Forum > Geluid

Flightcase klaar, en apparatuur allemaal ingebouwd!

(69 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
3-4-2003 22:30
ik ben nu eindelijk klaar met m'n flightcase bouwen, en hier zijn de foto's!

www.burgw010.cistron.nl/drivein/fotos/drive-in1.jpg
www.burgw010.cistron.nl/drivein/fotos/drive-in2.jpg
www.burgw010.cistron.nl/drivein/fotos/drive-in3.jpg
www.burgw010.cistron.nl/drivein/fotos/drive-in4.jpg
www.burgw010.cistron.nl/drivein/fotos/drive-in5.jpg

wat je allemaal ziet:
in de top case:
2x Gemini CDJ20
1x Gemini UMX-9
in de onderste case:
van boven naar beneden:
Behringer 2310 crossover
Carver PM420 versterker
onbekend 2x200W versterker
en een patchpaneel

op de eerste foto zie je ook een gedeelte van mn speakers:
2x LEM sub (350W 4ohm)
1x JB classic 15" top (geen idee van het wattage, zal rond de 200W zijn ofzo, hier heb ik er nog 1 van, maar die wou niet op de foto wink ;))

wat vinden jullie ervan? brand maar los! laugh :D
Music is what feelings sound like...
DJ HanSie VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
Berichten: 219
3-4-2003 22:47
Zozo, ziet er netjes uit!
Complimenten..

Kun je niet eens bij ons langskomen? wink ;)
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
3-4-2003 22:48
zeker mooi, vind die mixer alleen wel erggg schuin staan...
RuudStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2002
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 58
3-4-2003 22:48
ziet er netjes uit

1 tip, ik zou die x-over een stukkie omhoog plaatsen, behringer apparatuur kan niet goed tegen warmte, en omdat ie nu boven je amps hangt zal ie wat warmte te verduren krijgen. het wordt trouwens ook door behringer zelf afgeraden. ken gevallen waar ineens een deel van het geluid wegviel (en paar sec's/mins weer trug kwam)
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
3-4-2003 22:56

speakerfreak schreef:

zeker mooi, vind die mixer alleen wel erggg schuin staan...
ik heb hem wat schuiner gemonteerd, vind ik wat makkelijker werken... een platte mixer vind ik niet zo fijn.

Ruud schreef:

ziet er netjes uit

1 tip, ik zou die x-over een stukkie omhoog plaatsen, behringer apparatuur kan niet goed tegen warmte, en omdat ie nu boven je amps hangt zal ie wat warmte te verduren krijgen. het wordt trouwens ook door behringer zelf afgeraden. ken gevallen waar ineens een deel van het geluid wegviel (en paar sec's/mins weer trug kwam)
ah, dankje! dat soort dingen moet ik niet hebben nee.. ik zal hem wel ff een stukkie omhoog hangen... dr komt ook nog een 12cm ventilator in, dus het word nog wel wat extra gekoelt.
Music is what feelings sound like...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
3-4-2003 23:14
Goed werk, keurig setje en leuk dat je het post. Toch even een paar opmerkingen (zeur als ik ben):

Foto 1 en 2:
- Inderdaad staat de mixer erg schuin, maar goed, da's persoonlijk. Wel zorgt dit ervoor dat je een heel diep deksel nodig hebt en da's zonde.
- De ruimte voor de cd-spelers is erg groot. Heb je stiekum nog een ander model op het oog voor in de toekomst?
- Staan de spelers nu wel ingeklemd in schuim?
- Bij deze case bestaat de dekselstrip tussen de sluitingen uit 2 delen. Had je een stukje over (zo ja, dan vind ik dat verkeerde bezuiniging!) of zit er een diepere gedachte achter?
- Ik vraag me af of de connectors wel op de handigste plek zitten (aan de onderkant). Zo kan je je case nooit op een brede tafel zetten.
- Onhandig trouwens dat bij deze mixer er ook knoppen (zelfs een fader!) aan de voorkant zitten... anders had'ie een fors stuk naar beneden kunnen zakken. Ik weet het, er zijn er meer die dit hebben.

Foto 3:
Maak de binnenkant van de case, waar de mixer zit, nog even zwart. Nu kijk je tegen blank hout aan.

