Forum > Geluid

naalddruk verhogen om skippen te voorkomen (beschadigde plaat)

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-10-2004 17:46

Roytje schreef:

laatst op het NOS nieuws wisten ze te vertellen dat er steeds meer vinyl verkocht wordt terwijl de cd busines achteruitholt.
Ik heb het ook gezien. Maar dat de verkoop van cd's daalt en die van vinyl stijgt, zegt nog niets over de verhouding tussen het aantal verkochte cd's ten opzichte van het aantal verkochte LP's en Maxi's. En daar deed het Journaal ook geen uitspraak over.

De enige andere uitspraak die men bij het Journaal deed, is dat het vinyl een soort "hogere" status heeft gekregen, het heeft klasse. Die klasse en stijl is de cd verloren vanaf het moment dat-ie gekopieërd en via downloads gebrand kon worden.

Het gros van de consumenten koopt nog steeds 'gewoon' cd's, daar kun je van op aan.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
1-10-2004 17:55

sylvia schreef:

Ik heb het ook gezien. Maar dat de verkoop van cd's daalt en die van vinyl stijgt, zegt nog niets over de verhoudingtussen het aantal verkochte cd's ten opzichte van het aantal verkochte LP's en Maxi's. En daar deed het Journaal ook geen uitspraak over.
Nee, dat weet ik. Maar je zou toch verwachten dat er ook minder Vinyl verkocht zou moeten worden met de opkomst van de "draaitafel-cdspelers"
Maar dat is MIJN mening...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
1-10-2004 18:12

Roytje schreef:

Nee, dat weet ik. Maar je zou toch verwachten dat er ook minder Vinyl verkocht zou moeten worden met de opkomst van de "draaitafel-cdspelers"
Ik ga het blijven herhalen:
zolang de labels hun goeie vinylmuziek niet uitbrengen op cd (en dan liefst nog ook op tijd en geen maanden na vervaldatum), zal vinyl blijven bestaan... En denk je dat de labels dat zullen doen? Tuurlijk niet, want dan gaan de gebruikers zelfs DIE muziek kopieren die nu WEL nog gekocht wordt... een cirkel waar we niet zo snel zullen uitgeraken vrees ik sad :(
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
1-10-2004 19:11

Didier_S schreef:

En denk je dat de labels dat zullen doen? Tuurlijk niet, sad :(
Tja, maar is het niet zo dat als er meer mensen op cd draaien, er meer vraag is naar CD's? En als de vraag maar groot genoeg is ruiken de labels geld en brengen ze het ook op CD uit. Als dat eenmaal gebeurd is, zullen de "nieuwkomers" niet meer zo snel met vinyl beginnen en dan houd het snel op!
Maar dat is MIJN mening...
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
1-10-2004 20:36

Didier_S schreef:

Roytje schreef:

Nee, dat weet ik. Maar je zou toch verwachten dat er ook minder Vinyl verkocht zou moeten worden met de opkomst van de "draaitafel-cdspelers"
Ik ga het blijven herhalen:
zolang de labels hun goeie vinylmuziek niet uitbrengen op cd (en dan liefst nog ook op tijd en geen maanden na vervaldatum), zal vinyl blijven bestaan... En denk je dat de labels dat zullen doen? Tuurlijk niet, want dan gaan de gebruikers zelfs DIE muziek kopieren die nu WEL nog gekocht wordt... een cirkel waar we niet zo snel zullen uitgeraken vrees ik sad :(
Jij vreest wat ik hoop! razz :p
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
1-10-2004 21:23

Roytje schreef:

Tja, maar is het niet zo dat als er meer mensen op cd draaien, er meer vraag is naar CD's? blabla
Ja, inderdaad, je theorie klopt als een bus... met één probleem: wie is er bereid om over te schakelen naar CD als je enkel muziek vind die al minstens 3 maand uit is op vinyl, meestal totaal verneukt geremixed en dan nog eens ontzettend slecht geremastered? Als je uberhaupt al het geluk hebt dat die muziek daadwerkelijk uitkomt!
Mijn idee? Niemand zal zich daar KUNNEN aan wagen! Als de labels geen gaatje openen waardoor de DJ's KUNNEN overschakelen, dan kan je theorie niet eens starten sad :(. Ik heb het wss al tien keer gezegd: als ik de kans schoon zie om over te schakelen op CD, dan doe ik het zeker en vast!!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
1-10-2004 23:10
Mensen kopen ook steeds meer muziek DVD's.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
2-10-2004 14:46

Didier_S schreef:

Ja, inderdaad, je theorie klopt als een bus... met één probleem: wie is er bereid om over te schakelen naar CD als je enkel muziek vind die al minstens 3 maand uit is op vinyl, meestal totaal verneukt geremixed en dan nog eens ontzettend slecht geremastered? Als je uberhaupt al het geluk hebt dat die muziek daadwerkelijk uitkomt!
Mijn idee? Niemand zal zich daar KUNNEN aan wagen! Als de labels geen gaatje openen waardoor de DJ's KUNNEN overschakelen, dan kan je theorie niet eens starten sad :(. Ik heb het wss al tien keer gezegd: als ik de kans schoon zie om over te schakelen op CD, dan doe ik het zeker en vast!!
Niet helemaal waar wat je nu zegt, er zijn best labels die mee willen werken. Het zou best kunnen dat de CD's helemaal worden overgeslagen en legale download site's "in" komen. Kijk eens op de site van Beatport, daar bieden een paar labels hun muziek al aan die voorheen alleen op vinyl te vinden was. Zo zie je maar dat de wil er soms wel is. Mocht dit doorbreken dan hebben de draaitafels het nakijken!

(zie ook: www.new-line.nl/forum/read/?t=10526 )
Maar dat is MIJN mening...
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
2-10-2004 15:50
Het lijkt mij juist zo dat bijna alle nummers die op vinyl verkrijgbaar zijn niet op cd worden uitgebracht, want een paar mensen kopen een cd, rippen die en zetten hem op kazaa of weet ik wat, binnen 1 minuut is het al downloadbaar.
En dan is er ook nog het gekopieër, 1cd er in, 2 er uit wink ;) .
Ik zie mensen niet zo snel vinyl gaan rippen en dat op kazaa te zetten. (het gebeurt HELAAS wel.. sad :( )
Of een vinyl kopieëren razz :p
*Quukske*
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
2-10-2004 17:47
Nou die vinylkopieën zijn er ook wel, alleen de omzetmethode is veel gevoeliger.

Cd's kun je digitaal rippen, vinyl zonder knetter, ruis en op het juiste niveau opnemen blijft vrij lastig (alhoewel sommige gebruikers wel erg snel tevreden zijn lijkt het.. en dan ook nog het liefst als 128kb mp3 wink ;) )

Terug naar forum Reageer (zonder quote)