Forum > Algemeen Forum

63A krachtstroom verdeler ook als 32A te gebruiken?

(80 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
23-8-2005 18:28
Zijn genoeg andere merken die 19" verdelertjes maken in kleur zwart hoor razz :p Maar daar betaal je dan ook voor.
Zelfde verhaal voor het zelf bouwen van die dingen, als je dat goed wil doen kost t vaak nog meer dan zo'n showtec kast.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
23-8-2005 19:51
Als de kleur je zo dwarszit, zou je ook nog de zwarte spuitbus en de dymo ter hand kunnen nemen....

Presto, een zwarte krachtstroomverdeler voor de prijs van een paarse! laugh :Drazz :pwink ;)

Anyway...back on topic!!

John
I am a TimeDriver!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
23-8-2005 23:04
ik heb wel eens een verschrikkelijk lelijke versterker zwart gespoten......
Zag er heel profi uit laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
24-8-2005 09:08
De Showtec krachtverdeler is een OEM product. Hij wordt ook geleverd door Work en is dan keurig donkergrijs. Prijs is afaik hetzelfde.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
25-8-2005 22:24

Victor schreef:

De Showtec krachtverdeler is een OEM product. Hij wordt ook geleverd door Work en is dan keurig donkergrijs. Prijs is afaik hetzelfde.
En grijs is een betere basis om zwart op te spuiten wink ;) laugh :D
schnappi???
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
14-3-2006 15:59
het kan aan mij liggen,
maar bouw je die showtech kast niet gewoon in zn eigen flightcase in?

de redenen:
1) geen blauw/paarse apparaten in een zwarte case
2) makkeijk om te verhuren, aangezien je verdeler niet telkens uit zn case gehaald hoeft te worden
3) is ewr geen krachtstroom op je locatie, kun je m(in zn case) gewoon thuislaten, kan er weer 1 ding minder in de aanhanger/bus of weet ik veel kaduuk gaan.

maar goed, dat is ho eik er tegenaan kijk....

groeten,
Geit
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
2-8-2006 15:39
Hierbij nog wat krachtstroom vragen van een newbie:

- mag je een 32A krachtstroomverdeler ook aan een 63A aansluiting hangen? (PSA 321)
- Die verloopstukjes waar ik altijd over lees, waarom zijn die nodig? Ik dacht dat dat allemaal dezelfde aansluitingen waren, onafhankelijk van de sterkte?
- Wat is de meest voorkomende sterkte die je tegenkomt?
- Hoe kom je erachter hoe sterk de aansluiting is als niemand in een gebouw dat weet?

(Vast allemaal domme vragen, maarja...)
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
2-8-2006 16:05

martinus schreef:

- Die verloopstukjes waar ik altijd over lees, waarom zijn die nodig? Ik dacht dat dat
allemaal dezelfde aansluitingen waren, onafhankelijk van de sterkte?
ZIJN ZEKER NODIG WANT ELKE STROOMSTERKTE (16A, 32A, 63A, 125A) HEEFT EEN EIGEN MODEL
STEKKER
- Wat is de meest voorkomende sterkte die je tegenkomt?
HANGT VAN DE PLAATS/ZAAL AF (en uiteraard ook wat je nodig hebt voor je installatie).
MET EEN 32A KOM JE AL EEN HEEL EIND VOOR DRIVE-INN.
- Hoe kom je erachter hoe sterk de aansluiting is als niemand in een gebouw dat weet?
1/ DOOR NAAR DE WANDCONTACTDOOS TE KIJKEN
2/ DOOR EEN MULTIMETER TE GEBRUIKEN
3/ DOOR IN DE ZEKERINGENKAST TE KIJKEN
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
2-8-2006 16:36

martinus schreef:

- mag je een 32A krachtstroomverdeler ook aan een 63A aansluiting hangen? (PSA 321)
Nee. Er kan tussen de contactdoos tot aan de zekeringen 63A gaan lopen, (Omdat de zaalaansluiting daarop is afgezekerd) terwijl de kabel/aansluitingen tussen de zekeringen in de verdeler en contactdoos niet berekend zijn op zulke hoge stromen. Als er bijvoorbeeld kortsluiting ontstaat in de kabel tussen de verdeler en contactdoos, reageert de zekering te laat vanwege de te hoge waarde, en beveiligt dus niet. Dat kan bijvoorbeeld leiden tot een kabel die wegsmelt.

De makkelijkste manier om te zien welk soort krachtstroomaansluiting er zit is door op de contactdoos te kijken. Daarop staat altijd een typeplaatje (kan ook in de rand van de aansluiting staan) met specificaties. Bijvoorbeeld 32A-6h 230/400V. Dan weet je dus dat het 32A krachtstroom is. Die 6h slaat op de positie van de aardpen, die zit op 6 uur. Als je wat vaker met het hele krachtstroomverhaal bezig gaat kun je ook wel zien aan de grote van de contactdoos om welke sterkte het gaat.

Overigens kun je beter hier vragen stellen dan maar een beetje aanknoeien. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
2-8-2006 17:17

Geit schreef:

het kan aan mij liggen,
maar bouw je die showtech kast niet gewoon in zn eigen flightcase in?

de redenen:
1) geen blauw/paarse apparaten in een zwarte case
2) makkeijk om te verhuren, aangezien je verdeler niet telkens uit zn case gehaald hoeft te worden
3) is ewr geen krachtstroom op je locatie, kun je m(in zn case) gewoon thuislaten, kan er weer 1 ding minder in de aanhanger/bus of weet ik veel kaduuk gaan.

maar goed, dat is ho eik er tegenaan kijk....

groeten,
Geit
Dit is leuk voor als je vaak het een en ander los verhuurt. Voor een vaste opstelling is dit minder praktisch, je sleept immers voor elk los ding een flightcase mee terwijl het in 1 case had gekund.

Prijstechnisch ben je met losse cases (binnenrackjes in een stolpcase) dus ook duurder uit.
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)