Forum > Licht

Verdwijnen van pars uit de drive-ins

(72 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 431
11-4-2005 12:13

Danny25 schreef:

Ik denk dat de parren pas gaan verdwijnen als er color changers op de markt komen met een soort van MFL idee die ongeveer de zelfde bungels geven als een par. Dan zou het voor mij ook wel intressant zijn om te gaan denken om over te stappen naar een color changer set.

Verder denk ik dat basis verlichting wel zou blijven. en de parren ook ze zijn sinds jaar en dag altijd gebruikt dus waarom zouden ze ineens verdwijnen van de markt.
denk niet dat pars volledig zullen verdwijnen, maar meer en meer word toch om intelligent licht gevraagd ipv parren omdat die 'te veel licht geven' (tss grote aanhalingstekens).
ik gebruik nu ook nog parren, dus mij hoor je niet klagen wink ;)
Fun is serious business!
PkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-4-2004
Laatste: 16-9-2015
Berichten: 73
11-4-2005 13:43
Parren zijn ook robuust, kunnen tegen een stoot en er zit geen uitgebreide electronica in -> weinig onderhoud..
Hier in de buurt zijn er discobars met enkel intelli licht maar ken er eveneens die zweren bij parren.. Het heeft blijkbaar allebei zn charmes ;)
ik ga momenteel voor een mix van beide hoewel ik me onlangs heb laten verleiden tot de i-colors van jbs.
It's a jam for the ladiez!
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
11-4-2005 17:29
idd beiden hebben hun charmes, maar mijn keuze gaat toch meer uit naar inteli, volgend jaar(als alles goed is) hoop ik 4-8 wash moving heads te hebben en worden deze gebruikt als vervanger van de parren bij grotere klussen. parren blijf ik zeker behouden, deze zijn enorm leuk voor verhuur en de kleiner feestjes en de 70-80's fuifjes.
maar een groot nadeel van de parren vind ik dat ze zo'n circus effect geven, dus bv in een chase met parren zie je alle kleuren voorbij flitsen, daar heeft een MH plus punten, bv een blauwe par een tijdje laten aanstaan wordt snel saai terwijl je met een MH ook nog bewegingen hebt dus een blauwe MH die cirkeltjes draait wordt minder snel saai als parren.
exit night into LIGHT
SwojStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-1-2005
Laatste: 21-11-2010
Berichten: 31
11-4-2005 18:16
Misschien ook niet vergeten dat Parren veel makkelijker te gebruiken zijn door middel van een lichtcontroller. Geen Dmx te programmeren (Lees nodig) en gewoon op de muziek laten gaan. Je moet er niet voor gestudeerd hebben. Lijkt mij in de kleine verhuur een voordeel...
mvg
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
11-4-2005 18:31
Als ik Mijn washes heb ben ik nog steeds vanplan om wat parren mee te nemen, voor slows zijn deze wel leuk en parren zijn enorm handig voor een nootgeval,vb.DMX tafel stuk, parren zijn dan wel veel sneller te proggen op een klein tafeltje dan dat je effe op 30min een MH moet proggen.
exit night into LIGHT
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
11-4-2005 19:28
ik vind veel parren met knappe filters en veel power, heel heel vet. ze hebben iets dat itelligent licht toch net niet heeft. ik ben er groot fan van.
StijnbolStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 11-7-2007
Berichten: 2
11-4-2005 20:43
Ik vind par's erg mooi voor tijdens een kleine diskobar/fuif. Bij een uitgebreide fuif waar plaats is voor een LJ beginnen we steeds eerst met een par-rotatie, en bij de officiële opening van de fuif (meestal rond 23uur) is er veel volk in de zaal, en kan een scan/mh-show gegeven worden, zonder alle licht als vanaf 20 uur volop te gebruiken.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-4-2005 23:23

stekelvarke schreef:

parren zijn dan wel veel sneller te proggen op een klein tafeltje dan dat je effe op 30min een MH moet proggen.
Werkte jij niet met daslight? (of haal ik nu mensen door elkaar) (waarschijnlijk ouderdom razz :p )
Maar binnen 1 a 2 minuten heb ik de MH's geprogt happy :)
das nou net het voordeel van Sunlite. wink ;)

Martin.
kvm entertainment
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
11-4-2005 23:46

Danny25 schreef:

Ik denk dat de parren pas gaan verdwijnen als er color changers op de markt komen met een soort van MFL idee die ongeveer de zelfde bungels geven als een par. Dan zou het voor mij ook wel intressant zijn om te gaan denken om over te stappen naar een color changer set.

Verder denk ik dat basis verlichting wel zou blijven. en de parren ook ze zijn sinds jaar en dag altijd gebruikt dus waarom zouden ze ineens verdwijnen van de markt.
zijn der al

maar parren zijn zo popi jopi omdat ze geen moer kosten, het haast niets weegt, en je er mee kan smijten wat je wil er haast niets aan kapot kan...

ziet die eigenschappen maar is in een colorchanger te douwen
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 431
12-4-2005 12:21

kvm schreef:

stekelvarke schreef:

parren zijn dan wel veel sneller te proggen op een klein tafeltje dan dat je effe op 30min een MH moet proggen.
Werkte jij niet met daslight? (of haal ik nu mensen door elkaar) (waarschijnlijk ouderdom razz :p )
Maar binnen 1 a 2 minuten heb ik de MH's geprogt happy :)
das nou net het voordeel van Sunlite. wink ;)

Martin.
met daslight lukt dat ook hoor wink ;)
heb ook al soms gezien dat er zo'n RGB pars worden gebruikt...
ik denk ook wel, eens dat ik het budget heb, ik washes zal kopen... je hebt veel meer variatie, en het effect is praktisch hetzelfde. nu heb ik me wel laten verleiden door de iColors van een bevriende drive-in...
Fun is serious business!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)