Forum > Algemeen Forum

Computerkast in 19" kast bouwen

(67 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
_ferry_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2004
Laatste: 13-7-2008
Berichten: 47
9-2-2006 18:31
Ik heb nog wel een 19" kast te koop. mail maar als je meer info wilt happy :) Hij is IIG 4 HE, gewoon ATX.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
9-2-2006 18:38

KVM schreef:

Op het bovenste gedeelte komt de TFT monitor, maar het bovenste gedeelte heeft zelfs ruimte voor zowel toetsenbord als muis. (dus een lade is niet noodzakelijk)
Als muis gebruik ik een optische (doet het vrijwel op elke ondergrond) Maar vanwege de beperkte ruimte zie je toch vaak voor dit soort dingen een trackball.
Martin.
Martin, Ik zou graag willen weten welk formaat TFT jij hiervoor gaat gebruiken?
Ik zelf ben namelijk van plan binnenkort een systeem te gaan bouwen voor Sunlite.
Hiervoor wilde ik een PC systeem samen met een 15" TFT en het Sunlite kastje in een model-Slant Flightcase gaan bouwen.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-2-2006 18:48

Max schreef:

Martin, Ik zou graag willen weten welk formaat TFT jij hiervoor gaat gebruiken?
Eerlijk gezegt ben ik daar nog mee bezig, momenteel gebruik ik 15" iiyama zilver van kleur, maar ik zoek eigenlijk een zwarte.

Ik had een leuke bij BCC gezien, prijs afgemaakt op 125euri, maar helaas had men daar geen voeding bij, dus niet gekocht. Ik denk dat ik bij dit bedrijf regelmatig ga zeuren om een demo TFT, veelal dumpen ze die dingen behoorlijk.
Grote maakt eigenlijk niet zoveel uit, zowel 15" als 17" past. Bovengedeelte van rack is 10 He.

Martin.
kvm entertainment
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
9-2-2006 23:36

KVM schreef:

Eerlijk gezegt ben ik daar nog mee bezig, momenteel gebruik ik 15" iiyama zilver van kleur, maar ik zoek eigenlijk een zwarte.

Ik had een leuke bij BCC gezien, prijs afgemaakt op 125euri, maar helaas had men daar geen voeding bij, dus niet gekocht. Ik denk dat ik bij dit bedrijf regelmatig ga zeuren om een demo TFT, veelal dumpen ze die dingen behoorlijk.
Grote maakt eigenlijk niet zoveel uit, zowel 15" als 17" past. Bovengedeelte van rack is 10 He.

Martin.
Een zwarte 15" iiyama?
Neem aan dat je in Deventer bij de BCC geweest bent?
Nog even gevraagd als ze niet een voeding konden regelen, of er nog ergens anders in Nederland eentje stond?
Werk zelf namelijk ook bij BCC, en vaak valt er wel wat te regelen, omtrent een vervangende voeding, of eentje ergens anders uit Nederland.
Het dumpen van deze dingen ligt er een beetje aan, ik weet niet wanneer je er geweest bent? Maar er was namelijk opruiming waar er echt dingen voor ramprijzen weg gingen, helaas is deze nu voorbij, en heb je kans dat ze normaal niet meer zo laag gaan zakken totdat er een nieuwe opruimingsronde begint.
Nu ook via de .eu te bereiken.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-2-2006 07:31

Ruud_schepers schreef:

Een zwarte 15" iiyama?
Nee, een zwarte Packard bell. (merk maakte mij niets uit, de prijs was belangrijker) Officiële dumpprijs was 175 euro. Dus 125 leek mij netjes.
Neem aan dat je in Deventer bij de BCC geweest bent?
Inderdaad.
Nog even gevraagd als ze niet een voeding konden regelen, of er nog ergens anders in Nederland eentje stond?
Hij kwam met een voeding, maar toen ik zei dat achterop de monitor 2,5A stond, wist hij even niet wat te doen laugh :D Doos had hij er wel bij, maar uiteraard begrijp je dat een nieuwe orginele voeding zeer waarschijnlijk meer kost dan 125euri. Misschien wat overdreven, maar laat het eens 80euro kosten. Dan kunnen ze die monitor beter in de kliko gooien.
Het dumpen van deze dingen ligt er een beetje aan, ik weet niet wanneer je er geweest bent? Maar er was namelijk opruiming waar er echt dingen voor ramprijzen weg gingen, helaas is deze nu voorbij, en heb je kans dat ze normaal niet meer zo laag gaan zakken totdat er een nieuwe opruimingsronde begint.
Ik ben vorige week geweest.
Ik koop altijd voor dumpprijzen bij BCC, ik kies namelijk altijd "toevallig" het laatste plankmodel laugh :D
Veelal komt men met een prijs waar ik dan ook nog eens flink onder ga zitten. Mooiste van alles is dat de plankmodellen geen uitlopende modellen zijn.

Wat dat aangaat heeft BCC Deventer altijd opruiming.Everyday low pricingwink ;)

Martin.
kvm entertainment
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
10-2-2006 22:31
Slightly offtopic, maar ik heb hier twee 15" TFT'tjes waar de voeding van stuk of weg was draaien op de voeding van de PC waar ze bijhoren.

De ene op +12, de andere op +12 en +5. Gewoon op via een female molexje en een kabeltje door een slotplaat naar buiten. Werkt prima, scheelt ook weer een losse adapter.
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
17-2-2006 09:00
Haha zo heb ik dus inderdaad ook heel lang een tft stroom gegeven. Je moet alleen zorgen dat je voeding zwaar genoeg is. Want in het begin had ik gewoon een 230 watt voedinkje in dat systeem zitten en ergens kreeg alls toch niet genoeg stroom :$. Toen maar een 350 watt voeding erin gezet.... En waarempel het liep stabiel en had geen strepen meer in mijn beeld.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-2-2006 11:57

driveinteam schreef:

Haha zo heb ik dus inderdaad ook heel lang een tft stroom gegeven. Je moet alleen zorgen dat je voeding zwaar genoeg is.
Precies, ik had de opmerking van Aart wel gelezen (nog bedankt hiervoor) maar de computer waar het voor is heeft geen "oversised" voeding. (2HE computer) Een losse computervoeding is geen optie.

Martin.
kvm entertainment
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
17-2-2006 11:59
De voeding vervangen voor een zwaarder exemplaar?
Wel moet je een speciale voeding hebben voor (dunnere..) 2U kasten. Dat zal iets prijziger worden...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-2-2006 12:08

Rutgerlan schreef:

De voeding vervangen voor een zwaarder exemplaar? Kosten je de kop niet wink ;)
Ja, ook een optie maar dan moet het ook passen en niet al te duur zijn. Zoals ik zei de computer is 2he, dat word dan eerst zoeken naar een geschikte voeding, en neem daar al het werk bij. (voeding ophalen, uit en inbouwen, aftakking maken naar monitor)

Dan is een andere TFT die wat duurder is en compleet, een betere, en waarschijnlijk ook een goedkopere oplossing.
En al zal het iets duurder zijn, dan is dat ook niet zo'n probeem. TFT compleet met orginele of ingebouwde voeding is wel zo netjes.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Afgesloten topic