Forum > Licht

Schoonmaak Mad 511 scans

(65 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
15-2-2005 00:23

Dré schreef:

Ik heb nog NOOIT gehad dat een kleurenwiel z'n positie verloor (en aangezien ik de tafel op dat kanaal in standje "snap" had gezet werden de kleurenwielen ook zeker NIET ontzien (fade time is altijd 0 bij kanalen die in stand snap staan)). Wat wel gebeurt (bij gobo, kleuren en strobe) is dat de scan helaas z'n interne referentie gebruikt bij het scrollen en stroben. Hierdoor raken ze vrij snel uit synq. Beter was geweest als ze de DMX bus als referentie gebruikt zouden hebben (of een PLL gelocked aan de DMX bus).

Maar waarde 45 (voorbeeldgetalletje; kan zo incorrect zijn als het maar kan) zal altijd dezelfde split color geven met elke keer dezelfde verhouding kleur1/kleur2. Zo niet dan zou ik met een erg scheef oog gaan kijken naar de tafel die je gebruikt.
dan zal dat de oorzaak zijn. veel scrollen geeft als resultaat dat ze inderdaad niet meer gelijk lopen. bij de volle kleuren kan ik scrollen tot ik een ons weeg, ze blijven gelijk. mocht er bij de splitcolors een kleurenwiel niet gelijk staan, dan is doorscrollen naar een volle kleur of naar 0 de oplossing. (das dus een soort referentiepunt waarbij ze dus allemaal weten hoe ze moeten staan.)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
15-2-2005 00:49
Referentiepunt wordt gevonden bij initialiseren. Daarna zul je zien dat de eindpunten NOOIT meer bereikt worden. Kijk maar eens voor de grap, zelfs bij scrollen zullen de eindstops NOOIT aangeraakt worden. Er is geen terugkoppeling waar het gaat om de positie dus ALS hij zou verschieten dan is dat blijvend totdat je een (remote) reset geeft.

De snelheid van, met name het kleurenwiel, is erg pessimistisch ingesteld in de firmware (daarom draait het kleurenwiel ook relatief traag en maakt hij als enige een "zeurderig" geluid). Hierdoor zal hij echter nooit doorschieten. Gobowiel is een stuk lichter (zit geen glas in) en de snelheid voor dit wiel is in de firmware dan ook een stuk hoger ingesteld. X/Y motoren gaan al helemaal belachelijk snel ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
17-2-2005 14:28
@ martijn

Martijn ik had even een vraagje over je ex scanners de cyclons emm 4 kanalen was die en hoe zette ik de dips??

Ben haastig opzoiek naar de gebruiks aan wijzing die ik van je heb gehad. Vandaar dat ik het spoor even bijster ben
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-3-2005 00:24
tijd voor een schopje. een ander probleempje heeft zich laten zien: de panbeweging van 1 scan gaat niet meer helemaal tot het einde. bij het kalibreren gaat de spiegel standaard eerst naar rechts,(aanslagje zit aan de linkerkant) maar dan niet zo ver als de andere scans. ik heb de spiegelkoppen al omgewisseld, maar hetzelfde probleem bleef. het zit dus in de electronica.

ik heb 2 opties:
-ik heb het vermoeden dat de panbeweging geïnverteerd is. het lijkt me niet logisch dat ze standaard naar een andere kant zwiepen nadat ze hun nulpunt hebben. ik kan eens proberen of het op "normaal" zetten helpt.

-kijken wat er in de stuurprint fout zit. ik denk al snel aan de buffer die problemen kan geven, aangezien die als laatst voor de uitgang zit. de buffer uit een andere scan trekken en die erin stoppen zou een optie zijn. (en mocht het de buffer zijn, dan maar hopen dat het een veelgebruikte en nog leverbare is)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
1-3-2005 07:19
Het kan zijn dat de connector van je stappenmotor er verkeerdom in zit. In veel gevallen keert de draairichting van je motor dan ook om.
Petty materialists!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-3-2005 16:40
nee, de stekkers zitten allemaal goed. ze kunnen er maar op een manier op. de beweging is ook niet omgedraaid (mogelijk geïnverteerd, maar niet door stekkertjes die verkeerd om zitten), hij gaat gewoon niet helemaal tot begin en eind. op de foto's is dat te zien. de rechtse is de scan met het kwaaltje.
foto 1
foto 2
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
1-3-2005 16:44
Zit de kabel niet in de weg? Heb je het homing point wel goed ingesteld? Als je half op een stap gaat zitten eindig je namelijk ook half op een stap.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-3-2005 16:51
kabel zit niet in de weg, spiegel kan vrij bewegen. ik zou nog kunnen proberen om de spiegel na het kalibreren op dezelfde positie als de anderen te zetten, en kijken of dat wat opleverd. het zou eigenlijk nog best eens heel goed kunnen, aangezien de spiegels helemaal van de as af zijn geweest, en er zonder nadenken weer op zijn gezet. zometeen meteen de schuur in.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
1-3-2005 17:16
Tsssk Tsssk.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
1-3-2005 18:34
Zorg je wel dat ze dit weekend af zijn laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)