enige wat ik kan verzinnen is dat die zender op een bepaalde frequentie werkt. Nu kunnen wij die niet horen, maar je speakers kunnen die wel produceren. Gevolg zou dan zijn dat de trillingen uit de speaker de zender storen, een soort feedback dus.
Hoewel het theoretisch mogelijk is lijkt het me toch heel raar.

René
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
24-2-2007 00:56
Knappe speaker die de zendfrequentie van een willekeurige zender kan weergeven laugh :D. Enig idee wat die frequentie is? sneaky :V

Terug naar forum Reageer (zonder quote)