Forum > Geluid

Eindversterker heeft het begeven.......

(55 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
3-11-2004 09:19
Het is niet zozeer dat ik mijn twijfels heb over quest, (alhoewel...)
maar dat ik ZEKER weet dat de americans goed zijn.
En ik houd niet van gokken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
3-11-2004 09:58

JVS schreef:

Webbie schreef:

Bedankt voor je reactie, heb je ze ook wel eens gehoord?
Klank is natuurlijk ook wel belangrijk. Peavy e.d. verkoopt Dré niet.
En om eerlijk te zijn wil ik alleen maar bij Dré bestellen, omdat ik weet dat hij zijn zaakjes netjes heeft geregeld. Ik vind het trouwens ook lullig om hier de info te halen en elders te kopen.
Excuses, had nog niet gezien dat dré geen peavey in het assortiment heeft. Klankmatig kan ik ze beide helaas niet goed beoordelen. Een crest CPX heb ik wel al eens aangesloten gehad hier, echter geen tijd gehad voor een goede luisterproef.
Volgens "intimi" zijn de Crest CPX en de Peavy reeks IDENTIEK aan elkaar op het logo na. Je moet dan dus extra betalen om de merknaam Crest op je versterker te hebben staan. Ik vraag me een beetje af of je dit terug zult zien in de 2e hands prijzen (dus restwaarde).

Zelf zou ik voor thuis gewoon GEEN versterker willen hebben met een ingebouwde ventilator. Ik vind het al erg genoeg dat m'n PC de hele dag loopt te zoemen (en 2 meter verderop nog 1 en een meter of 2 naar boven nog een dikke vette afzuiging). Een eindtrap voor thuisgebruik moet dus gewoon STIL zijn (zonder ingebouwde ventilator).

Ik zou dan ook eerder denken aan (bijvoorbeeld) een Ecler MPA-4-80. Da's een 4-kanaals eindtrap die in diverse configuraties te gebruiken is (actief setje, bridge sub + L&R top, dubbel bridge L&R).

De MPA4-80 levert in 8 Ohm per kanaal 52W en in 8 Ohm per kanaal 78W. In brug wordt dat dus ca. 150W per kanaal (in 8 Ohm). Eindtrap heeft GEEN ventilator!

www.ecler.es/enter/product/mpanav.htm

De MPA4-80 heeft een going prijs van rond de 525 euro.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 13-10-2024
3-11-2004 11:31
Beste Dré,

Bedankt voor je reactie.

Die extra ventilator en het zoemen daarvan is géén enkel probleem, omdat mijn audio en servers in een afgesloten kast zitten. De kast is wel voorzien van 4 goede ventilatoren die de kast goed koelen.

De Ecler die je me voorstelde, gaat toch wel behoorlijk over mijn budget. Waar ik maar niet achter kom, is de CREST slechter of beter als de American Audio?

Een van die 2 moet het toch worden.

Graag je advies.

Greetz Webbie
These go to Eleven ...
DréAdministrator
3-11-2004 11:36
Ik kan niet glashard zeggen welke van de 2 beter is of, in jouw geval belangrijker, beter zal klinken. Vooral dat laatste is namelijk ERG moeilijk te bepalen (een hoop roepen is geen probleem MAAR echt glashard bepalen welke beter klinkt is bijna niet te doen gezien de grote hoeveelheid parameters waar je dan op moet letten).
WebbieStandaard Lid
3-11-2004 11:41
Beste Dré

Dré schreef:

Ik kan niet glashard zeggen welke van de 2 beter is of, in jouw geval belangrijker, beter zal klinken. Vooral dat laatste is namelijk ERG moeilijk te bepalen (een hoop roepen is geen probleem MAAR echt glashard bepalen welke beter klinkt is bijna niet te doen gezien de grote hoeveelheid parameters waar je dan op moet letten).
Daar heb je helemaal gelijk, het is natuurlijk ook een gevoelskwestie. Ik kies dan toch voor de Crest, omdat hij meer aansluitingen achterop heeft.

Wat is de levertijd van de Crest CPX 1000?

Bedankt voor je vlotte reactie.

