Forum > Licht

JB Systems I-Color 4

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
23-3-2005 20:14

Green Magic schreef:

Wat ik me afvraag, kun je het ding ook per lamp apart sturen via dmx. (dus RGB + die gele die ik dan wel wit maak). Of zit je vast aan het color/chase/speed/dimmer verhaal?
zoals ik uit de vorige posts op kan maken is er 1 kanaal waarmee je de kleuren mixt. de icolor weet dan zelf welke kleuren hij op welke sterkte moet laten branden om een bepaalde kleur te krijgen. je hoeft dus zelf niet eens meer te weten welke kleuren welke kleur geven. alleen de fader voor de voorgeprogrammeerde kleur verschuiven is genoeg.

ik heb zelfs ook een soortgelijke bak liggen. (velleman geval, alleen dan de 4 lampen naast elkaar) werkt leuk om een podium in het licht te zetten, voor disco compleet waardeloos. de afstralingshoek is veel te groot. daardoor krijg je geen mooie gekleurde lichtbundels.

wat ik met mijn bak heb meegemaakt is dat de fans gewoon de zaak weer TE snel af lieten koelen. een lampje een paar minuten aan, vervolgens uit en de fans laten doordraaien gaf een stukje gebarsten glas. zonde, want zo'n door en door gekleurd ruitje kost 12 euro, en dan is ie nog niet eens gebakken. (waardoor het maar te bezien is hoe hij zich houdt met de warmte van de lampen)

ofwel: gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn, (theater/toneelstukjes) want voor de rest is ie in mijn ogen gewoon niet bruikbaar, hoe aantrekkelijk het formaat ook mag zijn.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Dries MeesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-11-2003
Laatste: 4-5-2008
Berichten: 91
9-4-2005 00:32
ik weet het, vrij grote kick.
maar ik wil toch mensen waarschuwen.
Ik heb vandaag 3 IColors gebruikt om een witte infinit vzn 15m op 4m uit te lichten
op het toneel.
Nu wil ik even melden dat de ondingen er compleet niet goed voor zijn.
Waarom?
1) TE kleine hoek, je moet ver van je infinit gaan, dus je krijgt schaduwen.
2) Te weinig lichtsterkte, komt niks uit, uit die bakken, 1000W was leuker geweest.
3) niet egaal, de output van de spots is niet egaal, je ziet altijd dat er met 2 apparte lampen gewerkt wordt (bijv rood en blauw aan)
4)(het grootste probleem) als je enkel je blauw aanzet, krijg je rond je blauwe vlak, er nog eens een rood vlak bij, afstraling van de filters of zo. ECHT NIET MOOI!!

Groetjes,
Dries
Dries Mees
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
9-4-2005 11:47
Alleen kom je dan bij het volgende punt... Noem eens een alternatief in deze prijsklasse??? De prijs is zo absurd laag dat je haast al blij moet zijn dat hij werkt. Andere merken leveren al jaren dit soort apparaten alleen zij hebben een extra nulletje in de prijs zitten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 431
9-4-2005 12:17

Dries Mees schreef:

ik weet het, vrij grote kick.
maar ik wil toch mensen waarschuwen.
Ik heb vandaag 3 IColors gebruikt om een witte infinit vzn 15m op 4m uit te lichten
op het toneel.
Nu wil ik even melden dat de ondingen er compleet niet goed voor zijn.
Waarom?
1) TE kleine hoek, je moet ver van je infinit gaan, dus je krijgt schaduwen.
2) Te weinig lichtsterkte, komt niks uit, uit die bakken, 1000W was leuker geweest.
3) niet egaal, de output van de spots is niet egaal, je ziet altijd dat er met 2 apparte lampen gewerkt wordt (bijv rood en blauw aan)
4)(het grootste probleem) als je enkel je blauw aanzet, krijg je rond je blauwe vlak, er nog eens een rood vlak bij, afstraling van de filters of zo. ECHT NIET MOOI!!

Groetjes,
Dries
euhm... iColor is 2000W
wij hebben ze ook gebruikt bij uitlichting podium, geen last van jouw probleem 3, net zoals 4
Fun is serious business!
Dries MeesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-11-2003
Laatste: 4-5-2008
Berichten: 91
9-4-2005 23:00
2000W in het totaal,
ik bedoel 1000W per lamp, 4000W in het totaal dus.
Ik wil gewoon even mensen waarschuwen, zodat ze geen miskoop begaan.
En Viero: Een podium is 1 ding, maar een witte infinit is nog iets anders hé, daar zie je alles op...
Dries Mees
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 431
10-4-2005 11:02
shut up :X
moet wel zeggen dat de iColors wél geschikt zijn voor drive-in. mijne maat heeft die gisteren gebruikt op feest, en dat ging zéér goed!! niemand die klaagde, ging echt goed. als je geen pars kan kopen, neem dan maar zo'n color, zeer goede marchandise!!
Fun is serious business!
Dries MeesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-11-2003
Laatste: 4-5-2008
Berichten: 91
10-4-2005 11:23
Voor drive in en kleine showtjes zeker goed spul,
maar vanaf het een beetje profi begint te worden, wegsmijten die boel.
Ik vind dat er een nieuwe factor vermeld moet worden in de webshop,
de JB-factor razz :p laugh :D

PS: voor diegene die het woord infinit niet begrijpen: dat is een hele grote witte doek, die als achtergrond wordt gebruikt op toneelstukken e.d.
Dries Mees

Terug naar forum Reageer (zonder quote)