Forum > Licht

Pompje defect?

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 2068
4-11-2009 13:18
Ik heb deze https://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=8290 nu in een magnum 2000 zitten.

Hij ziet er in ieder geval hetzelfde uit als die van jou.
Niet goed, wel hard!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
4-11-2009 22:00
1 x bewerkt. Laatst door Martijn op 6-11-2009 01:15
Ik heb toevallig gisteren 2 exemplaren van het model dat Joep aanhaalt binnengekregen. Dat zijn de welbekende Ulka pompen, en zitten in heel veel rookmachines (JEM onder andere). De pompen in Fogjets zijn van hetzelfde vermogen als de Ulka EP7 (48W, zou evt ook 53W kunnen zijn maar dat is lood om oudijzer), dus die kun je er zo inzetten.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 2068
4-11-2009 22:26
Ik denk dat je Joep bedoelt? razz :p
Niet goed, wel hard!
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
5-11-2009 12:32
Heren,

Bedankt voor jullie antwoorden/hulp!

Ik ben er via de link van Joep achtergekomen dat Ulka dus dit soort pompjes maakt. Echter ga ik denk ik toch voor een ander type. Het type dat Joep aanhaalt (EK2) is denk ik iets te zwaar voor mijn fog jet, aangezien dit pompje 56 Watt is, een maximale druk van 15,5 bar en een waterdoorvoer van 650 cc/min haalt.

Mijn pompje is 44 watt, heef een maximale druk van 14,5 Bar en een waterdoorvoer van maximaal 650 cc/min.
Nu scheelt dit op zich niet heel veel, maar toch ben ik wat aan het zoeken gegaan op de website van Ulka, hier kwam ik de EP5 tegen.
Deze heeft een vermogen van 48 watt en 15 Bar - 650 cc/min.

Daarbij heeft dit laatste model een 'workin mode' (on/off wordt het ook wel genoemd in de catalogus van Ulka) van 2/1 (hetzelfde als het originele pompje).
De EK2 heeft een On/Off van 1/1. Ik heb geen idee wat dit betekend en of dit veel uitmaakt razz :p , maar gevoelsmatig lijkt mij de EP5 toch een verstandigere keuze, gezien het lagere vermogen en dezelfde On/Off waarde.

@Martijn,

Ik denk dat je ook de EP5 bedoelde? Aangezien de EP7 veel minder druk haalt (max. 7 Bar), maar wel een hogere waterdoorvoer (1000 cc/min).

Voor degene die ook zo'n pompje zoeken, volgens mij worden ze ook veel gebruikt in Senseo / espresso machines.

Vandaar ook dat ik bij deze webkoffieshop terrecht kwam ;-)

Zodra ik het pompje binnen heb zal ik het resultaat nog wel even posten!

@Dré: het is inderdaad logischer om de foto's naast elkaar te plaatsen, excuses.

Groeten, Thomas
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
6-11-2009 01:14

joepurlings schreef:

Ik denk dat je Joep bedoelt? razz :p
Sorry, inderdaad!

Dj pacific schreef:

Daarbij heeft dit laatste model een 'workin mode' (on/off wordt het ook wel genoemd in de catalogus van Ulka) van 2/1 (hetzelfde als het originele pompje).
De EK2 heeft een On/Off van 1/1. Ik heb geen idee wat dit betekend en of dit veel uitmaakt razz :p , maar gevoelsmatig lijkt mij de EP5 toch een verstandigere keuze, gezien het lagere vermogen en dezelfde On/Off waarde.
De on/off waarde is de dutycycle van de pomp. Bij 2/1 moet de pomp na 2 minuten roken een minuut niet gebruikt worden, 1/1 spreekt voor zich. Gezien de toepassing niet echt van belang, rookmachines roken zelden continu op 100%.

Ik heb het net even snel gecontroleerd, maar ik blijk EP7's te hebben ontvangen. Die lagere werkdruk kon nog wel eens een probleem worden, dus gelijk maar een mail over gestuurd. Ulka lijkt trouwens in Nederland geen dealer te hebben (info is sowieso schaars).