Greetz Webbie.
These go to Eleven ...
DréAdministrator
3-11-2004 12:18
Een dag of 4, mits op voorraad bij de importeur (meestal wel het geval).
WebbieStandaard Lid
4-11-2004 21:58
Heren (en natuurlijk de dames),

Nog 2 kleine vraagjes betreffende de bekabeling van de voorversterker (Numark RM-6) naar de eindtrap (het word de Crest CPX 900).

Ik wil de gebalanceerde in en uitgangen gaan gebruiken die op de 2 apparaten zitten.
De keuzes die ik heb, is de 6.3mm jack gebruiken of de 3-polige XLR-plug (per kanaal). Maakt het uberhaupt verschil wat ik gebruik? Voor mijn gevoel lijkt mij de XLR solider of vergis ik me? Ik kom dan uit op volgend model nml.:

www.new-line.nl/v/5950

Ik kan niet uit de tekst van het artikel opmaken, of dit de juiste is voor een gebalanceerde verbinding. Weten jullie of ik zo de goede heb?

Nog een vraagje betreffende verloop van Speakon naar 6.3mm Jack. Is onderstaand het juiste model om de Crest met mijn huidige 6.3mm Jack speakerplug (male) te verbinden?

www.new-line.nl/v/6143

Volgens mij heb ik 2 keer de verkeerde keuze gemaakt....

Alvast weer bedankt voor de genomen moeite.....

Greetz Webbie
These go to Eleven ...
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
4-11-2004 22:02
vraag 1:
Nee het maakt voor je verbinding niet uit ofdat je Jack of XLR gebruikt. XLR is iets solider idd en jack heeft de nare eigenschap kort kortsluiting te maken als je de plug erinstopt. (opzich niet zo'n probleem, maar xlr is gewoon een nettere oplossing!)

Verder; de DAP kabel voldoet prima, zeker voor in een vaste instalatie, maar als je zelf een beetje netjes kunt solderen is het beter om deze te kopen www.new-line.nl/webshop/zoeken/?str=no+name+xlr met een stukje tasker microfoonkabel (www.new-line.nl/v/13194 ) ertussen.

vraag 2:
Het verloopje kan natuurlijk maar dit is wel female to female, dat betekend dat je van alle 2 de kabels een stukje moet hebben. Ik neem aan dat er al jack kabels liggen dus dan moet je een speakon male -> jack female kabel hebben. (deze kon ik zo snel niet vinden in de shop.)

Je kunt natuurlijk wel altijd de stekker van je bestaande kabel erafknippen, en deze -> www.new-line.nl/v/419 eraan maken.
Maar dat is MIJN mening...
WebbieStandaard Lid
5-11-2004 00:22
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 5-11-2004 00:30
Bedankt Roytje,

Speakon pluggen:

Aan de optie om de Jack er af te knippen, en daar een Speakon aan te solderen, daar was ik zelf nog niet opgekomen (stom van me..... razz :p ).
Alleen snap ik niks van de Speakon tabel, kan iemand dat mij uitleggen hoe dat precies zit met die "1-" en "1+".

De gelanceerde verbindingen:

Ik heb de zolder net even afgezocht, en vond hier nog microfoonkabel en XLR-pluggen. Kan ik ze mooi zelf maken. Scheelt weer wat Euri....

Als ik van onderstaande tabel de "rij" pak van "Single-channel balanced", heb ik dan de goede te pakken?

www.new-line.nl/default.asp?i=34

Als ik het goed begrepen heb, moet ik ze solderen via onderstaand voorbeeld, klopt dat?

Pin 1 = Screen (ommanteling)
Pin 2 = Positive polarity (rode ader)
Pin 3 = Return (witte ader)

Graag jullie advies, want ik wil niet gelijk mijn nieuwe versterker "vermeubelen".

Greetz Webbie....
These go to Eleven ...
NijhuisrVIP Lid
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
5-11-2004 00:29
speakon 1+ en 1- moet je gebruiken in fullrange mode.

anders is het 1+ en 1- voor de bass en 2+ en 2- voor het mid/hoog.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)