Forum > PC related Forum

'Windows Fundamentals for Legacy PCs' (Eiger) als audiomixer/analyzer.

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
11-8-2006 00:00
Vreemde vraag, maar waar kan ik Windows Fundamentals ergens kopen? Op tweakers.net staat het nog niet in Pricewatch en met google kom ik ook niet veel verder..
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
11-8-2006 00:33
Hallo Jeroen,

JeroenVDV schreef:

Staat hij dan niet onder zo'n standaard update-nummer genoemd in de lijst? (ipv Windows Messenger iets van "Update #493022"?)
Hij staat als "Windows Messenger 4.7" in de historie van "Review your Update History" vermeld, dus niet onder een update-nummer, helaas. Daarom kan ik hem ook niet op de normale manier verwijderen. Maar als het moet krijg ik hem er wel af, word dan toch wat systeem-instellingen wijzigen die wat dieper gaan (registry e.d.).

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
11-8-2006 00:47
Hallo Philip,

Philip_Janssen schreef:

Vreemde vraag, maar waar kan ik Windows Fundamentals ergens kopen? Op tweakers.net staat het nog niet in Pricewatch en met google kom ik ook niet veel verder..
In de winkel zul je hem waarschijnlijk nooit gaan aantreffen, hij is echt voor "corporate/enterprise use" bedoelt.

Hier kan je hem downloaden als *.img bestand, nadat je bent ingelogd, je moet namelijk een account hebben bij Microsoft en een VLK (Volume Licence Key) overeenkomst hebben.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
2-9-2006 17:26
Hallo,

Kleine update:

Zoals eerder gemeld in dit topic draait Office 2003 op WinFLP.
Updaten van Office 2003 is een ander verhaal, sommige updates schijnt hij niet te "kunnen/willen" installeren.

WinFLP heeft deze update-problemen zelf overigens niet en draait nog steeds als een "tiet" laugh :D.
De andere programma's, eerder door mij gemeld in dit topic, draaien ook nog steeds als een "............. laugh :D.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
10-1-2007 20:29

Webbie schreef:

Hallo,

Kleine update:

Zoals eerder gemeld in dit topic draait Office 2003 op WinFLP.
Updaten van Office 2003 is een ander verhaal, sommige updates schijnt hij niet te "kunnen/willen" installeren.

WinFLP heeft deze update-problemen zelf overigens niet en draait nog steeds als een "tiet" laugh :D.
De andere programma's, eerder door mij gemeld in dit topic, draaien ook nog steeds als een "............. laugh :D.

Greetz Webbie...

Dan zal ik mijn bevindingen ondertussen ook maar eens postenwink ;)

Ik heb FLP hier als een zonnetje draaien op de volgende pc:

AMD K6-II 233mhz ( socket 7 )
FIC PA-2012( socket 7 plank )
64mb PC133 ram
ATi Rage 128 AGP
Maxtor 3gb hdd ( réte snelle schijf )
Realteck PCI lan kaartje

Zeg maar gerust Wow.. sneaky :V Ik vond het iig een beste prestatie!

Eenmaal FLP ( met sp2 ) geinstaleerd al mn software en drivers erop geinstalleerd. Viel me tegen dat de ATi drivers niet deden wat ik wou dat ze deden. ( de setup frat niks uit ) AVG, MSN Live, foobar2000, FireFox, office 2003 en outlook expres. Draaide allemaal prima. En ook de updates van office 2003 erop gekregen.

Vind het ideaal dat ik nu ook op zulke oude brikkies XP kan zetten ( vooral voor de weggeef bakkies ) Ik wil alleen nog wel DirectX aan de praat krijgen. Kan volgens microsoft wel, dus ben erg benieuwt.

Anders is dit DE muziek-computer-OS/Gamers OS!

Ik ben er laaient enthousiast over!
Soms..
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
10-1-2007 22:04

Webbie schreef:

Open Source OSsen blijken net zo buggy te zijn als het Windows OS.

Het is echt een fabeltje dat een Unix of Linux variant stabieler zou zijn, heden ten dage zitten er meer bugs in de Open Source OSsen dan in de Windows varianten.
Da's onzin. Mijn webserver draait op Linux Debian, en zo stabiel als die draait ga je het nooit krijgen met Windows.
Je moet natuurlijk wel weten wat je doet qua instellingen, beveiling en updates (vooral niet te veel beta's proberen), maar als je het goed doet is het vele male stabieler dan welk MS OS dan ook.

