Forum > Geluid

Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers

(457 reacties. Pagina 29 van 46)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-8-2009 19:21

DTosh schreef:

Maar volgens mij kun je al een redelijke conclusie trekken als er een vaste installatie samengesteld wordt waar alles op aangesloten is.
Maar die conclusie lijkt mij minimaal. Uiteindelijk weet je alleen hoe het klinkt.
Als het geluid van de set je niet aanstaat heb je al een probleem. Met een "luistertest" weet je nog niet of de eindtrap degelijk is.
Natuurlijk moet het dan wel gaan om een hoogwaardige PA set zodat er wat beperkende factoren uit de weg geruimd worden betreft de qualiteit van de speakers en kasten.
Ja, natuurlijk. Een beetje hoogwaardige PA kost nogal wat, beetje vreemd om die met een "budget" eindtrapje aan te sturen.

Uiteindelijk hoor je hem op je eigen setje en ben je diep teleurgesteld.

Martin.
kvm entertainment
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
16-8-2009 20:52
Ja, natuurlijk. Een beetje hoogwaardige PA kost nogal wat, beetje vreemd om die met een "budget" eindtrapje aan te sturen.

Het gaat mij er dus juist om of een dergelijk budget eindtrapje goed genoeg presteert om een hoogwaardige PA, in mijn geval dus monitoren, mee aan te sturen. wink ;)
Dat het een budget eindtrap is en je er niet 'de wereld' van hoeft te verwachten is mij bekend. Niet bekend is op welk vlak er de meeste concessies zijn gedaan, is dit alleen de subweergave, de betrouwbaarheid, de klank totaal of is er niets goed aan?
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
Koen van der kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2009
Laatste: 8-3-2011
Berichten: 128
16-8-2009 21:20
Technisch gezien presteerde de Synq op vrijwel alle vlakken (voeding, beveiligingen, f-respons, kanaalscheiding, HF residu) gelijk, namelijk alles even teleurstellend.

Ik ben benieuwd naar de klank, heb tot dan ook geen enkele pro-klant van me die 't ding vergeleken heeft, enkel wat reacties van klanten die in/met een ander segment werken.
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
16-8-2009 21:31

Koen van der k schreef:

Technisch gezien presteerde de Synq op vrijwel alle vlakken (voeding, beveiligingen, f-respons, kanaalscheiding, HF residu) gelijk, namelijk alles even teleurstellend.
Teleurstellend?

Licht dat eens toe? freq - respons was niet zoals een andere trap uit dit segment? beveiligingen deden het niet?

Wat moet ik lezen onder het woordje teleurstellend?
If it ain't Dutch it ain't much...
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
16-8-2009 21:31
Was er al een beetje bang voor, verschil tussen de LABs en een QSC PLX 1 was al zo groot dat ik ze niet door elkaar wilde gebruiken. In het voordeel van de LABs wel te verstaan. wink ;)
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-8-2009 21:37

MusicXtra schreef:

Het gaat mij er dus juist om of een dergelijk budget eindtrapje goed genoeg presteert om een hoogwaardige PA, in mijn geval dus monitoren, mee aan te sturen. wink ;)

Als je dit topic doorleest lees je ook dat Watt-xtra dit afraad.

Martin.
kvm entertainment
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
16-8-2009 21:45
Als je dit topic doorleest lees je ook dat Watt-xtra dit afraad.
Ben al genezen, gaat vrij snel met dit soort zaken wink ;)
Heb nu een hele mooie set waarbij alles perfect op elkaar is afgestemd, dit wil ik graag zo houden en daar hangt nu eenmaal een prijskaartje aan.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-8-2009 21:51
Er zijn wel meerdere verhuurders die Lab-gruppen o.i.d. op de hoofdset hebben, en een fatsoenlijk budgetsetje voor de monitoren.
Er zijn wel degelijk wat zwaardere (vooral in gewicht) budget versterkers die prima hun werk doen.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 13459
17-8-2009 09:54

Koen van der k schreef:

Over het algemeen experimenteren (grotere) verhuurbedrijven wel met de keuze en klank van de aan te schaffen amps, tenslotte gaat het daar om een flinke investering waarbij ook andere zaken dan klank een rol spelen (road-proof, service / ondersteuning vanuit de importeur, package deals, suppliernetwork etc.)
Ik denk dat al die andere "zaken" een véééél belangrijkere rol spelen bij dat soort keuzes dan de klank. Uiteraard zal er naar buiten toe gecommuniceerd worden dat men na langdurig luisteren "bla bla bla bla" maar de praktijk komt vaak dichter in de buurt van "na langdurig onderhandelen over de prijs en andere randverschijnselen"...
dus ik denk dat een test met laag- middensegment amps best interessant zou kunnen zijn.
Lijkt me nogal een opgave (alleen al het schrijven van het testprotocol lijkt me bepaald geen sinecure). Er gaat toch zeker wel gewerkt worden met een protocol dat vóór implementatie lek geschoten mag worden door een ieder die er kaas van gegeten heeft?
Daar werd ook het idee geopperd om er gelijk metingen aan vast te knopen maar dat is vrij onpraktisch (halve werkplaats dient te worden gemobiliseerd) en waarschijnlijk ook niet de insteek van de mede-forummers op dit forum.
Bij een (goed uitgevoerde) vergelijkingstest horen natuurlijk ook de nodige meetgegevens. Als dat niet haalbaar is, dan is de test wellicht niet haalbaar.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Koen van der kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2009
Laatste: 8-3-2011
Berichten: 128
17-8-2009 19:16
Ha Dré, helemaal mee eens ja ... en aan goede support hangt ook 'n prijskaartje.
Over het algemeen zijn de onderlinge verschillen tussen de merken in het "top"segment minder, daar zit echt geen materiaal tussen dat (mits goed ingeregeld) slecht klinkt.

Dat een objectieve test een behoorlijk voorbereiding vergt mag duidelijk zijn, toch ben ik van mening dat een beoordeling puur op klank wel interessant is. Een amp technisch beoordelen is reproduceerbaar en relatief eenvoudig uit te voeren (in een werkplaats wel te verstaan) maar ik heb tot dusver geen enkele relatie kunnen vinden tussen alle meetgegevens en de klank van een amp, dus in dat opzicht is het wat mij betreft zeker loskoppelbaar en afzonderlijk uitvoerbaar.

Mocht een technisch vergelijk nodig / gewensd zijn dan heb ik daar wel 'n redelijk doordacht opzetje voor maar vooralsnog zie ik daar voor een luistervergelijktest nog geen heil in.

Groeten !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)