Forum > Newbie Forum

American Audio Q-D6

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
9-7-2005 11:41
Dan sluit je de kabeltjes niet aan. Om te kunnen bepalen of het nut KAN hebben is het aan te raden het eerst te proberen. Anders kom je in een beetje vreemd vaarwater terecht.

Overigens lijkt mij het rijden in een Ferrari helemaal 100% ruk, waardeloos en onhandig. Niet dat ik ooit ook maar in de buurt geweest ben van zo'n ding maar toch...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
9-7-2005 15:15
Ligt een beetje aan de wijze van mixen. Als je een makkelijke mixert bent dan start je de cd met het omhoog halen van de fader. Dus cd-klaar zetten, en de rest met mengpaneel.
Als je vaak mixt door eerst je fader omhoog te doen, en dan de cd in te starten, dan is faderstart helemaal ruk. Want dan start je cd al wanneer je de fader omhoog gooit. Dat verklaart mijn reaktie ook, (en dat is ook de reactie van iedereen die ik de werking van faderstart (of waarom ik het niet gebruik) heb uitgelegd.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
9-7-2005 15:34
Er wordt totaal verkeerd gedacht over het "Q-start" verhaal.

Ten eerste zit de faderstart niet op de upfaders maar op de cross-fader. Verder moet er niet gedacht worden in termen van domweg starten maar in termen van CUE/START TRUCJES! En da's dus een HEEL ander verhaal.

Iedereen heeft (wellicht) wel eens een turntablist gezien die flipflopjes uithaalt? Nou, nu kun je dat dus gewoon met één crossfaderbeweging doen (in plaats van met 2 vliegende handen, 2 platen, cuespot stickers en 5 jaar ervaring achter de kiezen).

Ik heb die dikke Amerikaan eens (op Frankfurt paar jaar geleden) zien pielen met 2 PS2's en een mixer die Q-start had (ben even vergeten hoe die American DJ Endorsed DJ ook alweer heet). Nou... Dan ligt je onderkaak op de grond ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
9-7-2005 15:56

Dré schreef:

Ik heb die dikke Amerikaan eens (op Frankfurt paar jaar geleden) zien pielen met 2 PS2's en een mixer die Q-start had (ben even vergeten hoe die American DJ Endorsed DJ ook alweer heet). Nou... Dan ligt je onderkaak op de grond ;-)
Dj Skilz ?
Johnny191Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2006
Laatste: 22-1-2007
Berichten: 2
21-3-2006 20:25
Ik overweeg de aanschaf van de American Audio Q-D6 omdat deze goed staat aangeschreven op deze site, goedkoop is en er goed uitziet. Inmiddels heb ik de manual gedownload, maar ik zit nu met een vraag over de aansluiting naar de versterker. Er wordt gesproken over 'RCA to 1/4” Patch Cables'. Mijn huidige mengpaneel (en versterker) heeft 'gewoon' tulpstekkertjes.

Zijn de bedoelde 'RCA to 1/4” Patch Cables' ook hier te koop? En als ik op internet zoek, zie ik er vaak 'mono' bij staan! Betekent dit dat ik vervolgens naar mono geluid loop te luisteren, dat is niet echt mooi met 'live' muziek. Komt er uberhaupt mooi geluid uit de American Audio??

Alvast bedankt voor jullie reacties!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-3-2006 10:35
Als je een versterker hebt met XLR ingangen dan gebruik je de XLR uitgangen van de mixer. Bij een versterker met gebalanceerde jack ingangen gebruik je ook de XLR uitgangen (met een verloopkabel van XLR Female naar stereo jack). Als je een versterker hebt met tulp ingangen dan gebruik je gewoon de tulp uitgang van de mixer.

Simple no?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Johnny191Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2006
Laatste: 22-1-2007
Berichten: 2
22-3-2006 13:18
Bedankt voor de duidelijke reply :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)