Webbie schreef:

Probleem is ook nog dat de meeste mensen zo gewend zijn aan MS Windows dat je ze echt niet om krijgt naar een ander OS. Het enigste OS waar de overstap vrij simpel is, is naar het alom bekende MacOS.
Ook onzin. Als je naar bijvoorbeeld Linux kijkt zijn zowel KDE als Gnome (de desktop managers) even eenvoudig te leren als Windows. Misschien ligt het aan mij omdat ik ooit met DOS en Win 3.1 begonnen ben, maar dat een Linux distro moeilijker te leren zou zijn dan Windows klopt niet, en dat een overstap van Windows naar Linux moeilijker is dan van Windows naar MacOS is nog grotere onzin, want MacOS is lastiger dan Linux! (Is misschien een persoonlijk ervaring...)

Webbie schreef:

Nog een ander probleem als je met exotische OSsen werkt, je hebt er meestal erg weinig 'goedwerkende' software voor.
Weer onzin. Voor Linux zijn miljoenen goede software pakketten te vinden (en nog eens opensource ook, zodat je ze zelf nog kunt aanpassen).

Webbie schreef:

Windows-based servers, kunnen met name de 'multi-tasking workload' veel beter aan als een Unix-based OS.
Kan best kloppen, maar Linux-based servers kunnen vaak nog beter overweg met multitasking, zeker als je enkel een commandline hebt draaien (Windows heeft altijd een GUI!).

Webbie schreef:

Windhoos is echt zó gek nog niet......, trouwens Unix/AIX/Linux ook niet razz :p.
Dat klopt wel razz :plaugh :D

Wat WinFLP betreft: er is ook een Light versie van WinXP. Die is uitgekleed door hackers, maar draait daardoor zeer mooi. Met een extra .dll kan je er ook WMP op gebruiken, maar als je dat niet gebruikt is het helemaal makkelijk, want alles werkt prima.

Nadeel is dat je er zelf een VLK in moet proppen (en daarvoor het je even het oobe mapje van een volledige installatie van XP nodig en moet je een registerkey aanpassen).

Mijn voormalige middelbare school draait er al bijna helemaal op laugh :D
Maar ik ga WinFLP zeker uitproberen.

René
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
11-1-2007 07:08
Ik heb WinFLP geinstaleerd op 2 laptops:
1
330 mhz 128 mb 6 gb/hd (pentium 2)

2
400 mhz 96 mb 6gb/hd (celeron)

En het werkt echt super! Opstarten gaat erg snel, net als aanmelden. De programma's op beide laptops zijn hetzelfde: media player, windows live messenger, OpenOffice, PhotoFilter, Picasa, en om te internetten Firefox.

Ook draadloze netwerk USB sticks werken probleemloos, en de tot nu toe aangesloten USB hardware word allemaal netjes herkent. Ik heb bij de installatie van WinFLP wel gekozen om ook drivers te instaleren, werd alleen het instalatie bestand wel fiks groter van.
De laatste doet het licht uit
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-1-2007 02:30

Webbie schreef:

De grap is nu dat hij niet gedeinstalleerd kan worden op een normale manier. Normaal gesproken zou je hem bij "add and remove programs" kunnen verwijderen, hij staat er gewoon niet tussen (ook als je het vinkje aanzet bij "show updates").
Tuurlijk wel, even start, run en dan de volgende regel, RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Et voila weg is je MSN ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
14-1-2007 13:50
Hmm.. Drivers van de ATi Rage128 pakt ie wel, maar de Rage LT pro van m'n laptop vertikt ie om te pakken..

Dat valt me wel héél vies tegen..
Soms..
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
27-1-2007 16:15
Helaas werkt Lightjockey 2.5 niet op WinFLP, dus was ik van plan om 1 van de laptops te instaleren met Windows 2000. Nadat de laptop alle opstartdiskettes heeft gehad, begin ik met de instalatie van windows 2000. Hij vraagt om de cdrom, maar die zit er al in. Dus ik druk op enter, en hij blijft vragen om de cd-rom met het label Windows 2000 professional. Maar deze zit er gewoon in. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
De laatste doet het licht uit

Terug naar forum Reageer (zonder quote)