Komkommertijd, leuke verhaaltjes uit de oude doos.
(61 reacties. Pagina 3 van 7)Moderator(s): Dré
T_SoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-10-2009 Laatste: 27-9-2022 Berichten: 52 | 4-12-2009 09:49 |
Nja dan kan ik ook wel even. Paar jaartjes terug alweer, feestje bij mij in de plaats. Een kameraad van mij en zijn pa hebben eigen verhuur bedrijf en daar ging ik nog wel eens mee om op te bouwen. Ik was nog een wat jonger ventje (heel belangrijk in dit verhaal) en we waren klaar met opbouwen, kon de band sound-checken. alles apart gesoundchecked, dus ging de band een nummertje spelen. Alles deed het, behalve de Kick van het drumstel. En ik zag allang wat het was, dus ik zei: het kanaal staat nog op MUTE! En niemand die het van mij aan wou nemen, zei de eigenaar van het spul: als jij je diploma hebt, dan mag je terug komen. Want ja ik was een jong broekie wat nog niets wist he, maar goed. Met 3 tech's en 5 bandleden stonden ze om de mengtafel heen om te kijken wat het was. Tot ze er een HALF UUR later achter kwamen dat het kanaal nog geMUTE was. Dan heb je als jong ventje gemengde gevoelens. 1 heb ik ze toch ff mooi te pakken dta ik het wel goed had en dat zij een half uur gezocht hebben, en 2 dat je afgewezen bent terijl je het toch goed had en niet eens ff van ja je hat het wel goed. Dat was mijn verhaal. | |
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" ----- | |
Dj_mvandisStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-9-2008 Laatste: 23-6-2020 Berichten: 326 | 4-12-2009 09:52 |
Zelf het knopje even indrukken zat er niet in? | |
Nu ook op internet! | |
T_SoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-10-2009 Laatste: 27-9-2022 Berichten: 52 | 4-12-2009 10:49 |
Die eigenaar kennende had ik een flinke klap om de oren gekregen en was ik vreselijk de pineut geweest. Ik ben dan nu een paar jaar verder, zit nu een stuk professioneler in deze wereld, die man wil nog steeds niets van mij aannemen, ook al is het behulpzaam bedoeld. Nu blijk ik dus klussen aangeboden te krijgen door organisaties die eerder alles bij hem vandaan haalden, maar ze stapten over omdat ze een professionelere aanpak wilden. Nu vindt ik het bedrijf van die man niet zozeer on-professioneel, maar zji hebben gewoon een stukkie langer nodig om alles op te bouwen en werkend te krijgen. Dat noem ik niet onprofessioneel ofzo. Ik probeer ook geen klussen van bedrijven af te pakken, maar als de klussen me toegeworpen worden, zeg ik geen nee. De eerste keer dat hij het hoorde was hij echt woedend, nu heeft ie zich er maar bij neer gelegd. Persoonlijk kunnen we wel redelijk met elkaar opschieten, zakelijk niet. Dus je kunt het al raden, het knopje zelf indrukken zat er niet in, zonder gevaar voor eigen leven. haha. T_Sound | |
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" ----- | |
DJefkeStandaard Lid Uit: België Sinds: 27-6-2008 Laatste: 15-5-2019 Berichten: 262 | 4-12-2009 10:57 |
Tja, ik zou het knopje ook zelf niet ingedrukt hebben. Maar ik zou gans die bende profs na dat half uur toch wel serieus hard uitgelachen hebben in hun gezicht. En de baas zelf zou ik er op toekomstige klussen nog regelmatig aan herinneren. Maar goed, dat ben ik natuurlijk. | |
T_SoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-10-2009 Laatste: 27-9-2022 Berichten: 52 | 4-12-2009 11:19 |
Ja maar wat wil je als broekie van 15 jaar om iemand die al 30 jaar met dat vak bezig is, uit te lachen e.d. Dat wil nog niet zeggen dat ie prof is idd, maargoed. en ik doe geen klussen meer met hem. | |
T_SoundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-10-2009 Laatste: 27-9-2022 Berichten: 52 | 4-12-2009 11:33 |
