F.A.L. BlowStar weer in originele staat brengen.
(50 reacties. Pagina 3 van 6)Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 22-3-2005 20:31 |
Webbie schreef: Hallo Kvm,Heb jij toevallig géén manuals van de BlowStar? Of andere info over dit effect. Ik zou je zeer erkentelijk zijn. Misschien weet je ook een dealer in Holland van F.A.L.. En misschien kan jij uitsluitsel geven wat betreft de gebruikte spiegeltjes. Greetz Webbie... Nou bij deze dan mijn post waar je naar mijn mening niets aan hebt. Natuurlijk ken ik de importeur van vroeger maar dat is wat langer geleden 1980 ? Fal zat toen bij Fane importeur in Badhoevendorp, Fal is daar weg en Fane ook, maar die beste man is zelf echter doorgegaan met een eigen product net zoals hij zelf heet Michaelis. Je kent die boxen vast, is met dat blauwe genopte keukenzeil. Tja, en meestal heb of had ik een adresje voor spiegeltjes. Maar deze zijn rond en bovendien gekleurd Dat het glas van de spiegel is gekleurd waren jullie allen al achter gekomen. Door veel hitte krijg je op den duur een craquelé effect 1x1cm (ja, voor de oplettende kijkers ) cm! heb ik nog wel liggen maar dat is niet gekleurd. Martin. Martin. | |
kvm entertainment | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 22-3-2005 20:50 |
Hallo Martin, Weer heel erg hartelijk bedankt voor je reactie. Man, wat weet jij veel. kvm schreef: Fal zat toen bij Fane importeur in Badhoevendorp, Fal is daar weg en Fane ook, maar die beste man is zelf echter doorgegaan met een eigen product net zoals hij zelf heet Michaelis. Je kent die boxen vast, is met dat blauwe genopte keukenzeil.Tja, en meestal heb of had ik een adresje voor spiegeltjes. Maar deze zijn rond en bovendien gekleurd Maar volgens mij zitten er ook 2 verschillende soorten spiegeltjes op, sommige (de wat matte spiegeltjes) lijken massief gekleurd te zijn en ander een gewoon spiegeltje met een laagje lak er over heen. Klopt dat wat ik zeg, of zijn die matte spiegeltjes juist beschadigd (het craquelé effect)? Als er nu 2 verschillende op zitten, welke is dan het originele spiegeltje?Dat het glas van de spiegel is gekleurd waren jullie allen al achter gekomen. Door veel hitte krijg je op den duur een craquelé effect 1x1cm (ja, voor de oplettende kijkers ) cm! heb ik nog wel liggen maar dat is niet gekleurd. Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 22-3-2005 21:10 |
Webbie schreef: Hallo Martin,Weer heel erg hartelijk bedankt voor je reactie. Man, wat weet jij veel. Ik heb werkelijk waar iedere beurs afgelopen om daar uren te zitten kijken naar de licht effecten en tevens moest ik natuurlijk weten hoe het in elkaar zat. Daarbij natuurlijk ook menig folder meegenomen. Profsound in veldhoven gaf ook altijd leuke shows voor dealers. Veel "exotische" wannahave verlichting kwam daar vandaan, visite kaartje van profsound was de Box in Arnhem. Daarnaast heb ik jarenlang in één van de (toen 9) grootste muziekzaken gezeten, dus ken vrijwel iedere groothandel en sommige buitenlandse groothandels / fabrieken van binnen en van buiten. Van sommige fabrieken kreeg je wel eens snoepreisjes. Als je Fane in badhoevendorp kent weet je dat daar een enorme hoorn op het dak staat. (waar je binnenkomt) Dat was het grootste model waar je twee drivers op moest schroeven. Mocht je die hoorn niet kennen, dan ben je bij zijn privé adres geweest een paar deuren verder. Het was in de straat richting Brandsteder sony. Martin. | |
kvm entertainment | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 22-3-2005 21:26 |
Hallo Martin, kvm schreef: Als je Fane in badhoevendorp kent weet je dat daar een enorme hoorn op het dak staat. (waar je binnenkomt)Dat was het grootste model waar je twee drivers op moest schroeven. Mocht je die hoorn niet kennen, dan ben je bij zijn privé adres geweest een paar deuren verder. Het was in de straat richting Brandsteder sony. Maar heb je nog een idee van die spiegeltjes uit mijn vorige post, of het nu 2 verschillende soort spiegeltjes zijn? Greetz Webbie... | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 22-3-2005 22:13 |
Tja, hoe of wat er precies gebruikt is weet ik niet uit ervaring. (d.w.z.) heb dit type nog nooit van binnen gezien) Ik heb de foto meerdere malen bekeken ik durf niet te zeggen of er gekleurd glas is gebruikt of dat het geverfd is.(2 soorten spiegels) In princiepe zou je het glas volledig kunnen verven. (onderdompelen) Verf kan door hitte uitdrogen, scheuren (craquelé), dof worden en zelfs afbladeren/ wegbranden door hitte. Als ik vanuit deze gedachte uitga zijn ze allen geverfd en is het dof geworden. Eventueel voorzichtig d.m.v. een naald op de rand van een spiegeltje uit te proberen. Martin. | |
