Forum > Geluid

Flightcase klaar, en apparatuur allemaal ingebouwd!

(69 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
5-4-2003 16:48
Wat ik ook leuk vindt om te weten is hoeveel het bij elkaar gekost heeft en hoe lang je er mee bezig bent geweest.
correct me if I'm wrong...
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
5-4-2003 18:15

Victor schreef:

Je hebt behoorlijk wat kracht nodig om een popnagel in hout te poppen!
Errmm... Ok. Wist niet dat het met popnagels werkte... razz :p
(lang geleden bouwde ik zelf wel eens een kistje, tot ik er achter kwam dat anderen dat toch netter doen).
Goed, dan waarom moeilijk doen als het voor net zoveel geld en véél minder moeite makkelijk kan he? wink ;)
Ik heb net een paar kistjes bestel bij PP Cases, vlakbij Alkmaar (www.ppcases.nl).
Ikke ook maar meteen mailtje gestuurd voor offerte... Ben benieuwd happy :)

Laolith schreef:

bij mij thuis komt er al niemand (inclusief ikzelf) ook maar in de buurt van mn apparatuur met een blik of glas in de hand. Ook niet bij mn platen trouwens... wink ;)

Victor schreef:

En als ik beloof niet te knoeien? laugh :D
Nou, ok, ALS je dan ook maar meteen een fles rode wodka meeneemt, dán mag je m'n (nogal flut sad :()setupje wel komen bewonderen hoor! Wil ik zelfs misschien nog wel een plaatje draaien voor je wink ;)laugh :D...

Cheerio!
imho...
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
5-4-2003 18:20
Goed, dan waarom moeilijk doen als het voor net zoveel geld en véél minder moeite makkelijk kan he?
jep, alleen jammer dat het totaal niet zo is he, die ppcases kosten nogal al wat in de aanbieding laatst 6he 19inch fc 280 euro kosten dat ongeveer vind ik nou niet echt goed koop, okee ze zagen er op het plaatje wel gewoon ECHT STEVIG uit...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
5-4-2003 18:23

Dré schreef:

Ik zou voor drive-in werk toch kiezen voor de CDJ-100 van Pioneer (ESP is leuk maar een hele goede ophanging vind ik net wat beter). Uiteraard is die wel een HEEL stuk duurder (en dus mag je ze NIET met elkaar vergelijken).
klopt, dit is gewoon om 'ff wat te hebben', zodra ik een beetje geld heb verdient, toch eens nadenken om 2 CDJ800's te kopen...
[posted bij DJ-Ipkiss schreef:

Maak je ook dit soort casen voor andere?
en zo ja of je wilt het wel is proberen msn of mail:
s_skotarczak@hotmail.com
nee sorry, daar gaat helaas te veel tijd inzitten, met deze kisten ben ik een stuk of 5-7 zaterdagen mee bezig geweest...
[posted bij Victor schreef:

Dan moet je beschikken over een fors stel spierballen. Je hebt behoorlijk wat kracht nodig om een popnagel in hout te poppen! (lang geleden bouwde ik zelf wel eens een kistje, tot ik er achter kwam dat anderen dat toch netter doen).
zulke spierballen heb ik ook niet hoor... wink ;) maar wel een pop-tang voor op de compressor.. happy :)

en wat het gekost heeft... pff hoop zweet natuurlijk, maar ook aardig wat euro's... ff w88 tot savidge dit leest, die heeft een excel sheet met alle uitgaven etc... wink ;)
Music is what feelings sound like...
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 14-9-2024
Berichten: 184
5-4-2003 19:48
Oeps ha tot savidge dit leest.
Als er iemamnd over de centjes gaat dan ben ik dat wink ;)

Zoals Ronnie zegt zit er toch wel een beetje heel veel meer tijd in onze kistjes dan we van te vooren dachten.

Zoals zoveelen al voor mij hebben verteld:
je begint met kistjes bouwen (4 stuks) dit koste ons een ruime zaterdag.
vervolgens de 2 bovenste casses geschilderd (Dre kon wel huilen bij het zien van de pics, hij begon meteen verf????aaahhhhh)
eerst in de grondverf en toen de zwarte verf dit koste een vrijdag avond + een zaterdag
vervolgens zijn we tussendoor bij Dre geweest is de Sneeuw wat tegelijk een barre tocht was maar we hebben wel gelachen toen we bij Dre waren.
(we moesten bij Dre de Aluminium profielen ophalen happy :) )
Dus toen hebben we onze "draai" casses afgemaakt zie pics ergens boven aan.
Eerst weer een zaterdag met alleeeen profielen zagen en Poppen + schanieren + bolhoeken
Volgende zaterdag Plak plastic gekocht!!! en dat op onze "grote"casses geplakt + gelijk verder gegaan met met profiel enzzzzz.