Foto 4:
- Waarom bij de onderste case het rackprofiel zo ver naar achteren?
- Twee tips: maak de binnenkant van de case even zwart. Staat veel netter. Zet de amps nog even aan de achterkant vast aan de case.
- En ik neem aan dat in de niet gebruikte gaten in het paneeltje nog een afdekking komt?
- Wat komt er nog boven de Behringer in het rack?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
3-4-2003 23:42
bedankt voor je reactie! zal hier ff een paar vragen voor je beantwoorden:

Victor schreef:

- De ruimte voor de cd-spelers is erg groot. Heb je stiekum nog een ander model op het oog voor in de toekomst?
- Staan de spelers nu wel ingeklemd in schuim?
- Bij deze case bestaat de dekselstrip tussen de sluitingen uit 2 delen. Had je een stukje over (zo ja, dan vind ik dat verkeerde bezuiniging!) of zit er een diepere gedachte achter?
- Ik vraag me af of de connectors wel op de handigste plek zitten (aan de onderkant). Zo kan je je case nooit op een brede tafel zetten.
- Onhandig trouwens dat bij deze mixer er ook knoppen (zelfs een fader!) aan de voorkant zitten... anders had'ie een fors stuk naar beneden kunnen zakken. Ik weet het, er zijn er meer die dit hebben.
-ik heb nog een beetje gedacht aan uitbreiding inderdaad (CDJ800 is zooo mooi!), maar de hoofdreden is omdat de lichtman precies zo'n zelfde case heeft, en die heeft wel deze ruimte nodig.
-de cd spelers zitten nu lichtjes geklemd door de bekleding, als de case dichtgaat, dan leg ik er een stukje schuim op, zodat ze niet door de case heen gaan stuiteren.
-dit vond ik toch de meest geschikte plek voor de connectors, heb er idd lang over nagedacht, maar ik zou niet weten waar ik ze anders moest laten.. (en het is de bedoeling dat de onderste kist altijd meegaat)
-stukje aluminium... wink ;) tja... bleek dus dat het een beetje fout gegaan was met zagen, en geen goed stukje meer over... maar als ik binnenkort weer wat nieuws moet maken, boor ik de popnagels wel even uit, en zet ik een nieuw stukje in...
-de knopjes op de voorkant van de mixer, is zeker niet het slimste aan de mixer geweest, gelukkig gebruik ik deze zeer weinig. (crossfader curve, cue volume, cue-pgm fader)
Foto 3:
Maak de binnenkant van de case, waar de mixer zit, nog even zwart. Nu kijk je tegen blank hout aan.
klopt, deze word nog gespoten, net als de onderste case.
Foto 4:

- Waarom bij de onderste case het rackprofiel zo ver naar achteren?
- Twee tips: maak de binnenkant van de case even zwart. Staat veel netter. Zet de amps nog even aan de achterkant vast aan de case.
- En ik neem aan dat in de niet gebruikte gaten in het paneeltje nog een afdekking komt?
- Wat komt er nog boven de Behringer in het rack?
- omdat ik anders tegen de connectors aan sta te schoppen wink ;) (is dus makkelijker met kabels wegbinden, misschien dat er nog een gat in de zijkant komt, om de kabels binnendoor te laten lopen)
- binnenkant word gespoten zodra ik de ventilator in ga bouwen, de amps vastmaken moet ik nog even een constructie voor verzinnen...
- gaten in het paneeltje worden deze week ook dichtgepopt.
- boven de x-over komt een plaat, die tussen het profiel word opgehangen, zodat ik daar al mn kabels kwijt kan voor vervoer.

zo, weer een heel verhaal getypt! happy :)
Music is what feelings sound like...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
3-4-2003 23:50
Wij hebben de mixer ook schuin gemonteerd, maar daar zit een filosofie achter.
als hij schuin zit, zet je er geen bier op laugh :D
Onze presentatiedesck zit verder ook helemaal vol.
er is werkelijk geen plaats om een glas neer te zetten, en dat vind ik helemaal niet erg.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
4-4-2003 08:16
NETJES !!! wink ;)
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
4-4-2003 08:50
bedankt voor alle complimenten!

dit weekend gaan we testdraaien, dus ook met het licht enzo, dan zal ik wel weer ff wat meer foto's maken... (incl 6m truss vol met licht wink ;))
Music is what feelings sound like...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)