kvm entertainment | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 22-3-2005 22:29 |
Hallo Martin, kvm schreef: Als ik vanuit deze gedachte uitga zijn ze allen geverfd en is het dof geworden. Eventueel voorzichtig d.m.v. een naald op de rand van een spiegeltje uit te proberen.Bedankt weer voor je reatie. Greetz Webbie.. | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 24-3-2005 21:27 |
Hallo Martin, kvm schreef: Als ik vanuit deze gedachte uitga zijn ze allen geverfd en is het dof geworden. Eventueel voorzichtig d.m.v. een naald op de rand van een spiegeltje uit te proberen.- de maten zijn 20mm in doorsnee en 1,4mm van dikte (ter grootte van een 10 Eurocent stuk) - spiegeltjes zijn inderdaad geschilderd - achterkant is wit - zitten geplakt met een soort zwarte siliconekit op een schaaltje van 160mm doorsnee en 34mm diepte, die dan d.m.v. een busje (met inbus) op een asje zit geschroefd van 3,9mm doorsnee. Maar je had nog spiegeltjes, weet je zeker dat ze 20mm zijn. Want dat dacht ik ook toen ik ze zag zitten in de lamp. Bleken toch 2 keer zo groot te zijn. Als ze 20mm groot zijn, wil je ze dan aan mij misschien verkopen? Ik zou je zeer erkentelijk zijn. Inmiddels heb ik zo'n 8 á 10 uur Internet-zoekwerk er op zitten voor die "verrekte" spiegeltjes. Dus dat misschien jij of iemand anders mij kan helpen aan die dingen. In een vorige post werd er verteld dat de "geverfde" spiegeltjes minder lichtopbrengst zouden hebben, zijn dan dichroide in dat opzicht dan beter? Tijdens mijn zoektocht naar spiegeltjes op Internet, ben ik géén van beide tegengekomen. De dichroide spiegeltjes is natuurlijk ook een optie, alléén is het dan niet meer helemaal origineel. Weet jij of iemand anders toevallig dat een ander effect ook deze constructie gebruikt, want dan kan ik misschien een "spare part" van dat effect bestellen. Greetz Webbie... | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 24-3-2005 21:57 |
Webbie schreef: Maar je had nog spiegeltjes, weet je zeker dat ze 20mm zijn. Want dat dacht ik ook toen ik ze zag zitten in de lamp. Bleken toch 2 keer zo groot te zijn.[KINP]Als ze 20mm groot zijn, wil je ze dan aan mij misschien verkopen? In een vorige post werd er verteld dat de "geverfde" spiegeltjes minder lichtopbrengst zouden hebben, zijn dan dichroide in dat opzicht dan beter? Ja, een geverfde spiegel: Om het extreem uit te leggen: zie het als matglas met een spiegel erachter. Hierdoor "spiegelen" ze minder.Weet jij of iemand anders toevallig dat een ander effect ook deze constructie gebruikt, want dan kan ik misschien een "spare part" van dat effect bestellen. Ik heb zelf wildblaze moon flowers (met scanspiegel) zelfde idee maar dan met vierkante dichroide spiegels.Denk niet dat deze spare parts optie heeft. Misschien een Martin moonflower type? Ik denk dan wel dat deze ook vierkante spiegeltjes heeft. Martin. | |
kvm entertainment | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 25-3-2005 20:27 |
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 25-3-2005 20:45 Hallo Martin,Dank je wel voor je reactie. Gisteren avond weer naar die spiegeltjes gezocht op Internet, zelfs ook naar de dichroide spiegeltjes. Maar helaas weer zonder resultaat. F.A.L. Italië heeft nog niets van zich laten horen, terwijl het mailtje al 2 weken verzonden is. Hopelijk krijgt Jurrie nog antwoord van dat Belgische bedrijf, want die zouden ook F.A.L. in hun assortiment moeten hebben. Greetz Webbie... | |
-bart-VIP Lid Uit: Nederland Sinds: 12-10-2002 Laatste: 14-8-2015 Berichten: 388 | 26-3-2005 11:26 |
Je kan natuurlijk zo'n chineese dichro-spiegel boer aanschrijven, en gewoon samples aanvragen. Als je zegt dat je een oud discoeffect opknapt, krijg je waarschijnlijk geen antwoord. Maar als je een mailtje stuur met bla,bla, samples, r&d, great possibilties bla,bla. Maak je misschien een kans. Niet al te moeilijke woorden gebruiken want dat begrijpen ze niet. Maar wel een fatsoenlijk mail addres, want webbie @ hotmail .kom , daar trapt niemand in. https://www.rocoes.com.tw/20040811/english/dichmiro.htm Dit is natuurlijk een milde vorm van oplichting. Daar zou ik niemand toe willen zetten, ware het niet dat die spiegeltjes voor hun vrijwel gratis zijn, en jij ten einde raad bent | |
Petty materialists! |