Ik heb nog wel een leuke. Sinds een jaar lever ik vast mijn diensten aan een dialect zanger. De eerste 3 uitvoeringen hebben allemaal hun sporen achtergelaten. De eerste: halvewege het laatste nummer viel er een persoon flauw doordat hij te uitbundig mee gefeest had. De man was dan wel op leeftijd, maar had geen fysieke problemen. De tweede: In een zaaltje waar meerde acts plaats vonden stonden aan de zijkant allemaal plastic nep planten. De hele avond hing er al een vreemd luchtje. Er stonden kaarsjes op tafel en er stonden lampen te branden. Aan het einde van de avond tijdens het afbreken werd de brandlucht wat sterker. Dus ik ruik aan de apparatuur, niks aan de hand. Ik kijk opzij naar de nep bomen en planten, stond er eentje in de hens. Snel de brandblusser er bij, net optijd, het was bijna avergeslagen op de tafels en stoelen. Wat bleek nou, de bladeren van de nep plant hebben in een hete lamp gehangen en deze zijn dus gewoon gaan fikken. De derde: in een sporthal moesten we een optreden doen. Dus alles naar binnen gereden. In sporthallen heb je vaak van de omhoog en omlaag beweegbare afscheidings wanden. Net toen ik met de auto en aanhanger onder die wand door was, komt dat ding zonder waarschuwing naar beneneden zeilen. Dus ik zag in mun spiegel vlak achter mij dat ding neer kletteren. Dan gaat er ook wel van alles door je hoofd wat er had kunnen gebeuren als jij er nog onder was. Naja genoeg meegemaakt dus. haha | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 11-12-2009 23:53 |
Het zal ergens in 1996 zijn, zeker weten op een zaterdag ergens in november. Een collega van ons ging trouwen, ergens in een poepchique lokatie. (dat had z'n vrouw geregeld) Nu moet ik even vertellen dat de collega, die ging trouwen, de man was die de groter live shows, op tv op dat moment tikte. Dus konden wij als magazijnploeg niet achterblijven om de receptie een beetje aan te lichten. Het was geen probleem om een bakwagen te regelen via transport, hey en collega ging trouwen. De bewuste zaterdag, Normaal bestond de zaterdagploeg uit maximaal 5 man, nu waren er 12. De 7 overige crewleden begonnen onmidelijk de bakwagen te vullen met: 2 slagen stratos kisten = 32 stratos'en 1 slag HQI400W bakken = 24 (voor buiten) 4 rek 4-bar ACL = 12 set ACL En de door 4 man bijeengeraapte bekabeling. Als laatste nog een berg truss en takels erbij 8:30 was de bakwagen geladen, op naar de klus. Eenmaal daar was de zaaleigenaar kompleet overdonderd maar voordat hij iets kon doen, was de vrachtwagen al leeg. Nog geen 5 minuten later komt het bakwagentje van onze geluidsvriendjes aan, met 4 man crew want er waren ook nog een paar bandjes. Wij als een grote crew alles opbouwen. (onze collega wist van niets, die had een kleine drive-in ingehuurd, hij wist alleen van het geluid) 16:00 De ingehuurde drive-in komt aan, de beste man kijkt rond,.. steekt een sigaret aan en zegt 'kan ik mooi m'n t4'en in de bus laten'. Is een geweldig feest geworden, en de DJ was een pro. | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 12-12-2009 01:08 |
Een korte, en nét gebeurd: DJ op een bruiloft komt klagen over de warmte van het licht achter zich. Hingen daar 2 T4's met ledparren...heet man! | |
Alles komt goed.... | |
BamsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-3-2009 Laatste: 2-12-2015 Berichten: 141 | 14-12-2009 16:09 |
ook leuk: krijgt te horen dat je moet draaien én het licht moet verzorgen voor de marinierskapel (wat we erg vreemd vonden, als dixo het licht moeten doen voor een orkest van 50 man) maar het was echt zeker. Dus een sloot materiaal ingehuurd, willen we gaan opbouwen..Was het dus toch enkel draaien, en aangezien ze geen plek meer hadden op het podium, wat wil je met 50 man, moesten we maar naast het podium, in de loop naar de toiletten, wat ook duidelijk werd gemeld middels een bord voor onze discobar. Binnen een half uur van grote jongens tot toiletjuffrouw..dat was toch wel een unicum. | |
MGStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-1-2006 Laatste: 15-11-2024 Berichten: 292 | 14-12-2009 17:37 |
In juli 2009 draaide ik de bruiloft van een vrouw, waarvan ik in augustus 2008 ook al haar bruiloft hebt verzorgd. Dus binnen amper 12 maanden haar partner gedumpd, een nieuwe kerel aan de haak geslagen en in het huwelijksbootje stappen. Wel de beste opening ooit gehad die avond: "Hallo allemaal, ik ben jullie diskjockey voor vanavond. Sommigen van jullie kennen mij al..." | |