Forum > Algemeen Forum

te veel cd koffers meeslepen !!

(49 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
DjgeertStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-12-2005
Laatste: 18-5-2011
Berichten: 40
12-9-2006 20:02
Hey dj's,
Ik ben namelijk op zoek naar een oplossing om niet altijd die vele cd koffers mee te hoeven slepen .
Ik heb nu 4 cd koffers en een map voor cd's en dit word te veel , Nu wou ik enkele ideen hoe jullie dat deden .
Ook met vele cd koffers rondslepen of werken jullie met mappen of klein plastic hoesjes in een cd koffer .
En hoe vinden jullie gemakkelijk jullie muziek terug wat je zoekt .
Heeft hier iemand de ideale oplossing voor ?
Je mag altijd foto's pôsten van jullie cd koffers ,mappen of cd hoesjes.
Mvg dj Geert.
hahahahahahahahahahaha!!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 1370
12-9-2006 20:42
djsleeve

werkt ideaal. De originele tracklists in een hoesje, en je kan 3 koffers cd's in 1 koffer mapjes kwijt.
Wel zwaar, en de eerste 10 keer gebruiken haal je je handen open aan scherpe randjes, en het zoeken is iets lastiger..

Maar heb je daar overheen, werkt het erg goed.
Dj coenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2005
Laatste: 14-1-2014
Berichten: 19
12-9-2006 22:03
Bij de drive-in waar ik werk hebben we een flightcase met cd bakken erin. De bakken zitten als een soort lades erin, maar kun je er gewoon uit halen. Bij transport staat hij op z'n wielen, als je de lades eruit wilt halen tip je de flightcase, deksel eraf en kun je de bakken eruit halen.
DjgeertStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-12-2005
Laatste: 18-5-2011
Berichten: 40
12-9-2006 22:33
@ reemski:De orginele tracklist steek je in de hoesjes ? maar een originele tracklist is toch groter dan een hoesje .
@ dj coen: Ik zit vaak ook in danscafé's te draaien dus is een flight case niet de ideale oplossing maar toch bedankt wink ;) .
hahahahahahahahahahaha!!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 1370
12-9-2006 23:05
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 13-9-2006 23:15

djgeert schreef:

@ reemski:De orginele tracklist steek je in de hoesjes ? maar een originele tracklist is toch groter dan een hoesje .
Heb je al gezocht op internet :
Edit Mod: Dré: Verwijderd, zie voor uitleg verderop in topic.

De hoesjes zijn ook iets groter dan een doosje, en ze passen ook niet in de standaard gamma-koffer. Maar das juist het mooie, dat je tracklists er zo in passen. En blijven je cd's redelijk herkenbaar, want dat is waar ik meestal mijn cd's snel op vindt...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-9-2006 03:20
Ik gebruik plastic insteekhoesjes en twee relatief kleine koffers omdat ik me anders een breuk sjouw. Nam nl eerst deze mee on the road, maar die zijn me echt te zwaar met honderden cd's erin.

Steevast alles meenemen wat ik aan cd's heb is geen beginnen aan, dus ik schift efficiënt alvorens ik de deur uitga. Het uitzoeken van cd's is daarmee verworden tot een manier om mijn muziek voor die nacht voor te bereiden. En neen, ik ben niet bang dat ik daarmee nummers vergeet mee te nemen of dat de avond anders loopt dan verwacht; muziekkeuze van de opdrachtgever én mogelijke voorkeuren van het publiek vraag ik van tevoren goed uit. (Ik ben zelfs zo gek om daarin leeftijd, sociale achtergrond, gelegenheid voor het feest, opleidingsniveau, lokatie en kostprijs feestruimte, soort catering, topografie etc. mee te beredeneren). Neem daar wat marge in en klaar is Clara.

Ordenen doe ik in de ene koffer cd's en cd-singles op alfabet, in de andere de verzamelaars op genre, plus de "huidige" Top 40 op chronologische volgorde.

Mijn collectie heb ik een een Excel-bestand staan, dat ik uitdraai op decennium-uitvoerder-titel én op titel-uitvoerder. Beide lijsten heb ik in een aparte map gestoken en zo zoek ik alles terug op mijn verzamelaars waarin ik de weg niet weet omdat het er te veel zijn.

Heb je na schifting nog altijd teveel cd's, brand dan verzamelaars. Zolang je de originelen keurig in huis hebt is mijn credo: f*ck BUMA/STEMRA's interpretatie van achterhaalde wetgeving.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
13-9-2006 10:15
Of je pakt 2x UDG cd wallet van 256 stuks en gooit deze 2 mappen in een UDG softbag large!
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
13-9-2006 13:53
ik moet eerlijk zeggen dat ik naar de "gelegenheid" kijk welke cd-s ik meezeul. Op een jaren 70-80 party( topevallig ook nog mijn favoriet )heb ik die collectie van muziek bij me en de geijkte hits (op verzamelaars). Verder ook nog wat actuele muziek.

Denk nou niet dat ik dan continue "mis" pak, want dat valt reuze mee. De avond is dan echt goed gevult met muziek die bij het thema aansluit.

Ik gebruik de originele cd's welke ik in redelijk goedkope cd-cases heb zitten. Hier passen iets meer dan 80 cd's in per koffer. Meestal red ik het wel met een tweetal koffers.

Natuurlijk is het belangrijk vooraf goed te weten welke muziek er gedraait moet worden om te zorgen dat je het juiste bij je hebt.

Ik heb in het verleden playlisten bijgehouden van de nummers die ik draaide op bijv. een themafeest.Verbazingwekkend dat mensen vaak dezelfde smaak ( voor nummers en stijl) hebben.Overigens wil een veel gebruikte playlist nog geen garantie zijn voor een geslaagde avond, maar dat spreekt voor zich denk ik.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
13-9-2006 14:06
Ik heb twee van die formido cd-koffers en een muziekcomputer. In de cd-koffers zit gewoon een basiscollectie met jaren 70/80/90/top 40, zomers, skihut, dance etc. Met deze basiscollectie kan ik bijna elk feest wel draaien. Daarnaast heb ik dus nog een laptop bij met muziek erop, die ik vooral gebruik voor de nieuwste top 40 en verzoekjes. Voor sommige feestjes neem ik nog wat extra cd's los mee, maar dat is alleen bij feesten waar niet commerciele stijlen gedraaid moeten worden die niet in mijn basiscollectie zitten (bv hardstyle ofzo).

Gelukkig doe ik vrij veel feestjes met drive-in, dan staat alles netjes op wielen en is de laptop in een case ingebouwd. Als ik ergens alleen als dj moet draaien ben ik net een pakezel; laptoptas op mn buik, rugzak met hoofdtelefoon, deo enzo op mn rug en twee cd-koffers in mn hand laugh :D
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
PositiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-11-2005
Laatste: 16-1-2020
Berichten: 15
13-9-2006 14:11
ik weet niet of het zo is, maar als je de orginele cd thuis heb liggen dan mag je de cd kopieren dacht ik.
kan je de nummers die niet goed zijn eraf halen en vervangen door nummers die je wel vaak gebruikt.
ik dacht dat ik daar vroeger het een en ander over gehoord had, maar dat durf ik niet met alle zekerheid te zeggen.
blijf erin geloven

Terug naar forum Reageer (zonder quote)