Forum > Algemeen Forum

te veel cd koffers meeslepen !!

(49 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
13-9-2006 23:17

Reemski schreef:

Heb je al gezocht op internet :
Edit Mod: Dré: Verwijderd, zie voor uitleg verderop in topic.
Link is door mij verwijderd. Reden: Eigenaar (of medewerker) van deze winkel vond het nodig ons een paar maanden geleden op te bellen en z'n beklag te doen (inclusief dreigementen met rechtzaken) omdat wij het woord "sleeve" gebruiken bij de hoesjes van Glorious DJ. Nou vraag ik je... De tekst Sleeve is een standaard Engels woord (nog even en iemand claimt het woord "woord"...).

Als het gaat om zulke personen en methoden vind ik het niet echt nodig dat er op dit forum reclame voor gemaakt wordt...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 13-9-2024
Berichten: 1370
14-9-2006 10:40

Dré schreef:

Schaar is gewillig.
Maar dat is zonde, en het is juist zo makkelijk om de titel van de cd bovenaan te houden (die ook meteen recht staat door de manier waarop ze de inlays drukken.

Dré schreef:

Link is door mij verwijderd. Reden: Eigenaar (of medewerker) van deze winkel vond het nodig ons een paar maanden geleden op te bellen en z'n beklag te doen (inclusief dreigementen met rechtzaken) omdat wij het woord "sleeve" gebruiken bij de hoesjes van Glorious DJ.
Ah, oke.. Begrijpelijk dan.

Erg jammer, want hij kwam mij over als een vrij sympathieke man.
Dan is het begrijpelijk. Jammer dat een dergelijk mooi product bij iemand zit die blijkbaar vrij onhandig is in goed en correct zaken doen.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
14-9-2006 13:37
neen, ik sleur geen dingen op mee op vinyl die ik ook op cd heb,
neen, dit is ZEKER niet m'n hele collectie (nog niet eens een 3e trouwens),
en neen, ik draai nergens meer vast (wegens te druk).
Verder draai ik véél liever op vinyl dan met cd's (en neem dus ook steeds 2 Technics mee uit voorzorg).

DUS:
ik weet nooit (helemaal) waar ik terecht ga komen, draai zowel jeugdfuiven als huwelijken,... dus ben blij om steeds te kunnen inspelen op het publiek en te kunnen terugvallen op een uitgebreide basis. Verder verander ik de inhoud van m'n bakken 2 à 3 keer per jaar zodat ook die jaarlijkse klussen nogal eens anders kunnen klinken razz :p

ik vind het zonde dat m'n opziet tegen het meezeulen van een cd-koffertje meer maar wel nutteloos lucht transporteert via 1-of-ander dj-meubel (maar da's een andere discussie)

als ik zelf op een feest te gast ben en ik zie een dj binnenkomen met SLECHTS 1 of 2 koffertjes bekruipt mij steeds de fijne gedachte "om dat manneke eens te testen" als hij de boel niet in gang krijgt. Meestal krijg ik gelijk en mankeert hij (de volgens mij broodnodige nummers) in z'n collectie.
Verder merk ik steeds meer-en-meer dat het publiek (en krijg die opmerking ook van klanten) die dagdagelijkse all-round dj's beu zijn die klakkeloos alle verzamelcd's afspelen omdat ze niet de (in ons vak nodige) muziekgeschiedenis kennen. In het segment '70/'80/'90 zijn er heus wel meer nummers uitgebracht dan de tot-vervelens-toe terugkerende YMCA, summer of '69, paradise by the..., dancing queen, stayin' alive,... en de mensen appreciëren het ten zeerste dat je er ook eens een "1 hit wonder" tussengooit dat dan mss niet iedereen kent.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 431
14-9-2006 16:16
wij sleuren voor feestjes meestal alles (cd + vinyl (oudere nummers, geen recente)) mee, voor feestjes in het jeugdhuis alleen maar cd's. In ons nieuw meubel gaan we plaats voorzien om alle bakken te kunnen zetten, met uitbreidingsmogelijkheid. Als ik moet gaan draaien op locatie (niet met eigen materiaal) vraag ik meestal 2 tafels om m'n muziek op te zetten.
Fun is serious business!
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
14-9-2006 18:10
Ikzelf beperk me tot een grote softbag van udg voor 90 platen, zit vol met platen, en cd map stop ik er ook in. dan heb je zon 65 tal vynils mee en een map voor 128 cd's. weegt meeer als genoeg vind ik. En heb altijd voldoende bij mij. Ik ben dan ook geen allround DJ maar blijf meer in mijn genre en heb af en toe ook een "wat de pot schaft" (zoals eerder vermeld) metaliteit. wat ook een optie is, is gewoon een hele hoop muziek die je maar zelden gebruikt op een laptopje te zetten en die nog mee te nemen. Kan heel wat koffers schelen. Ik zie mezelf ook niet iedere keer als ik ergens moet draaien zoveel meeslepen, het liefste heb ik alles mee in 1 keer lopen. Komt omdat ik niet altijd een auto tot miujn beschikking heb om ergens heen te gaan.

