Forum > Newbie Forum

American Audio Q-D6

(26 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
FunkXualStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-6-2005
Laatste: 25-6-2005
Berichten: 4
20-6-2005 21:05
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik kijk al een tijdje rond naar een goed beginnersetje om te gaan mixen. Omdat, ik het te duur vind om alles in één klap te kopen heb ik besloten om rustig aan een mooie set op te bouwen.

Ik wil beginnen met de mixer. Waarom? Nou daarom, heb ik eigenlijk dit topic opgestart. Ik wil namelijk graag weten of je deze mixer ook kan aansluiten op de pc? Ik mix namelijk al een jaar met traktor, mja op een gegeven moment gaat het kriebelen en wil je het echte werk gaan doen. Daarom wilde, ik beginnen met deze mixer om het geheel later uit te breiden met 2x reloop4000's. Daarvoor wil ik echter wel weten of dit een goede mixer is en of hij i.c.m. traktor werkt (op de pc dus).

Als iemand verder nog tips heeft dan hoor ik het graag happy :)
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
20-6-2005 23:01
Elke mixer is aan te sluiten op een computer mits er in de computer een degelijke geluidskaart zit (5.1 geluidskaart of 2 verschillende geluidskaarten). zelf gebruik ik m'n computer enkel om setjes op te nemen of rustig mp3tjes te luisteren als ik ff niet draai. Zelf heb ik maar één geluidskaart (géén 5.1 of hoger) en zit er een tulp-jack verloopje op. zoek gewoon een passend verloopje en je kan je gang gaan.

verder staat er al veel over dit onderwerp in het computer forum.
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
20-6-2005 23:09
De Q-D6 is wat mij betreft DE opvolger van de PS-626 i. Layout is bijna hetzelfde. Hij heeft wel een aantal voordelen t.o.v. de 626: EQ knopjes staan wat verder uit elkaar, cross-fader heeft faderstart optie, Master uit is gebalanceerd op XLR in plaats van op jack, mixer is ERG stil gezien het budget waar hij in zit.

Zwakke punten? Yep. Faders voelen net zo aan als op de 626 (beetje gammel dus). Ook ben ik zelf niet zo gecharmeerd van dit type VU meters (wordt tegenwoordig ook bij Stanton gebruikt) maar dat laatste is erg persoonlijk.

Vind ik hem beter dan de VMX-300 (momenteel meest populair in deze prijsklasse)? Yep. Hij is stiller en heeft minder onzin features. Wel vind ik de VMX-300 z'n faders wat steviger aanvoelen (maar dat zegt dus NIETS over de te verwachten levensduur van de faders).

Ik ben erg blij dat American Audio het gat heeft gevuld dat dankzij Gemini is ontstaan doordat ze de PS-626 i uit het assortiment gehaald hebben (weet nog steeds niet wat ze bezielde om de best verkochte mixer OOIT uit het assortiment te halen...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FunkXualStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-6-2005
Laatste: 25-6-2005
Berichten: 4
21-6-2005 07:39
Wow, ok een goede mixerkeuze dus. Dat is duidelijk. Mijn huidige geluidskaart is een Soundblaster live24, oud beestje maar 't werkt prima.

Ik wil dus met traktor mixen en later overstappen op vinyl. Nou is mijn vraag? Kan je ook daadwerkelijk meer bewerkingen uitvoeren met een externe mixer? Ik ga ervan uit dat je veel meer controle hebt, tijdens het mixen en bovendien kan je veel meer dingen tegelijk doen, omdat het allemaal via een mengpaneel gestuurd word.(toch?)

Verder lijkt het me logisch dat ie als volgt word aangesloten. Mixer line in, naar pc en. Pc line out, naar mixer en via mixer naar stereoset? Ik zal daarvoor ook nog even zelf zoeken op dit forum, bij de andere threads.
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
21-6-2005 14:54
Je hebt als je de mixer "goed" wil gebruiken 2 uitgangen nodig op je geluidskaart (of 2 geluidskaarten) zodat het geluid van de linker en de rechter player gescheiden is zodat je het met je mixer weer kan mixen. De meeste programma's hebben ook een interne mixer maar dat werkt meestal niet zo handig. Je krijgt dus 2 singalen vanaf je computer naar de mixer. Dan kan je dus via je externe mixer naar je cue luisteren omdat het voor dat apparaat gewoon 2 gescheiden bronnen zijn in plaats van één. Je kan het dan dus gewoon zien als een dubbele cd-speler. Verder is het volgens mij niet mogelijk om opties als faderstart e.d. te gerbuiken. De externe mixer vervangt enkel de softwarematige mixer.
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
FunkXualStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-6-2005
Laatste: 25-6-2005
Berichten: 4
21-6-2005 15:44
Faderstart is dat ie een track automatisch infade? Sorry, ik ben nog niet helemaal thuis in alle mixtermen.

Maar, ok je kan alles doen wat traktor ook kan. Alleen veel secuurder en sneller omdat je makkelijker met 2 handen tegelijk werkt. Ik ben overtuigd denk ik. Het gaat deze mixer worden. Kan ik btw dan ook gewoon via mijn pc speakers luisteren naar de muziek of moet er apart via de mixer naar een versterker en stereoinstallatie worden aangesloten?
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
21-6-2005 15:52

FunkXual schreef:

Faderstart is dat ie een track automatisch infade? Sorry, ik ben nog niet helemaal thuis in alle mixtermen.
De fader is het schuifje van je mengpaneel.
Faderstart wil volgens mij zeggen dat de plaat start op het moment dat je je fader open duwt.
Correct me if i'm wrong.

Groeten,
Niels.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-6-2005 15:53
In dit geval zit de faderstart (of Q-start zoals AA het noemt) alleen op de cross-fader.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
21-6-2005 15:58

Dré schreef:

In dit geval zit de faderstart (of Q-start zoals AA het noemt) alleen op de cross-fader.
Mag ik weten wat daar het nut van is? ashamed :$
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
21-6-2005 16:43

Daan86 schreef:

Je hebt als je de mixer "goed" wil gebruiken 2 uitgangen nodig op je geluidskaart (of 2 geluidskaarten) zodat het geluid van de linker en de rechter player gescheiden is zodat je het met je mixer weer kan mixen.
Trakter Dj studio kan niet overweg met 2 geluidskaarten.
Als de ts ermee wilt gaan mixen kan hij twee dingen doen: met de kaart die hij nu heeft, (ik dacht dat dit gewoon een stereo kaartje is), dubbel mono gaan mixen. (even op het forum zoeken hoe hij het moet aansluiten) Of een surround (5.1) kaartje kopen en gewoon stereo mixen maken.
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)