Je zou ADJ kunnen bellen, die hebben sindskort een website voor spare parts gelanceerd. De pomp van de Jetstream staat er weliswaar niet tussen, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de incompleetheid van de site (ontbreekt een heleboel) Grote kans dat ze wel gewoon die pompen in voorraad hebben of voor je kunnen bestellen. (Durf alleen niet met zekerheid te zeggen of ze onderdelen rechtstreeks leveren, mocht dat een probleem worden dan geef maar een gil)

Gerotzooi met pompjes ook altijd. razz :p
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
6-11-2009 10:14

Martijn schreef:

De on/off waarde is de dutycycle van de pomp. Bij 2/1 moet de pomp na 2 minuten roken een minuut niet gebruikt worden, 1/1 spreekt voor zich. Gezien de toepassing niet echt van belang, rookmachines roken zelden continu op 100%.
Ah dus toch wat ik dacht. Ik had inderdaad al ergens iets gelezen dat deze pompjes niet te lang achter elkaar aan mogen staan. Dat zal bij de fog jets niet zo snel gebeuren ;-) Ik vindt het al erg knap als ze de 20 seconden gaan halen ;-)
Ulka lijkt trouwens in Nederland geen dealer te hebben (info is sowieso schaars).
Verkoop punten zijn inderdaad lastig te vinden, ik ben tenminste nog geen winkel tegen gekomen die het volledige assortiment aanbiedt.
Je zou ADJ kunnen bellen, die hebben sindskort een website voor spare parts gelanceerd.
Bedankt voor de tip! Ik heb alleen gisteren al een EP5 pompje besteld, mocht dit niet werken ga ik eens contact opnemen met American Dj.
Gerotzooi met pompjes ook altijd. razz :p
Dat valt bij mij tot nu toe gelukkig nog wel mee wink ;)

Groeten, Thomas
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
MetaMindStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-12-2004
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 32
9-11-2009 18:59
IK vorig jaar hetzelfde toestel van antari herstelt dmv een nieuw pompje.

Ik was €25 kwijt...
PkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-4-2004
Laatste: 16-9-2015
Berichten: 73
22-11-2009 22:38
Ik heb een Antari Z300 Fazer die niets meer oppompt..
Leidingen zijn opgekuisd, de pomp maakt echter enkel nog een tikkend geluid. Tik met de hamer heeft geen nut.
Type pomp is Sp-12a(m24067). Nieuw pompje kopen of hebben jullie een ander idee?
Pomp is nog te verkrijgen voor +- 36€ zie ik..
It's a jam for the ladiez!
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
16-3-2010 22:35
Even een kleine (en hopelijk laatste) update.

Ik heb de fog jet vandaag weer werkend gekregen! Door tijdgebrek en een probleem bij de aanvoer slang heeft het helaas even moeten duren. De aanvoer slang van het pompje was namelijk ook enigszins geknikt waardoor de aanvoer van de rook vloeistof nogal moeizaam ging (wat waarschijnlijk de aanleiding is geweest voor het vorige pompje om ermee op te houden). Dit is vervangen door een nieuwe slang en daarmee zijn de problemen opgelost!

Ik zag trouwens dat mijn link naar de koffieshop niet meer klopt, helaas kan ik deze niet meer aanpassen (het pompje is nog wel gewoon op die site te vinden onder DeLonghi onderdelen -> Pomp & flow control).

Beide machines werken nu dus weer perfect!

Groeten,
Thomas
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
Dj mentoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-3-2005
Laatste: 28-4-2019
Berichten: 58
13-3-2014 17:14
Zo, even de boel omhoog trappen razz :p

Ik ben ook aardig aan het knutselen geweest met rookmachines en bijbehorende pompen.
Nieuwe pompen kan ik wel aardig vinden om het internet, maar ik heb geen idee hoe ik de koperen verbindingen kan vinden.

Heeft er iemand een idee van de benamingen en maten van deze onderdelen?

Ik ben er ondertussen wel uit dat er sowieso 2 verschillende maten worden gebruikt.

www.new-line.nl/nl/onderdelen-licht/antari-copper-tube_24185.htm Is een iets grotere maat.
En
www.new-line.nl/nl/onderdelen-licht/antari-pomp_49718.htm Op deze pomp zit weer een andere (kleinere) maat.

Ik hoop op meer info happy :)

Groeten, Rowan

Terug naar forum Reageer (zonder quote)