Wat ik ook vaak tegenkom is dat er op locaties zoals cafe's enzo maar knap weinig plek is om je muziek kwijt te kunnen. vaak heb ik als ik hier ergens in een danscafe sta nezt plek voor mijn tas en met een beetje pas en meetwerk kan mijn map er ook nog naast liggen. maar vaak hou ik dan niet zoveel ruimte meer over.
Hoe doen jullie het dan op locaties waar gewoon niet veel plek is en je staat daar met een stapel koffers??

mvg
Hugo
...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-9-2006 20:51
Me beperken tot twee kleine koffers en die zo vol mogelijk stouwen dus.

Het ruimte- en vaak ook lichtgebrek in dj-booths is ook mij zeer bekend, en als je met z'n tweeën draait is het vaak helemaal prijs. Die grote DAP-koffers die ik eerst had kon ik regelmatig niet goed kwijt. Wat dat betreft heb ik echt liever kleintjes, valt meer mee te frotten als er weinig plek is. Als het echt allemaal niet wil, kan ik die ook nog kwijt op een stoel of een barkruk.
DjgeertStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-12-2005
Laatste: 18-5-2011
Berichten: 40
15-9-2006 16:25
In de meeste danscafe's is de plaats achter de discobar inderdaad zeer beperkt .
Ik neem dan soms een synthesizer steun mee waar ik een cd koffer op zet en dat werkt perfect . Maar met 4 cd koffer,1 cd map,koptelefoon en 2 pioneer cdj800's is het soms niet te doen .Daarom dat ik ga overstappen naar die dj sleeve's en dan hopen dat ik maar 2 cd koffers moet mee slepen , 1 voor de dj sleeve's en 1 voor de cd single's .
Ik laat nog wel iets weten hoe het werkt met die sleeve's en zal dan foto's posten wink ;) Greetz en beatz .
hahahahahahahahahahaha!!
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
16-9-2006 12:49
Ik heb alle cd's in een UDG 280 en een UDG 128. Nou bleek er behoorlijk wat loze ruimte in te zitten, en kon er dus in beide mappen nog een UDG 128 verdeeld worden (qua inlays). Dit alles vervoer ik in een UDG trolley.

En daarboven op, jawel een UDG tas voor/met CDJ-1000. Ideale combo. Lekker handzaam en toch (bijna) alles bij je.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
20-9-2006 17:43
Ik gebruik net als reemski ook de dj-sleeves.

Heb al 1 koffer bijna vol, en daarnaast nog 3 normale koffers. deze week bestel ik er nog 1 of 2 koffers (+sleeves) bij, zodat ik de rest ook allemaal in sleeves kan doen. voordeel hiervan is ook dat ik dezelfde formaat koffers ga krijgen, zodat ze mooi met zn 3'en in 1 flightcase met wielen passen.

verder vind ik het een erg fijn systeem, er gaan er echt veel in een koffer! ook zijn 3, 4 of 5CDs geen probleem, dat is met een beetje plakband makkelijk uit te breiden.
Music is what feelings sound like...
DjgeertStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-12-2005
Laatste: 18-5-2011
Berichten: 40
20-9-2006 20:36
Ik heb net de dj-slevees binnen gekregen !
Ze zijn enorm handig en stevig , het ennige spijtig aan deze hoesjes is dat ze niet in een originele cd koffer passen (maar dat wisk ik) maarja je kan niet alles hebben hé wink ;) ik ga er meteen een case voor maken , als er iemand zo een dj-sleeve cd koffer heeft mag altijd de binnenmaten posten .greetz
hahahahahahahahahahaha!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)