verder waar jullie natuurlijk naar benieuwd zijn de Prijzen!!
Die liggen op de zaak (daar waar we door de weeks werken en op zaterdag hobbieeen)

Maar ff kort samen gevat:
zijn we 400 euro kwijt voor de 4 kisten zie de maten in me vorige post!!
dat is dan:
8 x een Flipdish
32 x een bolhoek 2 types
6 x schanier
26 meter 30/30 hoekprofiel
600!!!!! popnagels (zonder poptang op lucht kan ik me dit niet voorstellen)
10 x medium vinderslot
12 meter m/f (is dubbel dus wordt 24 meter)
verf
plakplastic

zo weer ff genoeg getyped.

Mzzl allemaal en een fijn weekend

Offtopic. we hebben proef gedraaid !!!!!
Me goedkope hallogeen lapies fikten metteen af in me MOONS dus gelijk weer OSRAM besteld bij Dre (lekker snel!!!)
Verder vanmiddag al weer een hoop kindertjes blij gemaakt
oeps bananen in de Rookdoos mmmmjammie
Lampie erbij??
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
5-4-2003 22:34

speakerfreak schreef:

jep, alleen jammer dat het totaal niet zo is he, die ppcases kosten nogal al wat in de aanbieding laatst 6he 19inch fc 280 euro kosten dat ongeveer vind ik nou niet echt goed koop, okee ze zagen er op het plaatje wel gewoon ECHT STEVIG uit...
Ja idd... Maar zoals gezegd, ik wacht de offerte wel ff af... Ben erg nieuwschierig wat ze rekenen voor een simpele tt-19"mixer-tt-kist, e.d...
Anders worden het gewoon de standaard Gemini- of DAP-kisten die je wel eens ziet voor weinig (tis tenslotte alleen voor thuis gelukkig, anders zou ik me dat risico echt niet willen veroorloven!).

Cheerz!
imho...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-4-2003 01:05
Die Chinese "kijk mij eens mooi zijn" koffertjes (zoals deze: www.new-line.nl/v/11056 en deze: www.new-line.nl/v/8301) zijn zeker NIET verkeerd (en al helemaal niet voor het geld). Het zijn weliswaar "light duty" cases maar toch houden ze zich boven verwachting (in de verhuur nog wel!!!).

Je moet er alleen niet mee gaan voetballen en ook niet een auto op parkeren (iets dat wel kan met de kistjes die we zelf maken)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
6-4-2003 02:12

Dré schreef:

Het zijn weliswaar "light duty" cases maar toch houden ze zich boven verwachting (in de verhuur nog wel!!!).
Hmmmm... Ziet er idd wel erg leuk uit ja. Is er evt. ook één te krijgen voor 2 tt's en een 19" óf 10" mixer? Staat er niet tussen maar kan het vragen natuurlijk... En in dezelfde range ook nog iets voor 1 of 2 Gemini cdj-20 spelertjes evt.?
Want die DAP-dingen zijn meteen weer 30 kilo ofzo en zien er niet uit ooksad :(...
En anders moet alles maar los dan...

Hoe zit dat trouwens met dat schuim wat er in die koffertjes zit? Is dat zelf nog enigzins te vormen naar het apparaat dat erin moet, als dat bijvoorbeeld een iets-afwijkende vorm of maat heeft?

Cheerio!
imho...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
6-4-2003 09:58

Laolith schreef:

Is er evt. ook één te krijgen voor 2 tt's en een 19" óf 10" mixer?
Die zijn er ook kant en klaar (weet alleen niet of Dré ze in de shop heeft, even zoeken dus). Maar: die kisten worden zó lang en zwaar dat ze met 1 persoon niet te tillen zijn. Vanaf een smalle gang een kamer indraaien is soms al lastig. Als je het wilt vervoeren (en dat wil je, want waarom anders een case?) kan je het beter los doen. Hoewel je dan wel de boel op elkaar moet aansluiten.

Ik heb trouwens nog een pro 19" kistje liggen voor een mixer, redelijk krasvrij. Oeps, dit moet op het 2ehands-forum... laugh :D
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
6-4-2003 10:23
1 x bewerkt. Laatst door Speakerfreak op 6-4-2003 12:40
nou sorry hoor...

ik heb er hier nog 1 onafgewerkte case staan voor 19 inch mixer en 2 dap toploaders en qua formaat zal dat niet veel schelen, toch kom je daar makkelijk de hoek met de deur of iets dergelijks mee gedraait

dap heeft trouwes wel die goedekope case voor 2 tt en mixer en in catalogus ook 1 ``profi`` maar die heb ik nog niet in de webshop geloof ik gezien

Terug naar forum Reageer (zonder quote)