Forum > Geluid

Behringer CX-2310 Crossover Probleempje

(53 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
22-2-2005 12:01
Andere mogelijkheid:
Voor elk kanaal bepaal je met een drukknopje op de achterkant, of de ingestelde waarde voor de frequentie-overgang (aan de voorkant) x1 is of x10.
Staan die beide drukknopjes wel gelijk, dus beide op x1?
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
22-2-2005 12:03

Berry schreef:

Andere mogelijkheid:
Voor elk kanaal bepaal je met een drukknopje op de achterkant, of de ingestelde waarde voor de frequentie-overgang (aan de voorkant) x1 is of x10. razz :p
Staan die beide drukknopjes wel gelijk, dus beide op x1?
laugh :D Dat zeg ik.... Gamma laugh :D razz :p Ere wie ere toekomt...uitleggen is alleen niet mijn sterkste punt!
I'll take you to the KoffieShop...
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
22-2-2005 12:17

Powerbeat schreef:

laugh :D Dat zeg ik.... Gamma laugh :D razz :p Ere wie ere toekomt...uitleggen is alleen niet mijn sterkste punt!
Ha, dat bedoelde je dus met "frequentiecutoffbereik". Tja, als hulp voor iemand die aangeeft dat de handleiding te ingewikkeld is ... wink ;)
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
22-2-2005 12:41

Berry schreef:

Powerbeat schreef:

laugh :D Dat zeg ik.... Gamma laugh :D razz :p Ere wie ere toekomt...uitleggen is alleen niet mijn sterkste punt!
Ha, dat bedoelde je dus met "frequentiecutoffbereik". Tja, als hulp voor iemand die aangeeft dat de handleiding te ingewikkeld is ... wink ;)
Je hebt gelijk maar back on topic... Ik had dit ook de eerste 5 minuten dat ik ermee aan de gang was...Toen drukte ik op dat knopje en kon ik bijna mijn tweeters gedag zeggen dus kijk daarmee uit!
I'll take you to the KoffieShop...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 13459
22-2-2005 13:12
Je moet ook niet op knopjes drukken tenzij je weet wat de functie van het knopje is. Geldt voor apparaten maar ook bijvoorbeeld (waarschijnlijk deste meer) voor vrouwen.

Maar goed... Gevraagd is of de OP even alle instellingen van z'n X-over op kan schrijven in het forum. Laten we tot die tijd even topicstilte houden...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 7-7-2024
Berichten: 1207
22-2-2005 13:27
Nog beter: maak een gedetailleerde foto van de voor en achterkant.
Dan is het zo te zien.
Zou mij niets verbazen als er als nog dingen worden vergeten... sneaky :V
Darth Crossfader
That_Dj_SjokkieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 27-6-2005
Berichten: 190
22-2-2005 14:53
Heb vandaag dus gekeken hoe het zit ik zal het nog een keer goed proberen uit te leggen:

Rear crossover: shocked 8O

De 2 inputs gaan zoals al eerder gezegt naar het mengpaneel.
De lows aansluitingen naar 1 versterker voor de subs, en de high's aansluitingen naar 1 versterker voor de tops. Er zitten achter op de x-over 3 knopjes die zijn allemaal ingedrukt. Hij staat dus ook op stereo. En de knopjes staan dus allebei op x10.

Front crossover: shocked 8O

Van links naar rechts gezien:

Input ( gain ) --> 0
Low cut (25hz) --> knopje staat uit.
x-over freq --> 1k2 / 120 hz
low/low ( gain ) --> +6
high ( gain ) --> +6
Input ( gain ) --> 0
Low cut (25hz) --> knopje staat uit.
X-over freq --> 1k2 / 120 hz
Mid/low ( gain ) --> +6
High ( gain ) --> +6

Dit is voorkant van de crossover van links naar rechts hoe het ingesteld is.

Hopende voldoende geinformeert te hebben, misschien dat dit voldoende is, anders is een foto een andere optie.

Mvg,

Sjors
Hardcore is a feeling that's inside of us, it's the key of paradise!
BerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2004
Laatste: 1-2-2011
Berichten: 115
22-2-2005 15:21
1 x bewerkt. Laatst door Berry op 22-2-2005 15:35

That_Dj_Sjokkie schreef:

En de knopjes staan dus allebei op x10
Dit betekent dus dat je niet crosst op 120 Hz maar op 1200 Hz shocked 8O
Je subs proberen dus tot 1200 Hz weer te geven, de toppen vanaf 1200 Hz, lijkt me niet lekker klinken.

That_Dj_Sjokkie schreef:

Low cut (25hz) --> knopje staat uit.
low/low ( gain ) --> +6
high ( gain ) --> +6
Low cut (25hz) --> knopje staat uit.
Mid/low ( gain ) --> +6
High ( gain ) --> +6
Zet de gains eerst eens neutraal en luister eens hoe dat klinkt voordat je alles opblaast.
En "Low cut 25 Hz" is ervoor je speakers tegen extreem laag te beschermen, of heb je nog een paar reserve-subs?
Ik zou toch eens wat moeite doen de beschrijving per knopje te lezen, zo heel moeilijk lijkt het me niet want ik begrijp het immers ook razz :p

[Edit/aanvulling schreef:

Ondanks het bovenstaande lost het je probleem waarschijnlijk niet op. Omdat ik ook V3000's heb en ik de indruk heb dat knopjes bij jou in allerlei standen staan: staat één van die toppen niet op een kanaal in subwoofer-mode op de versterker?
Sinds de automatisering gaat er niets meer gewoon vanzelf ...
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 21-6-2024
Berichten: 455
22-2-2005 15:30

That_Dj_Sjokkie schreef:

Heb vandaag dus gekeken hoe het zit ik zal het nog een keer goed proberen uit te leggen:

*Hele uitleg*

Mvg,

Sjors
Bovenstaande klopt perfect!

Heb je de speakers / kabels van cross naar amp al eens omgedraaid en gekeken wat er dan gebeurt? Wie weet ligt het probleem ergens anders... of de crossover is inderdaad gewoon defect.
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
22-2-2005 15:32

Berry] schreef:

En "Low cut 25 Hz" is ervoor je speakers tegen extreem laag te beschermen, of heb je nog een paar reserve-subs?
Wat heeft reserve subs daarmee te maken? Vrijwel geen enkele subwoofer geeft tonen onder de 25 hz. weer, en door deze tonen weg te filteren versterkt je versterker deze tonen ook niet; dus meer power over voor de tonen die je wél hoort.

Terug naar forum Afgesloten topic