Forum > Licht

Beste merk

(74 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
6-8-2006 17:56
Zeker iets met gewenning, maar dat geldt voor jouw Sunlite-haat evenzeer razz :p Ik tik dat breda showtje ook wel weg op een voorstoel in de bus weg in sunlite (zijn verdorie 4 koppen...). Punt is dat ik sneller kon wennen aan sun dan aan het visual intelli gedeelte. En je weet heus wel dat ik een paar keer de uitdaging ben aangegaan met de nodige A4's aan opmerkingen tot gevolg wink ;)

Komt bij dat voor de 3 led panelen (en 12 led parren) die ik in het lijstje zie matrix mania toch totaal niet van toepassing is naar mijn idee.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-8-2006 18:05

CyberDance schreef:

Komt bij dat voor de 3 led panelen (en 12 led parren) die ik in het lijstje zie matrix mania toch totaal niet van toepassing is naar mijn idee.
Ging mij ook om het gemak waarmee je color-chases/fades en presets maakt in VisualDMX, Matrix Mania is nét even wat overdone daarvoor laugh :D
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
6-8-2006 18:07
Dat heb ik in een vaste show met minder handelingen in sunlite gedaan dan in visualdmx.. maargoed.. het zal allemaal wel laugh :D
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2006
Laatste: 1-1-2007
Berichten: 38
6-8-2006 20:39
Ik ben een tijd terug begonnen met Sunlite, heb er nu een aantal shows mee geprogrammeerd, nog geen LED-panelen. Maar bij het vinden van een goed programma heb ik er een stuk of tien gehad. Fairlight zegt uiteraard neem LJ van Martin. Heb ik ook wel geprobeerd maar de 3d visualisering deed et niet razz :p, weg ermee dus. Uiteindelijk zag ik Sunlite en het stond me gelijk aan, kwa uitstraling etc. Kort daarna kwam ik een lichtverhuur bedrijf tegen dat hier ook mee werkte en kon zo nog wat dingen opvangen. Daarom Sunlite, maar ik zal eens naar die anderen kijken. thnx
A master of light, knows his way around in the dark.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
6-8-2006 20:57
Moet zeggen, een laser in een dansschool lijkt mij persoonlijk helemaal niks. In ieder geval voor het overgrote deel van de dansstijlen die een 'traditionele' dansschool behandelt. Zou me persoonlijk denk ik de investering ook niet waard zijn, maar misschien zijn er genoeg mensen die hier anders over denken?
KeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2006
Laatste: 1-1-2007
Berichten: 38
7-8-2006 00:08

René Eppink schreef:

Moet zeggen, een laser in een dansschool lijkt mij persoonlijk helemaal niks.
Deze zou gebruikt worden bij het vrijdansen en afdansen. Vrijdansen is vrijwel elke week en dan komen alle stijlen langs. Daarnaast is het de bedoeling dat er elke maand 1 of 2 nieuwe lichtshows zijn die op muziek in de pauzes draaien.
A master of light, knows his way around in the dark.
KeesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2006
Laatste: 1-1-2007
Berichten: 38
7-8-2006 14:26
Ik heb nog een vraagje, heeft iemand ervaring met die LED parren? En dan vooral kwa lichtopbrengst, in een zaal van 150m2, is 12 stuks genoeg?
A master of light, knows his way around in the dark.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
7-8-2006 17:35

Kees schreef:

Ik heb nog een vraagje, heeft iemand ervaring met die LED parren? En dan vooral kwa lichtopbrengst, in een zaal van 150m2, is 12 stuks genoeg?
Het hangt erg af van welk type en merk je kiest maar mijn ervaring is dat de LED par nog niet kan tippen aan de lichtopbrengst van een conventionele par. Het zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat de LED het gloeilampje kan vervangen. Sprak vandaag toevallig iemand van Stairway in Utrecht. Daar hebben ze recentelijk bijna alle huisverlichting vervangen door (meer) Led parren, met het resultaat dat het donkerder is geworden in de tent. Tevens is het ook (nog) niet mogelijk om LED parren te dimmen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-8-2006 18:12

Douwe schreef:

Daar hebben ze recentelijk bijna alle huisverlichting vervangen door (meer) Led parren, met het resultaat dat het donkerder is geworden in de tent. Tevens is het ook (nog) niet mogelijk om LED parren te dimmen.
LED-parren zijn zonder probleem te dimmen. Zitten over 't algemeen 4 DMX-kanalen op: Red, Green, Blue en Dimmer. Zowel met dimmer-kanaal als met R/G/B tegelijk is dus te dimmen.

Of het mooi is, da's een ander punt (NIET mooi).

Probleem met de betaalbare LED-parren is dat ze binnen (te) korte tijd (te) vaak LEDjes hebben die weigeren.
Light Image
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
7-8-2006 18:21

JeroenVDV schreef:

Of het mooi is, da's een ander punt (NIET mooi).
Zolang dat dimmen nog nergens op lijkt, blijf ik en vele anderen met mij gewoon volhouden dat het nog niet mogelijk is. Op halve maatregelen zitten we toch niet te wachten?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)