Forum > Newbie Forum

geluidset

(209 reacties. Pagina 3 van 21)
Moderator(s): Dré
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 785
12-2-2005 18:43
De speakers die djmarkje noemt zijn op zich heel goed geschikt voor de X-tro alleen de Beyma SM-115N op voor de 15" sectie kan beter vervangen worden door een speaker met een krachtigere aandrijving. Dit om een dip tussen de 150-200Hz te voorkomen. Nogmaals de eerste luistertesten zijn gepland op 26 februari. Tot die tijd kan er niks zinnings gezegd worden over de klank en het goed functioneren van het X-tro ontwerp. Geduld is dus een schone zaak!

MVG Contour
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
12-2-2005 19:30
Voordat er in alle topics gediscuseerd gaat worden of het "hot-item" van dit moment, is het misschien makkelijk om dit topic te bevriezen tot de x-tro's klaar voor de start zijn? Dit om ter voorkomen dat zowel hier als in het daar eigenlijk voor bedoelde topic over (de punisher en) de x-tro geschreven gaat worden. Tenzij op. natuurlijk afziet van het hele hoornsysteem en toch eigenlijk wat anders wil.

Allerlij geneuzel over "wat voor speaker oor 15inch moet ik nemen" heeft allemaal geen zin (in ieder geval niet in dit topic), je kunt beter wachten totdat er (echt) wat bekend is over deze kast. Staar je verder vooral niet blind op de x-tro, ik krijg zo'n idee dat het koste wat kost x-tro's gaan worden (dat te weten dat er nog geen één van bestaat), zonder verder te kijken naar alternatieven.

Dit alles is puur hoe IK er over denk... wink ;)
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
12-2-2005 19:31
Ik probeer er echt op me spellingte letten, lees me post ook paar keer door voordat ik post.
Heb gewoon een taal probleem en daar kan ik niks aan doen.

Zou voor de 15" dan de B&C 15PL40 beter zijn? of de B&C 15PK40.

Heb geen ervaring met speaker bouw julie zeggen dat het me dan niet zou lukken.
Op wat zou ik dan vast komen te lopen?

Voor de x-tro 3verstekers ik had begrepen uit het ander topic maar 2.

Hoe zit het met de punishers en bv. x-tro als je ze op half vermogen laat draaien als je in kleinere zalen draaid.
De andere van die drive zitten er dan aan te denken die berhinger set weg te doen en licht uitbreiden.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
12-2-2005 19:39

djmarkje schreef:

voor de 15" dan de B&C 15PL40 beter zijn? of de B&C 15PK40.
Niet alleen heb je een taalprobleem, maar je hebt ook een verschikkelijk probleem met je geduld, volgens mij bezit je namelijk GEEN geduld. Wacht nou eerst op een testkast VOORDAT je vragen gaat stellen.

TIP: als je geen ervaring met speakerbouw hebt, begin dan NIET aan zo'n ontwerp, vraag dan aan de timmerman van wie je de zooi mag lenen of HIJ alles in elkaar kan zetten, dan zal de schade een stuk beter te overzien zijn
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
12-2-2005 19:39
Dit is leesbaar. Houden zo.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
12-2-2005 19:40
Nu las ik dit net:

Dré schreef:

Edit Mod: Dré: Topic naar aanleiding van een aantal hints maar eens fiks opgeschoond. Mag ik een ieder die nadenkt over het zelf gaan bouwen van deze kasten (zeker de mensen onder ons die amper weten wat een zaag nu precies is) vragen eerst eens te wachten tot de kast gebouwd en getest is??? En kunnen we DIT topic dan vrij houden van al die onzinnige "en dan doe ik dit en leen ik dat en gebruik ik 3 euro per plaat waaibomenhout" reacties??? Graag en bedankt!
Dat betekent toch niet (of ben ik nu zo stom??) dat je hier weer rustig verder kunt gaan?
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
12-2-2005 20:15
Als het dan toch ergens moet dan liever hier dan in dat andere topic. Dit topic kunnen we zo weer wegdonderen als DJMarkje over z'n bevlieging heen is (maar dat andere topic verwacht ik toch wat meer van).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
12-2-2005 20:21
En een gratis klucht is ook nooit weg..., laugh :D
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
12-2-2005 23:32
Julie zeggen steeds als je geen ervaring hebt moet je het niet doen.
Op wat voordingen kan het dan misgaan?

Op J&H werk dit gezegt:

Op de submeeting viel mij op dat de hoorns verder droegen dan de basreflex kasten, daarbij leek de voelbare druk al na een paar meter weg te vallen terwijl de hoorns de bas duidelijk door de hele loods stuwden. De voelbare druk van de Punishers zit vooral boven de 50Hz daarom kan het ook zo ver dragen (golflengte verhaal) Zeker in de openlucht betwijfel ik het nut van een reflexkast die tot 30Hz gaat immers na een paar meter is er van dat lage geflubber toch niks meer over. Ik zie dan liever een goed rendement tussen de 50-100Hz waarmee je ook op 20 meter nog klappen kunt uitdelen.

Ik wil de punishers ook voor privee gaan gebruiken en daarme beedoel ik voor op carnavals wagen straatsfeesten dat soort dingen dus als je ze buite kan gebruiken komt goed uit.
Zelf houw ik van strake bas en niet van die flapper bas.
En wil compacte kasten.

Daarom spraakt de punisher mij zo aan.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
13-2-2005 09:16
Ik snap ook wel waarom je het wilt doen, de punischer is gewoon een van de, zoniet DE beste sub die er is(voor het geld...)
Maar het is wel een ingewikkeld ontwerp, maar als jij vastberaden bent het te doen, en jij denk dat je over de kennis en mogelijkheden beschikt om deze sub te maken staat niks je in de weg lijkt me....
Bouwen dat ding en we zien hier het resultaat, ofwel een geslaagd project ofwel.....wink ;)
schnappi???

Terug naar forum Afgesloten topic