Forum > Off-Zone

LED Controllers

(50 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
11-1-2006 16:54
Het ziet er heel netjes uit! Zal wel een pak makkelijker en leuker werken dan al die apparte controllers razz :p
exit night into LIGHT
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
11-1-2006 17:08
Het is zeker netjes! ik vraag me alleen wel af waar de aan/uit knop op zit.
op die tupecontrollers zat op elke unit een aan/uit switch ( dacht ik).
Op jouw "nieuwe" led controllers zie ik dat nergens zitten.
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
11-1-2006 17:13
stekker in wcd oid?
Beauty hides in the deep
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
11-1-2006 17:32
zal niet nodig zijn ze uit te zetten denk ik :p
vaj-ta-lie-tie
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
11-1-2006 17:52

DJFret schreef:

ja als je het goed wilt hebben kost dat een beetje, nu zijn die werkuur lonen van zo'n apparaat niet misselijk, terwijl je bijna alleen maar de tekening hoeft in te lezen.
Het is echt niet even zo'n tekeningetje inlezen hoor wink ;).

Ik kan je niet precies vertellen waarom het zo duur is, omdat ik het proces van die machine's niet weet, maar in onze fabriek komt een tekening binnen, die wordt bewerkt voor de machine's. Dat is dus al het uurloon van iemand van kantoor. Dan gaat die aangepaste tekening naar een programmeur op de werkvloer (mijn taak), dat is uurloon nr. 2. Vervolgens komt de productie-medewerker en die maakt het product. Zo kom je op uurloon nr. 3. Bij massa productie vallen die kosten dus nog wel mee, maar bij unieke producten, waar maar weinig stuks van gemaakt hoeven te worden, zij die kosten gewoon een stuk hoger. Dat is bij ons in de fabriek ook zo, unieke producten worden vergezeld door zogenaamde instel-kosten.

Ziet er verdomd netjes uit Tom, goed bezig!
Vergeet niet te lachen
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
11-1-2006 21:19
Aan-uit knopjes heb ik inderdaad weggelaten. ALs die controllers meegaan en aangesloten worden is het het idee dat ze gebruikt worden, dan vind ik een aan uit knoppie vrij nutteloos razz :p .

Dat van die paneeltjes en grotere kosten voor de eerste klopt. Eerste panelen zijn altijd duur, vanaf 5 en 10 stuks worden ze al wat goedkoper.
Veel uurloon van arbeiders komt er bij mij volgens mij niet echt bij kijken, gezien ik t teken met een speciaal programma ervoor, prijs wordt berekend adhv aantallen en grootte van snedes/graveringen, tool changes en fills etcetc... Uit het programma komt een file rollen met een hoop coordinaten, dat geeft mij het idee dat dat rechtstreeks de machine ingaat.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
11-1-2006 21:48
heb jij die platen nou zelf ontworpen?
zo ja. misschien een idee om op de markt te brengen.
of heb ik dat nou mis?
Waar een wil is, is een weg.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
11-1-2006 22:04

CyberDance schreef:

Dat van die paneeltjes en grotere kosten voor de eerste klopt. Eerste panelen zijn altijd duur, vanaf 5 en 10 stuks worden ze al wat goedkoper.
Veel uurloon van arbeiders komt er bij mij volgens mij niet echt bij kijken, gezien ik t teken met een speciaal programma ervoor, prijs wordt berekend adhv aantallen en grootte van snedes/graveringen, tool changes en fills etcetc... Uit het programma komt een file rollen met een hoop coordinaten, dat geeft mij het idee dat dat rechtstreeks de machine ingaat.
Mijn opmerking was meer in de trend van 'algemeen' bedoeld, zo gebeurd het namelijk op meerdere werkplekken. Bovendien heeft niet iedereen de luxe dat een klant met een CAD tekening aan komt zetten.

Uurloon telt wel mee in het eind-prijskaartje, nou scheelt het in jouw geval dat mijn taak overgenomen wordt door kantoor en de productie-medewerker, wat dus gauw weer een uurtje scheelt, en technischi zijn al niet de goedkoopsten tegenwoordig laugh :D.
Vergeet niet te lachen
DJFretAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2005
Laatste: 18-1-2006
Berichten: 30
11-1-2006 22:08
to dj mark, wanneer jij precies in cad een tekening aanlevert met de exacte maten kan daar de pc het inlezen en omzetten naar een voor de snijder leesbare taal. De kosten komen voort uit het aantal snedes, lengte hiervan enz. En zo nog een aantal aspecten. Zo is het mij verteld, maar wanneer dit op een zaterdag ochtend wordt gedaan valt dit echt wel mee. happy :)
heb nog nix
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
11-1-2006 22:14

DJFret schreef:

to dj mark, wanneer jij precies in cad een tekening aanlevert met de exacte maten kan daar de pc het inlezen en omzetten naar een voor de snijder leesbare taal. De kosten komen voort uit het aantal snedes, lengte hiervan enz. En zo nog een aantal aspecten. Zo is het mij verteld, maar wanneer dit op een zaterdag ochtend wordt gedaan valt dit echt wel mee. happy :)
Ongetwijfeld, ik zou je echt niet tot op de cent precies kunnen vertellen wat zo'n plaatje kost, ik geef alleen aan waarom zo'n enkele kleine opdracht zo duur uitvalt. En daar neem ik de productie-techniek die over het algemeen wordt toegepast als voorbeeld. Dat Cyber zelf met een CAD tekening komt, scheelt al een hele hoop in de kosten. Anders had je daarheen gemoeten, hadden zij het voor je uitgetekend, en was toen pas het proces begonnen, enz.

Anyway, men begrijpt nu hopelijk wel waarom de productie van kleine opdrachten zo duur is. happy :)
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)